Miten on, tarvitaanko E85:ssä uuden akun koodaus vai meneekö ilman?
Talviseisonnan jäljiltä oli alkuperäinen 14.5v vanha akku sitten kuollut (vai oliko?), kun ei latauksesta huolimatta lähtenyt käyntiin. Vähän naksutteli releitä muttei edes yrittänyt pyörittää. Heivasin sitten mäkeen ja hommasin uuden Exiden.
Nyt hyytyi sitten pihaan eikä lähde toisella akulla käyntiin. Exiden latasin ja siirsin vanhaan kolmoseen, ei mitään ongelmaa siellä. Kolmosen akulla (ladattu sekin) releet naksui, ei mitäään. Uusi yritys latauksen jälkeen, mutta kaikki kyykähtää kun kääntää käynnistysasentoon.
Mistä tuollaista vikaa lähtisi etsimään, onko uuden akun koodaus tarpeen. Etsin aiheesta infoa ja olen löytänyt kumpaakin tietoa. Laakkosella tietysti sanotaan että tulee koodata...
Talviseisonnan jäljiltä oli alkuperäinen 14.5v vanha akku sitten kuollut (vai oliko?), kun ei latauksesta huolimatta lähtenyt käyntiin. Vähän naksutteli releitä muttei edes yrittänyt pyörittää. Heivasin sitten mäkeen ja hommasin uuden Exiden.
Nyt hyytyi sitten pihaan eikä lähde toisella akulla käyntiin. Exiden latasin ja siirsin vanhaan kolmoseen, ei mitään ongelmaa siellä. Kolmosen akulla (ladattu sekin) releet naksui, ei mitäään. Uusi yritys latauksen jälkeen, mutta kaikki kyykähtää kun kääntää käynnistysasentoon.
Mistä tuollaista vikaa lähtisi etsimään, onko uuden akun koodaus tarpeen. Etsin aiheesta infoa ja olen löytänyt kumpaakin tietoa. Laakkosella tietysti sanotaan että tulee koodata...
Comment