Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 talviautona

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Z3BMW3
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 159
    • Tampere

    #16
    Originally posted by Herbert View Post
    parhaat päivänsä nähneet, ja ilmeisesti yläpään kumit alkaa olemaan myös loppu, pitää bemarille niin tuttua klonk ääntä kun vaihtaa kakkoselle, tuskin mikään iso vika, ainakin 325:ssa korjaantu homma kun vaihto iskarit ja yläpään kumit taakse... Voihan se olla tietysti perän kiinnitys, tai klappia perässä tai muuta mieltäylentävää...

    Huomena saa kumit alle, tosin vettähän tuolla ulkona sataa, että ne kesäkumit pitäis paremmin...
    Jos yläpään kumit takana on lopussa, kolistaa myös kuopissa.
    Perän ripustushan noissa pettää, kannattaa ehkä jossain vaiheessa nostaa ylös ja katsoa, mikä siellä kolisee. Voisiko olla myös koneen tai laatikon puslat? Tietty pakoputkikin voi liikkua.
    Z3BMW3

    Comment

    • Lanttu
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 1643

      #17
      No nyt ehdin tsekkailemaan:

      (lähde "Suomen henkilöautot 1990")

      316i (2-ovinen), omapaino 1090 kg, painojakauma (etu/taka) 57/43.
      318i (2-ovinen), omapaino 1090 kg, 57/43.
      318iS (2-ovinen), omapaino 1150 kg, 61/39.
      318i Touring, 1210 kg, 59/41.
      320i (2-ov.), 1170 kg, 55/45.
      325i (2-ov.), 1200 kg, 64/36 (!!!)
      M3, 1280 kg, 56/44.
      518i, 1410 kg, 50/50.
      520i, 1450 kg, 48/52.
      525i, 1530 kg, 49/51.
      535i, 1580 kg, 50/50.
      M5, 1710 kg, 50/50.

      Comment

      • Herbert
        Bimmer Rookie
        • Feb 2006
        • 75
        • Suomi

        #18
        Originally posted by Z3BMW3 View Post
        Jos yläpään kumit takana on lopussa, kolistaa myös kuopissa.
        Perän ripustushan noissa pettää, kannattaa ehkä jossain vaiheessa nostaa ylös ja katsoa, mikä siellä kolisee. Voisiko olla myös koneen tai laatikon puslat? Tietty pakoputkikin voi liikkua.

        Mä epäilen vakavasti niitä perän ripustuksia, pitänee vaihtaa talven aikana, ei nimittäin kolise kuopissa, ainoastaan kun vaihtaa kakkoselle, selvää klappia välitykssä...

        Sain eilen talvikumit, ei onnistunut pienessä rangascenterissä kumien asennus, 225/45/17 ja 8.5 tuumainen vanne, eivät saaneet ilmaa pysymään sisällä... Soitto vianoriin ja homma oli 20 minuutissa valmis... Ne käytti jotain painesäiliötä josta paukauttivat kerralla melkosen määrän painetta kumin sisään, tarkoitettu kai kuorma-autojen kumien asennukseen....

        Noi ässä kumit on hiljasemmat kuin kesärenkaat, erikoista sinänsä, ja auto ei hae enään yhtään uria... Mutta satasen vauhdissa ei voida enään kyllä puhua tarkasta ohjauksesta, ihan kuin profiili olis 70, ohjaus on venyvän ja kumimaisen tarkka... Tosin mitä muuta talvirenkailta voi odottaa...

        Comment

        • Herbert
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 75
          • Suomi

          #19
          No nyt on sitten koettu jo lunta, sohjoa ja jäätä... Aika yllättävän hyvin toi kiulu toimii, ei mitään syytä olla ajamatta talvella, paitsi se, että onhan se rikollista kiusata kesäautoa pakkasessa...

          ASC+T toimii yllättävän hienosti, kesäisellä vesisateella se tuntui olevan vaan vaarallinen, mutta talvella se pelittää kyllä hyvin...

          Eli jos joku muu joskus epäilee auton toimintaa talvella, niin turha huolehtia, 225/45/17 talvikumit alle ja matkaan...

          Hi ho silver...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎