Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3M Rekisteröintikatsastus ongelmia...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Okkim328touring
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 288
    • Porvoo

    Z3M Rekisteröintikatsastus ongelmia...

    Moikka,

    Kävin tuota meitin Z3M näyttämässä konttorilla rekisteröintikatsastus mielessäni, mutta homma tyssäsi autossa olevaan säädettävään alustaan. Eli auton maavara matalimmasta kohdasta tuolla alustalla on tällä hetkellä n.55mm ja ajovalojen korkeus maasta n.470mm. Eli näistä kahesta tuli hylkäys, koska tieliikennelain mukainen minimi maavara on 80mm ja ajovalojen korkeuden tulee olla vähintään 500mm.

    Auto on viimeksi katsastettu maaliskuussa Saksassa, siellä lienee erilaiset nuo säädökset alustoille... :think

    Mutta asiaan, eli kysymys kuuluu: Onko Z3:ssa yleensäkään alkuperäiselläkään alustalla 500mm ajovalon heijastimen alareunasta maahan??

    Tuntuu nimittäin niin korkealta tuo että autostahan tulee ihan traktori jos sitä pitää nostaa n.35mm ylemmäs! Eli voisiko joku Z3 omistaja, jolla orkkis alusta, ystävällisesti mitata tuon korkeuden?
    Eli auton ollessa tasaisella, mitta maasta ajovalon heijastimen alaraunaan.

    Vastailkaahan viisaammat ja iso kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa ottaa tuon mitan autostaan!
    at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
    ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82
  • Kouris
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 705

    #2
    Originally posted by Okkim328touring View Post
    Moikka,

    Kävin tuota meitin Z3M näyttämässä konttorilla rekisteröintikatsastus mielessäni, mutta homma tyssäsi autossa olevaan säädettävään alustaan. Eli auton maavara matalimmasta kohdasta tuolla alustalla on tällä hetkellä n.55mm ja ajovalojen korkeus maasta n.470mm. Eli näistä kahesta tuli hylkäys, koska tieliikennelain mukainen minimi maavara on 80mm ja ajovalojen korkeuden tulee olla vähintään 500mm.

    Auto on viimeksi katsastettu maaliskuussa Saksassa, siellä lienee erilaiset nuo säädökset alustoille... :think

    Mutta asiaan, eli kysymys kuuluu: Onko Z3:ssa yleensäkään alkuperäiselläkään alustalla 500mm ajovalon heijastimen alareunasta maahan??

    Tuntuu nimittäin niin korkealta tuo että autostahan tulee ihan traktori jos sitä pitää nostaa n.35mm ylemmäs! Eli voisiko joku Z3 omistaja, jolla orkkis alusta, ystävällisesti mitata tuon korkeuden?
    Eli auton ollessa tasaisella, mitta maasta ajovalon heijastimen alaraunaan.

    Vastailkaahan viisaammat ja iso kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa ottaa tuon mitan autostaan!
    Ei tuosta selviä kuin nostamalla sen 35mm. Voihan sen sitten katsastuksen jälkeen laskea takaisin jos siltä tuntuu.

    Comment

    • 10+
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2084
      • Nivala

      #3
      Originally posted by Kouris View Post
      Ei tuosta selviä kuin nostamalla sen 35mm. Voihan sen sitten katsastuksen jälkeen laskea takaisin jos siltä tuntuu.
      Mutta ongelma voi tulla siinä että sitä ei saa nostettua tarpeeksi ylös Siis säädettävästä loppuu jengat. Monissa se säätö on aika kapea
      E39 M5 -00

      Ex E60 530Da M-Sport -04
      Ex E39 M5 -00
      Ex E39 M5 -00 Individual
      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
      Ex E36 3.0 M3 -93
      Ex E36 2.5 Cabrio -94
      Ex E36 3.2 M3 -97
      Ex E36 2.5 Coupe -93

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        #4
        jos ei muuta tuu mieleen niin isompi halkaisija kumeihin ja biltemasta ne kumi palat kierteiden väliin
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • 10+
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 2084
          • Nivala

          #5
          Originally posted by Tonton View Post
          jos ei muuta tuu mieleen niin isompi halkaisija kumeihin ja biltemasta ne kumi palat kierteiden väliin
          Ei oikeen säädettäviin saa mitään paloja siihen väliin mahdutettua.
          E36 on kans vittumainen ku keula on siinä niin alhaalla. Tulee ongelmia kun laskee matalilla kumeilla
          E39 M5 -00

          Ex E60 530Da M-Sport -04
          Ex E39 M5 -00
          Ex E39 M5 -00 Individual
          Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
          Ex E36 3.0 M3 -93
          Ex E36 2.5 Cabrio -94
          Ex E36 3.2 M3 -97
          Ex E36 2.5 Coupe -93

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #6
            Originally posted by 10+ View Post
            Ei oikeen säädettäviin saa mitään paloja siihen väliin mahdutettua.
            E36 on kans vittumainen ku keula on siinä niin alhaalla. Tulee ongelmia kun laskee matalilla kumeilla
            ihanko totta

            taitas olla viisain ratkasu vaihtaa heti se alusta sellaseen että saa riittävän korkeaksi. ja konttorin jälkeen vieläkin enemmän tonttiin
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Okkim328touring
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2005
              • 288
              • Porvoo

              #7
              säätö saattaisi riittää...

              Originally posted by 10+ View Post
              Mutta ongelma voi tulla siinä että sitä ei saa nostettua tarpeeksi ylös Siis säädettävästä loppuu jengat. Monissa se säätö on aika kapea
              Joo, sen verran tuli eilen työpäivän jälkeen kömmittyä auton alle, että totesin sen olevan ihan minimisäädöissä. Luulen että säätövara saattaisi jopa riittää tuohon 35mm nostoon.

              Itsellä kun ei ole aiemmin ollut säädettävää alustaa, niin millainen operaation tuo säätö oikein on? Joutuuko sieltä paljonkin purkamaan...?? Alusta on jonkinmoinen k&w, tarkemmin en ole perehtynyt... :think
              at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
              ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

              Comment

              • 10+
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2084
                • Nivala

                #8
                Originally posted by Okkim328touring View Post
                Joo, sen verran tuli eilen työpäivän jälkeen kömmittyä auton alle, että totesin sen olevan ihan minimisäädöissä. Luulen että säätövara saattaisi jopa riittää tuohon 35mm nostoon.

                Itsellä kun ei ole aiemmin ollut säädettävää alustaa, niin millainen operaation tuo säätö oikein on? Joutuuko sieltä paljonkin purkamaan...?? Alusta on jonkinmoinen k&w, tarkemmin en ole perehtynyt... :think
                Helppo juttu jos lautaset liikkuu vittuilematta. Putsaa ne kierteet erittäin hyvin ja sitten vaan niillä mukana tulleilla avaimilla pyörität ylöspäin sitä lautasta. Ei tarvi purkaa mitään.Rengas pois vaan edestä. Muista se jengojen puhdistus, jos ne kierteet korkkaa niin sitten ei paljo naurata
                E39 M5 -00

                Ex E60 530Da M-Sport -04
                Ex E39 M5 -00
                Ex E39 M5 -00 Individual
                Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                Ex E36 3.0 M3 -93
                Ex E36 2.5 Cabrio -94
                Ex E36 3.2 M3 -97
                Ex E36 2.5 Coupe -93

                Comment

                • Jarkko H
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2006
                  • 158
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  k&w:ssa se lautanen on muovia, joten kannattaa puhdistaa kierteet erittäin tarkkaan. Ne lautasen kierteet korkkaa todella helposti, ei saa käyttää yhtään liikaa voimaa.
                  M Coupe '98
                  E91 320d '06

                  Comment

                  • 10+
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2084
                    • Nivala

                    #10
                    Originally posted by Jarkko H View Post
                    k&w:ssa se lautanen on muovia, joten kannattaa puhdistaa kierteet erittäin tarkkaan. Ne lautasen kierteet korkkaa todella helposti, ei saa käyttää yhtään liikaa voimaa.
                    Uusissa se on komposiittia mutta vanhoissa ihan perus alumiinia. Kumpikin on perseestä eikä oo pitkäikäisiä jos joutuu säätelemään.
                    E39 M5 -00

                    Ex E60 530Da M-Sport -04
                    Ex E39 M5 -00
                    Ex E39 M5 -00 Individual
                    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                    Ex E36 3.0 M3 -93
                    Ex E36 2.5 Cabrio -94
                    Ex E36 3.2 M3 -97
                    Ex E36 2.5 Coupe -93

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      #11
                      Helpoimmalla pääset, kun ruuvaat alustan sellaiseen korkeuteen, että menee katsastuksesta läpi. Vielä helpoimmalla olisit tietysti päässyt, jos olisit valinnut sellaisen katsastusaseman, jossa ei oltaisi turhaan maristu pikkuasioista. Mutta eihän näitä voi aina tietää etukäteen.

                      Muista kuitenkin, että aina kun säädät auton korkeutta, muuttuvat myös kaikki pyöränkulmat. Eli joudut jokaisen säädön jälkeen käymään nelipyöräsuuntauksessa, jollet halua renkaiden kuluvan epätasaisesti. Jos ruuvaat auton korkeuden katsastusta varten korkeammalle, kannattaa muuttaa korkeus mahdollisimman pian haluamaasi korkeuteen ja säätää heti pyöränkulmat. Muuten huomaat pian tarvitsevasi myös uudet renkaat.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • Okkim328touring
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 288
                        • Porvoo

                        #12
                        Originally posted by Juhis View Post
                        Helpoimmalla pääset, kun ruuvaat alustan sellaiseen korkeuteen, että menee katsastuksesta läpi. Vielä helpoimmalla olisit tietysti päässyt, jos olisit valinnut sellaisen katsastusaseman, jossa ei oltaisi turhaan maristu pikkuasioista. Mutta eihän näitä voi aina tietää etukäteen.

                        Muista kuitenkin, että aina kun säädät auton korkeutta, muuttuvat myös kaikki pyöränkulmat. Eli joudut jokaisen säädön jälkeen käymään nelipyöräsuuntauksessa, jollet halua renkaiden kuluvan epätasaisesti. Jos ruuvaat auton korkeuden katsastusta varten korkeammalle, kannattaa muuttaa korkeus mahdollisimman pian haluamaasi korkeuteen ja säätää heti pyöränkulmat. Muuten huomaat pian tarvitsevasi myös uudet renkaat.
                        Allright, kiitti vinkistä. Vaikka onhan tuo itsestäänselvyys että kulmat tarttee säätää tuon johdosta, niin ei sitä aina tule kaikkea muistaneeksi.

                        En tiedä olisiko tuo kelvannut muualla, kaikki tähänastiset tuontipelit oon leimauttanut Kirkkonummen katsastusasemalla ja ovat menneet heittämällä läpi. Tuo kun on nyt niin matala ettei sitä saatu edes ajettua katsastusaseman nosturille muuta kuin peruuttamalla...
                        at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
                        ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

                        Comment

                        • Okkim328touring
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2005
                          • 288
                          • Porvoo

                          #13
                          Alustan säätöavaimista...

                          Originally posted by 10+ View Post
                          Helppo juttu jos lautaset liikkuu vittuilematta. Putsaa ne kierteet erittäin hyvin ja sitten vaan niillä mukana tulleilla avaimilla pyörität ylöspäin sitä lautasta. Ei tarvi purkaa mitään.Rengas pois vaan edestä. Muista se jengojen puhdistus, jos ne kierteet korkkaa niin sitten ei paljo naurata
                          Alusta kun on jo saksanpäässä autoon ruuvattu, enkä löytänyt autosta minkäänlaisia säätöavaimia tuolle alustalle! Siis minkänäköiset nuo alustansäätö työkalut/avaimet on??

                          Ja vielä toinen kysymys, onnistuuko tuo säätö ilman noita avaimia, vai tartteeko mun saada sellaiset lainaan jostain?? Ja edelleen onko kaikki k&w:n säätöavaimet samanlaisia, vai pitääkö olla jotkut tietyt??

                          Vastailkaahan viisaammat, jotka ootte noiden säädettävien kanssa pelannut!
                          at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
                          ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

                          Comment

                          • 10+
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2084
                            • Nivala

                            #14
                            Originally posted by Okkim328touring View Post
                            Alusta kun on jo saksanpäässä autoon ruuvattu, enkä löytänyt autosta minkäänlaisia säätöavaimia tuolle alustalle! Siis minkänäköiset nuo alustansäätö työkalut/avaimet on??

                            Ja vielä toinen kysymys, onnistuuko tuo säätö ilman noita avaimia, vai tartteeko mun saada sellaiset lainaan jostain?? Ja edelleen onko kaikki k&w:n säätöavaimet samanlaisia, vai pitääkö olla jotkut tietyt??

                            Vastailkaahan viisaammat, jotka ootte noiden säädettävien kanssa pelannut!
                            Kyllä ne samanlaisia on kaikissa. Tarkista nyt se,että onko ne lautaset sitä komposiittia vai alumiinia. Komposiiteissä oli sellanen pieni kuusiokolo ruuvi millä se lautanen lukitaan. Siinä siis on vain YKSI lautanen. Jos on kaksi niin ne on alumiinia. Putsaa ne erittäin hyvin vaikka jollain jarrukliinerillä jne. Ja säätää voit sitä vaikka putkipihdeillä mutta ainahan ne lautaset siinä kärsii kun väkisin vääntää.
                            Usa parts niitä kw osia myy. olen tilannut sieltä uusia lautasia monesti. Soita sinne niin sieltä saat ne avaimet jne.
                            E39 M5 -00

                            Ex E60 530Da M-Sport -04
                            Ex E39 M5 -00
                            Ex E39 M5 -00 Individual
                            Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                            Ex E36 3.0 M3 -93
                            Ex E36 2.5 Cabrio -94
                            Ex E36 3.2 M3 -97
                            Ex E36 2.5 Coupe -93

                            Comment

                            • 928 GTS
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1559
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Okkim328touring View Post
                              Siis minkänäköiset nuo alustansäätö työkalut/avaimet on??
                              Eiköhän se joku tälläinen ole.

                              -92 928 GTS
                              -98 550 Maranello

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎