Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 Keskuslukko ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    Z3 Keskuslukko ongelma

    Nyt on tullu tapeltua zetan takaosan sähköjen kanssa ensiksi pimmeneiden lisäjarruvalon polttimoiden kanssa ja sen jälkeen toimimattoman kontin keskuslukituksen kanssa.

    Vian aiheuttajaksi on selvinnyt vuotava lisäjarruvalon tiiviste, kiitos Herttoniemen Laakkosen, joka viime syksynä kontin maalauksen yhteydessä on laittanut tiivisteen huonosti.

    Lisäjarruvalon polttimoiden palamisen syyksi selvisi hapettuneet liittimet, mutta kontin keskuslukko ei pelaa vieläkään eli apuja tarvittaisiin.

    Miten tuo keskuslukituksen moottori tuolta näppärimmin puretaan ja voiko sitä jollain tavalla testata? Avaimesta kääntämällä kontti menee lukkoon ja samalla ovetkin eli tieto liikkuu kontista pois päin, mutta ei kontin suuntaan.

    Kaikki zeta-omistajat joilla on vähän kosteuden hajua kontissa: Kannattaa tsekkaa se lisäjarruvalo! Itse tilasin siihen nyt varuiksi uuden tiivisteenkiin.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
  • Rebell
    Newbiemmer
    • Apr 2005
    • 2

    #2
    korjausta ongelmaan

    Oletko katsonut takakontille tulevat johdot? Eli kumitiivisteiden alla olevat johdot. Minulla oli Z3:ssa takaluukun johdot kumisuojuksen alta murtuneet poikki ja se teki oikosulun.

    Kannattaa ainakin tsekata.

    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Nyt on tullu tapeltua zetan takaosan sähköjen kanssa ensiksi pimmeneiden lisäjarruvalon polttimoiden kanssa ja sen jälkeen toimimattoman kontin keskuslukituksen kanssa.

    Vian aiheuttajaksi on selvinnyt vuotava lisäjarruvalon tiiviste, kiitos Herttoniemen Laakkosen, joka viime syksynä kontin maalauksen yhteydessä on laittanut tiivisteen huonosti.

    Lisäjarruvalon polttimoiden palamisen syyksi selvisi hapettuneet liittimet, mutta kontin keskuslukko ei pelaa vieläkään eli apuja tarvittaisiin.

    Miten tuo keskuslukituksen moottori tuolta näppärimmin puretaan ja voiko sitä jollain tavalla testata? Avaimesta kääntämällä kontti menee lukkoon ja samalla ovetkin eli tieto liikkuu kontista pois päin, mutta ei kontin suuntaan.

    Kaikki zeta-omistajat joilla on vähän kosteuden hajua kontissa: Kannattaa tsekkaa se lisäjarruvalo! Itse tilasin siihen nyt varuiksi uuden tiivisteenkiin.

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      #3
      Originally posted by Rebell View Post
      Oletko katsonut takakontille tulevat johdot? Eli kumitiivisteiden alla olevat johdot. Minulla oli Z3:ssa takaluukun johdot kumisuojuksen alta murtuneet poikki ja se teki oikosulun.

      Kannattaa ainakin tsekata.
      En oo kattonu, mut pitääpä heti mennä kattomaan. Luulin, että toi on vaan e34:sen ongelma.
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5226
        • Hki 43

        #4
        Johdot tsekattu ja ne on kunnossa. Eli voisko joku raottaa vähän ton lukon moottorin toimintaa? Eli miten voin testata onko se kunnossa?

        Ja varmaankin tuosta osa 22? http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=41&fg=60

        Ei nyt vaikuttais olevan ihan törkeen hintanenkaan, mut ei nyt viittis huvikseen ostaa. Tietenkin jos jollain ylimääräisenä?
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • Z3BMW3
          Bimmer Rookie
          • Jun 2004
          • 159
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Carbonfiber View Post
          Johdot tsekattu ja ne on kunnossa. Eli voisko joku raottaa vähän ton lukon moottorin toimintaa? Eli miten voin testata onko se kunnossa?
          Itsellä oli aikoinaan myös välissä olevat johdot osin poikki. Piti purkaa kontin puolelta aina tavaratilan kanteen saakka johtoniput auki. Oli osin revenneitä johtoja, eli ei välttämättä näy ulospäin. Pitää siis mitata yleismittarilla.

          Vettä voi tulla takakonttiin ja hattuhyllylle myös takalasimuovin saumoista, kannattaa tiivistää jollakin joustavalla saniteettisilikonilla molemmin puolin saumat.
          Z3BMW3

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #6
            Originally posted by Z3BMW3 View Post
            Itsellä oli aikoinaan myös välissä olevat johdot osin poikki. Piti purkaa kontin puolelta aina tavaratilan kanteen saakka johtoniput auki. Oli osin revenneitä johtoja, eli ei välttämättä näy ulospäin. Pitää siis mitata yleismittarilla.

            Vettä voi tulla takakonttiin ja hattuhyllylle myös takalasimuovin saumoista, kannattaa tiivistää jollakin joustavalla saniteettisilikonilla molemmin puolin saumat.
            Purettu on, mutta ehjiltä vaikuttavat. Muistatko miten tuota voisi yleismittarilla testata?
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5226
              • Hki 43

              #7
              Onni onnettomuudessa on kuitenkin se, että tavan e36:sen osa on samalla numerolla eli käytettyjen markkinat avautuivat kummasti!
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • Z3BMW3
                Bimmer Rookie
                • Jun 2004
                • 159
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Carbonfiber View Post
                Purettu on, mutta ehjiltä vaikuttavat. Muistatko miten tuota voisi yleismittarilla testata?
                Johtonippu pitää purkaa ja mitata sitten takakontin päästä ja luukun puolelta vaikka juuri lukon liittimistä. Saman väriset johdot ohmi-alueella tai johtavuustesterillä (piippi). Jos mittajohdoissa on terävät päät, voi painaa suoraan varovasti johdon eristeen läpi, jolloin ei tarvitse tietenkään kuoria.

                Itsellä oli pahin paikka juuri siinä takakontin ja rungon välissä, jossa niput aika mutkalla pienessä tilassa. Oli yksi poikki ja parit muut jo kuoriutuneet eristeistä.
                Z3BMW3

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎