Originally posted by JonasG
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 coupe 2.8 huippunopeus
Collapse
X
-
Minulle ainakin kerrottiin että Siemens osaa hieman itse säätää itseään esim. juuri imusarjaa vaihdettaessa. Tuli Schrickin imusarjan mukana myös paperit jossa kerrottiin että muutoksia/säätämistä ei tarvitse tehdä.BMW 330e Touring -21
Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostTerce!
Tuossa kokeilin eilen huippunopeutta omasta autosta ja kelaa vain 220kmh. Pitäisi kulkea speksien mukaan 235noin.
Tässä on vapaavirtaussuodatin ja putkisto vaihdettu vähemmän ahdistavaksi.
Mukavasti kelaa tuon vauhdin kyllä, mutta sitten siihen se jämähtää, 5vaihde, 220mittarissa ja hitusen vajaa 6000rpm kellossa, mihin jää viimeinen 500rpm menemättä?
Originaali osillahan maksimi teho tulee jo 5500rpm:ssä mutta pitäisi silti jaksaa vetää tuonne 6500 asti...
voiko rengastus/vanteet/alusta vaikuttaa huippuihin noin paljon, tarkotan siis sitä että omassani keula kevenee vauhdissa mutta sehän on näiden tyyppivika.
Mun mielipide on jos n.200hv autoon laitetaan leveet renkaat ilmanvastukseksi ja alkuperäistä painavammat vanteet niin varmasti ei huippunopeus ainakaan kasva vaikka tehot olisikin tallella Tosin nyt en tiedä millaset vanteet/renkaat autossa on.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostTerce!
Tuossa kokeilin eilen huippunopeutta omasta autosta ja kelaa vain 220kmh. Pitäisi kulkea speksien mukaan 235noin.
Tässä on vapaavirtaussuodatin ja putkisto vaihdettu vähemmän ahdistavaksi.
Mukavasti kelaa tuon vauhdin kyllä, mutta sitten siihen se jämähtää, 5vaihde, 220mittarissa ja hitusen vajaa 6000rpm kellossa, mihin jää viimeinen 500rpm menemättä?
Originaali osillahan maksimi teho tulee jo 5500rpm:ssä mutta pitäisi silti jaksaa vetää tuonne 6500 asti...
voiko rengastus/vanteet/alusta vaikuttaa huippuihin noin paljon, tarkotan siis sitä että omassani keula kevenee vauhdissa mutta sehän on näiden tyyppivika.Last edited by mika68; 07-09-2012, 09:05.
Comment
-
-
Originally posted by mika68 View PostKysyppä asiasta foorumilta niciltä; EPDM. Mainostaa ohjelmointeja/lastutuksia. Auto ajetaan "lastutuksen" yhteydessä tehopenkissä ennen/jälkeen.
Paikka Hyvinkäällä.
Vai olikos se pelkästään motronic laitteisiin?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Samantyylisistä vehkeistä kuitenkin kyse, niin oma E36 325i kelas vaivatta rajottimelle vitosen eli 6500rpm, vauhtia mittarin mukaan 240kmh tässä. Martelius catback ja T.Muukkosen ohjelma boksissa.
Eiköhän ton 2.8 pitäs kans jaksaa loppuun asti vetää jos M50B25 vetää(välitykset kuulostaa melko samalta kun E36 325)
E: ja renkaat on ne YLILEVEÄT 215/40-17 ja 245/35-17Last edited by Peltsii; 31-08-2009, 12:34.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostUseammassakin autossa on pudonnut teho vapaavirtaussuodattimella mitä olen itse nähnyt.
Käytäppä se Z3 dynossa niin ei tarvi spekuloida, kannattaa dynottaa sekä vakiosuodatinkotelolla+orginaalielementillä sekä sillä "tötteröllä". Minulla on jokainen bmw antanut aina yli tehtaan ilmoittaman tehon vakiosuodatinkotelolla sekä alkuperäisellä suodattimella. (E34, E36, E46)
Noissa ilmanoton rakentamisissa kannattaa ottaa huomioon se että yleensä kylmänilmanotto on aika hyvin järjestetty keulalle ja imuputkiston suunnitteluun on paneuduttu tehtaalla. Nyt jos sinne menee tollaisen tötterön heittämään se imuputkiston virtaus menee pieleen sekä se tötterö vetää lämmintä ilmaa vaikkapa seistessä liikennevaloissa ja ajeltaessa taajamavauhtia. Jos katsoo vaikka M3 csl:n imuputkirakennetta niin siitä saa hyvin mallia miten se olisi optimi toteuttaa, paitsi sekin on hieman alhaalla vielä (ilman lämpötila tyypillisesti aika kuumaa sumuvalon korkeudella) Muuten seon suljettu kanava etupuskurilta läppärungon kotelolle asti.
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostJoo ei mun autoon ollut noitten penkitysten välillä muuta tehty kun vaihdettu tuo imusarja tiivisteineen ja tuo catback. Perushuollon muodossa sitten vaihdettu vaan öljyjä/suodattimia eli ei mitään bensapuolelle tai boksiin Penkissä viel seurattiin ettei menee laihalle ym.
Nyt penkityksen jälkeen on vaihtunu kaasuläppä ja lähiaikoina pitäisi tuo vauhtipyörä vaihtaa ja sitten pari muuta juttua mutta niistä sitten kun päätöksiä tehty..
Minäpä kattelen tuossa kotona jos mä jotain linkkejä löytäsin koneen syövereistä
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostSamantyylisistä vehkeistä kuitenkin kyse, niin oma E36 325i kelas vaivatta rajottimelle vitosen eli 6500rpm, vauhtia mittarin mukaan 240kmh tässä. Martelius catback ja T.Muukkosen ohjelma boksissa.
Eiköhän ton 2.8 pitäs kans jaksaa loppuun asti vetää jos M50B25 vetää(välitykset kuulostaa melko samalta kun E36 325)
E: ja renkaat on ne YLILEVEÄT 215/40-17 ja 245/35-17
ne ei se ole lähellekään sama asia verrata M50 ja M52 koneista... M50 kun on rakennettu vetämään komeasti rajottimelle asti, kun taas M52 osat alkaa ahdistaa 5500rpm jälkeen ja jos kaikki ei ole täysin kohdallaan, niin ei varmasti vedä rajoittimelle asti. M50 imusarja on varmasti ratkaisu tuohon huipputeho asiaan, mutta onko se sit taas järkevä peruskäytössä.
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostSamantyylisistä vehkeistä kuitenkin kyse, niin oma E36 325i kelas vaivatta rajottimelle vitosen eli 6500rpm, vauhtia mittarin mukaan 240kmh tässä. Martelius catback ja T.Muukkosen ohjelma boksissa.
Comment
-
Comment