Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 coupe 2.8 huippunopeus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    #16
    Originally posted by JonasG View Post
    Joillain se on toiminut paremmin ja joillain huonommin, taitaa olla vissiin näitä henkimaailman juttuja.
    Niin kuin tossa jo mainittiin, taitaa ero tosiaan tulla yleensä siitä, että toisilla se kone säädetään ja toisilla ei. Se on outoa, kun osa porukasta tuntuu luulevan, että moottorinohjaus osaa itse arvailla millaisista palikoista kone on kasattu.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #17
      Mites tuo siemens moottori ohjausksen ohjelmointi nykyään onnistuu?

      Comment

      • Hunni
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 621
        • Toijala

        #18
        Minulle ainakin kerrottiin että Siemens osaa hieman itse säätää itseään esim. juuri imusarjaa vaihdettaessa. Tuli Schrickin imusarjan mukana myös paperit jossa kerrottiin että muutoksia/säätämistä ei tarvitse tehdä.
        BMW 330e Touring -21
        Ex: BMW 530d Touring -08 - BMW 320d Touring -08 - BMW 320i Touring -04 - BMW 328i Cabriolet -96 - BMW 320i Touring -01 - BMW 528iA Touring -99 - BMW 520i -87 - BMW 318i -88 - BMW 518i -86 - BMW 320i Coupe -94

        Comment

        • mika68
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1966
          • ......

          #19
          Originally posted by Bmw Master View Post
          Mites tuo siemens moottori ohjausksen ohjelmointi nykyään onnistuu?
          .....
          Last edited by mika68; 07-09-2012, 09:04.

          Comment

          • sturer Bock
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 312
            • Häme

            #20
            Originally posted by Remotion View Post
            Terce!

            Tuossa kokeilin eilen huippunopeutta omasta autosta ja kelaa vain 220kmh. Pitäisi kulkea speksien mukaan 235noin.

            Tässä on vapaavirtaussuodatin ja putkisto vaihdettu vähemmän ahdistavaksi.

            Mukavasti kelaa tuon vauhdin kyllä, mutta sitten siihen se jämähtää, 5vaihde, 220mittarissa ja hitusen vajaa 6000rpm kellossa, mihin jää viimeinen 500rpm menemättä?

            Originaali osillahan maksimi teho tulee jo 5500rpm:ssä mutta pitäisi silti jaksaa vetää tuonne 6500 asti...

            voiko rengastus/vanteet/alusta vaikuttaa huippuihin noin paljon, tarkotan siis sitä että omassani keula kevenee vauhdissa mutta sehän on näiden tyyppivika.

            Mun mielipide on jos n.200hv autoon laitetaan leveet renkaat ilmanvastukseksi ja alkuperäistä painavammat vanteet niin varmasti ei huippunopeus ainakaan kasva vaikka tehot olisikin tallella Tosin nyt en tiedä millaset vanteet/renkaat autossa on.

            Comment

            • mika68
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2004
              • 1966
              • ......

              #21
              Originally posted by Remotion View Post
              Terce!

              Tuossa kokeilin eilen huippunopeutta omasta autosta ja kelaa vain 220kmh. Pitäisi kulkea speksien mukaan 235noin.

              Tässä on vapaavirtaussuodatin ja putkisto vaihdettu vähemmän ahdistavaksi.

              Mukavasti kelaa tuon vauhdin kyllä, mutta sitten siihen se jämähtää, 5vaihde, 220mittarissa ja hitusen vajaa 6000rpm kellossa, mihin jää viimeinen 500rpm menemättä?

              Originaali osillahan maksimi teho tulee jo 5500rpm:ssä mutta pitäisi silti jaksaa vetää tuonne 6500 asti...

              voiko rengastus/vanteet/alusta vaikuttaa huippuihin noin paljon, tarkotan siis sitä että omassani keula kevenee vauhdissa mutta sehän on näiden tyyppivika.
              .....
              Last edited by mika68; 07-09-2012, 09:05.

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #22
                Originally posted by mika68 View Post
                Kysyppä asiasta foorumilta niciltä; EPDM. Mainostaa ohjelmointeja/lastutuksia. Auto ajetaan "lastutuksen" yhteydessä tehopenkissä ennen/jälkeen.
                Paikka Hyvinkäällä.
                Eikös tuo ohjelmointi onnistu myös harisella? Muistelen että olisin täällä jonkun ilmoituksen nähny missä mainostettiin:think
                Vai olikos se pelkästään motronic laitteisiin?
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • mika68
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2004
                  • 1966
                  • ......

                  #23
                  Originally posted by JJT View Post
                  Eikös tuo ohjelmointi onnistu myös harisella? Muistelen että olisin täällä jonkun ilmoituksen nähny missä mainostettiin:think
                  Vai olikos se pelkästään motronic laitteisiin?
                  ......
                  Last edited by mika68; 07-09-2012, 09:05.

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #24
                    Samantyylisistä vehkeistä kuitenkin kyse, niin oma E36 325i kelas vaivatta rajottimelle vitosen eli 6500rpm, vauhtia mittarin mukaan 240kmh tässä. Martelius catback ja T.Muukkosen ohjelma boksissa.

                    Eiköhän ton 2.8 pitäs kans jaksaa loppuun asti vetää jos M50B25 vetää(välitykset kuulostaa melko samalta kun E36 325)

                    E: ja renkaat on ne YLILEVEÄT 215/40-17 ja 245/35-17
                    Last edited by Peltsii; 31-08-2009, 12:34.
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15248
                      • Ajamisen Iloa

                      #25
                      Originally posted by Antti O View Post
                      Useammassakin autossa on pudonnut teho vapaavirtaussuodattimella mitä olen itse nähnyt.
                      Käytäppä se Z3 dynossa niin ei tarvi spekuloida, kannattaa dynottaa sekä vakiosuodatinkotelolla+orginaalielementillä sekä sillä "tötteröllä". Minulla on jokainen bmw antanut aina yli tehtaan ilmoittaman tehon vakiosuodatinkotelolla sekä alkuperäisellä suodattimella. (E34, E36, E46)
                      Noissa ilmanoton rakentamisissa kannattaa ottaa huomioon se että yleensä kylmänilmanotto on aika hyvin järjestetty keulalle ja imuputkiston suunnitteluun on paneuduttu tehtaalla. Nyt jos sinne menee tollaisen tötterön heittämään se imuputkiston virtaus menee pieleen sekä se tötterö vetää lämmintä ilmaa vaikkapa seistessä liikennevaloissa ja ajeltaessa taajamavauhtia. Jos katsoo vaikka M3 csl:n imuputkirakennetta niin siitä saa hyvin mallia miten se olisi optimi toteuttaa, paitsi sekin on hieman alhaalla vielä (ilman lämpötila tyypillisesti aika kuumaa sumuvalon korkeudella) Muuten seon suljettu kanava etupuskurilta läppärungon kotelolle asti.
                      Mulla on se suodatin siellä ihan orkkiskotelossa, että sikäli.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15248
                        • Ajamisen Iloa

                        #26
                        Originally posted by Janza182 View Post
                        Joo ei mun autoon ollut noitten penkitysten välillä muuta tehty kun vaihdettu tuo imusarja tiivisteineen ja tuo catback. Perushuollon muodossa sitten vaihdettu vaan öljyjä/suodattimia eli ei mitään bensapuolelle tai boksiin Penkissä viel seurattiin ettei menee laihalle ym.

                        Nyt penkityksen jälkeen on vaihtunu kaasuläppä ja lähiaikoina pitäisi tuo vauhtipyörä vaihtaa ja sitten pari muuta juttua mutta niistä sitten kun päätöksiä tehty..

                        Minäpä kattelen tuossa kotona jos mä jotain linkkejä löytäsin koneen syövereistä
                        Tattis.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #27
                          Originally posted by Peltsii View Post
                          Samantyylisistä vehkeistä kuitenkin kyse, niin oma E36 325i kelas vaivatta rajottimelle vitosen eli 6500rpm, vauhtia mittarin mukaan 240kmh tässä. Martelius catback ja T.Muukkosen ohjelma boksissa.

                          Eiköhän ton 2.8 pitäs kans jaksaa loppuun asti vetää jos M50B25 vetää(välitykset kuulostaa melko samalta kun E36 325)

                          E: ja renkaat on ne YLILEVEÄT 215/40-17 ja 245/35-17

                          ne ei se ole lähellekään sama asia verrata M50 ja M52 koneista... M50 kun on rakennettu vetämään komeasti rajottimelle asti, kun taas M52 osat alkaa ahdistaa 5500rpm jälkeen ja jos kaikki ei ole täysin kohdallaan, niin ei varmasti vedä rajoittimelle asti. M50 imusarja on varmasti ratkaisu tuohon huipputeho asiaan, mutta onko se sit taas järkevä peruskäytössä.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15248
                            • Ajamisen Iloa

                            #28
                            Originally posted by Peltsii View Post
                            Samantyylisistä vehkeistä kuitenkin kyse, niin oma E36 325i kelas vaivatta rajottimelle vitosen eli 6500rpm, vauhtia mittarin mukaan 240kmh tässä. Martelius catback ja T.Muukkosen ohjelma boksissa.
                            Oma E36 325iA kelasi myös yli 240 kuusivuotta sitten, ja E36 M3 3.2 285 ja sitten loppui itseltä pokka ennen ku kiihtyminen... nämä nyt ei sikäli kuitenkaan paljon liity tähän aiheeseen.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15248
                              • Ajamisen Iloa

                              #29
                              Kiitos asiaan liittyvistä vastauksista, tälläinen turhatieto vielä mainittakoon että auto menee kohta inspection 2:n joten siinä vaihdettavat palikatkin saattavat muuttaa heti jotain.

                              Muuten kyllä täytyy sanoa että ehdottomasti paras auto jonka olen ikinä omistanut!
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎