Eli, tietäskö joku onko noissa 97 z3 ssa miten erilaisia alustoja? Eli onko jarrut jouset yms miten erilaiset kun kone isonee ? Villinä ajatuksena olisi että tuon 4 koneen tilalle saisi 6 mukisen tekniikan ja automaatin ehkä, onkohan mitään mahdollisuuksia nyky säännöillä? Koneet ja laatikot kai kävisi paikalleen helpohkosti, kun samaa rakennetta on henkilöautoissa ja niitä osia oisi saatavissa, niin itenhän oisi käytännössä? Mitä pitäs ottaa huomioon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 Tekniikka erot
Collapse
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostTaitaahan noissa eroja olla aikalailla... voi olla että tulee halvemmaksi/helpommaksi vaihtaa valmiiksi isompikoneiseen
Ehkä itse hakisin 2.8 tai 3.0 automaatin Saksasta näin talven pintaan ja myisin toisen keväällä. Jos siis olisi tarpeeksi pätäkkää ja talli, missä säilöäZ3BMW3
Comment
-
-
Hmm, vähän ajatteluttaa kuitenkin asia vielä.. onhan tuossa puuhaa, mutta ei silti aivan ylitsepääsemätön homma. Minusta noi isompi koneiset tuppaa nousemaan n 5 tonnia, ja sitä pidä melkosena erona hinnassa.
Mikähän on koneen tyyppi z 3 ssa jollain isommalla koneella, 2.8 tai 3 ltr ja mikä laatikon tyyppi? Missä samanikäisissä henkilö autoissa on sit niitä samoja tekniikoita, tietäskö joku ?
Comment
-
-
Originally posted by kossu View PostHmm, vähän ajatteluttaa kuitenkin asia vielä.. onhan tuossa puuhaa, mutta ei silti aivan ylitsepääsemätön homma. Minusta noi isompi koneiset tuppaa nousemaan n 5 tonnia, ja sitä pidä melkosena erona hinnassa.
Mikähän on koneen tyyppi z 3 ssa jollain isommalla koneella, 2.8 tai 3 ltr ja mikä laatikon tyyppi? Missä samanikäisissä henkilö autoissa on sit niitä samoja tekniikoita, tietäskö joku ?Last edited by bemu2000; 02-12-2009, 03:23.
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostNiin missä on puuhaa? Mikä homma? Moottorit ja laatikot on samat kuin samanikäisissä muissakin korimalleissa. Mitä teet jollain laatikon tyypillä? Täysin kannattamaton homma, jos et saa jostain täydellistä tekniikkaa lähes ilmaiseksi. korikin on erilainen 6 sylinterisissä, niin siitä tulisi vain tekniikan vaihto pommi ja arvo tuskin kovin paljon edes nousee.
No , missä on puuhaa- mikä homma kysymykseen kerrotaan että yleisesti ottaen mitä tahansa alkaa tekemään on puuhaa oma määränsä, eli tässä ajatuksena tekniikan vaihto- jossa siis "on puuhaa" ?
Siinähän se tulikin: "moottorit ja laatikot samat "jne jne... laatikon tyypillä suoranaissesti en tee mitään, mb osastolla, mitä joskus korjailin /rakentelinkin, oli joskus lootan tyypistä apua- päällepäin saman näköisiä, kytkin akseli eripituinen, tässä ajatuksena mahtaako bmw olla ko eroja tms.
Mutta jos ne "on samat jne jne" niin eipä siinä.
Täysin kannattamaton homma? Onko? Jos aikaa on koko talvi, omat tilat ja muut,esim. kolaroidun kattokerholaisen 6 koneisen auton vm 97 noin, saa tonnilla parilla... työn osuus lasketaan "kivana harrastuksena ja vapaa ajan tukkeena, niin liekö täysin kannattamaton?
Miten niin korit on erilaisia, nyt sinun pitää tarkentaa tuota... epäilen.
Eikai tuo avaruustiedettä ole tekniikan vaihto autoon? Vai onko tosiaan bmw hen? Mersussa ainakin joskus esim. c 180 muuttui ihan kivuttomasti c 280, ja kulku parani ihan mukavasti, sekin talven "harrastuksena"
"vain tekniikan vaihto pommi" Kiinnostasi tietää onko moisia muita tehtyjä täällä foorumilla, vai oleno ihan yksin ja ainut joka yön pimeinä tunteina moista ajatellut?Last edited by kossu; 02-12-2009, 04:00.
Comment
-
-
Originally posted by kossu View PostNo , missä on puuhaa- mikä homma kysymykseen kerrotaan että yleisesti ottaen mitä tahansa alkaa tekemään on puuhaa oma määränsä, eli tässä ajatuksena tekniikan vaihto- jossa siis "on puuhaa" ?
Siinähän se tulikin: "moottorit ja laatikot samat "jne jne... laatikon tyypillä suoranaissesti en tee mitään, mb osastolla, mitä joskus korjailin /rakentelinkin, oli joskus lootan tyypistä apua- päällepäin saman näköisiä, kytkin akseli eripituinen, tässä ajatuksena mahtaako bmw olla ko eroja tms.
Mutta jos ne "on samat jne jne" niin eipä siinä.
Täysin kannattamaton homma? Onko? Jos aikaa on koko talvi, omat tilat ja muut,esim. kolaroidun kattokerholaisen 6 koneisen auton vm 97 noin, saa tonnilla parilla... työn osuus lasketaan "kivana harrastuksena ja vapaa ajan tukkeena, niin liekö täysin kannattamaton?
Miten niin korit on erilaisia, nyt sinun pitää tarkentaa tuota... epäilen.
Eikai tuo avaruustiedettä ole tekniikan vaihto autoon? Vai onko tosiaan bmw hen? Mersussa ainakin joskus esim. c 180 muuttui ihan kivuttomasti c 280, ja kulku parani ihan mukavasti, sekin talven "harrastuksena"
"vain tekniikan vaihto pommi" Kiinnostasi tietää onko moisia muita tehtyjä täällä foorumilla, vai oleno ihan yksin ja ainut joka yön pimeinä tunteina moista ajatellut?
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostAi meinaat saada miedosti kolaroidun 2,8/3,0 Z3:n tonnilla tai parilla? taitaa haaveilun asteelle jäädä siis. Pelkästä ehjästä täydellisestä moottorista huudetaan enemmän kuin tuo "tonni tai pari" silti sinulla on siinä vain se kapea 4-syl kori. Mieti nyt oikeasti järjellä tuota asiaa... Jos rakennella haluat, niin myy autosi pois ja etsi se kolaroitu 6-pyttyinen ja laita se kuntoon.
No, vielä... jos tuolta ylempää katotaan, niin siellä juurikin kyselin muista henkilöautoista tekniikka tietoa, joissa siis on tuota samaa tekniikkaa kuin tässä z3 ssa. Ei se haaveilua ole, ja jos kattokerho tms vaurio olisi sellasessa 4 d sedanissa niin onko hinta-arvioni kovasti haaveilua ?
Mikä ihmeen kapea 4 syl kori? sama korihan autoissa on, oli 4 tai 6 kone , mitä mutua nyt juttelet?
Enkä siis ole haluamassakaan väkisin 4 ovisesta kolaroitua korjata, vaan jotain muuta...
Taidat olla enempi kännissä kuin minä kun ei nyt mene perille
Ei se mitään, siirrytään eteenpäin tästä asiasta.
Comment
-
-
Kori näyttäisi olevan sama 1.8-3.0 koneella, roadsterissa siis kun coupea ei ole neloskoneellisia: http://bmwfans.info/parts/catalog/41008227615/
Ei mulla muuta.
Comment
-
-
Takalokasuojissa näköjään se ero:
Näppärä mies vaihtaa kaikki siihen liittyvät osat
Tekniikan varmaan saa jostain perus 328 e36/e46:sta?
Tosin aikamoiset talkoot on edessä jos meinaat selvitä halvemmalla kuin auton vaihtoon tarvittava väliraha :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Juu ei kannata ryhtyä. 2.8 ja M Roadster on loksuiltaan leveempiä(muistaakseni myös etuloksuiltaan) ja muut on noita kapeempia myös se 3.0.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Comment