Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 Tekniikka erot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kossu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2009
    • 29
    • 08

    Z3 Tekniikka erot

    Eli, tietäskö joku onko noissa 97 z3 ssa miten erilaisia alustoja? Eli onko jarrut jouset yms miten erilaiset kun kone isonee ? Villinä ajatuksena olisi että tuon 4 koneen tilalle saisi 6 mukisen tekniikan ja automaatin ehkä, onkohan mitään mahdollisuuksia nyky säännöillä? Koneet ja laatikot kai kävisi paikalleen helpohkosti, kun samaa rakennetta on henkilöautoissa ja niitä osia oisi saatavissa, niin itenhän oisi käytännössä? Mitä pitäs ottaa huomioon?
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Taitaahan noissa eroja olla aikalailla... voi olla että tulee halvemmaksi/helpommaksi vaihtaa valmiiksi isompikoneiseen



    Tuolta voit vaikka vertailla.

    Comment

    • Z3BMW3
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 159
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Taitaahan noissa eroja olla aikalailla... voi olla että tulee halvemmaksi/helpommaksi vaihtaa valmiiksi isompikoneiseen
      Ääni tälle. Ja varsinkin automaatit 2.8 -koneilla yleensä varsin edullisia.
      Ehkä itse hakisin 2.8 tai 3.0 automaatin Saksasta näin talven pintaan ja myisin toisen keväällä. Jos siis olisi tarpeeksi pätäkkää ja talli, missä säilöä
      Z3BMW3

      Comment

      • kossu
        Bimmer Rookie
        • Feb 2009
        • 29
        • 08

        #4
        Hmm, vähän ajatteluttaa kuitenkin asia vielä.. onhan tuossa puuhaa, mutta ei silti aivan ylitsepääsemätön homma. Minusta noi isompi koneiset tuppaa nousemaan n 5 tonnia, ja sitä pidä melkosena erona hinnassa.
        Mikähän on koneen tyyppi z 3 ssa jollain isommalla koneella, 2.8 tai 3 ltr ja mikä laatikon tyyppi? Missä samanikäisissä henkilö autoissa on sit niitä samoja tekniikoita, tietäskö joku ?

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by kossu View Post
          Hmm, vähän ajatteluttaa kuitenkin asia vielä.. onhan tuossa puuhaa, mutta ei silti aivan ylitsepääsemätön homma. Minusta noi isompi koneiset tuppaa nousemaan n 5 tonnia, ja sitä pidä melkosena erona hinnassa.
          Mikähän on koneen tyyppi z 3 ssa jollain isommalla koneella, 2.8 tai 3 ltr ja mikä laatikon tyyppi? Missä samanikäisissä henkilö autoissa on sit niitä samoja tekniikoita, tietäskö joku ?
          Niin missä on puuhaa? Mikä homma? Moottorit ja laatikot on samat kuin samanikäisissä muissakin korimalleissa. Mitä teet jollain laatikon tyypillä? Täysin kannattamaton homma, jos et saa jostain täydellistä tekniikkaa lähes ilmaiseksi. korikin on erilainen 6 sylinterisissä, niin siitä tulisi vain tekniikan vaihto pommi ja arvo tuskin kovin paljon edes nousee.
          Last edited by bemu2000; 02-12-2009, 03:23.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • kossu
            Bimmer Rookie
            • Feb 2009
            • 29
            • 08

            #6
            Originally posted by bemu2000 View Post
            Niin missä on puuhaa? Mikä homma? Moottorit ja laatikot on samat kuin samanikäisissä muissakin korimalleissa. Mitä teet jollain laatikon tyypillä? Täysin kannattamaton homma, jos et saa jostain täydellistä tekniikkaa lähes ilmaiseksi. korikin on erilainen 6 sylinterisissä, niin siitä tulisi vain tekniikan vaihto pommi ja arvo tuskin kovin paljon edes nousee.

            No , missä on puuhaa- mikä homma kysymykseen kerrotaan että yleisesti ottaen mitä tahansa alkaa tekemään on puuhaa oma määränsä, eli tässä ajatuksena tekniikan vaihto- jossa siis "on puuhaa" ?

            Siinähän se tulikin: "moottorit ja laatikot samat "jne jne... laatikon tyypillä suoranaissesti en tee mitään, mb osastolla, mitä joskus korjailin /rakentelinkin, oli joskus lootan tyypistä apua- päällepäin saman näköisiä, kytkin akseli eripituinen, tässä ajatuksena mahtaako bmw olla ko eroja tms.
            Mutta jos ne "on samat jne jne" niin eipä siinä.



            Täysin kannattamaton homma? Onko? Jos aikaa on koko talvi, omat tilat ja muut,esim. kolaroidun kattokerholaisen 6 koneisen auton vm 97 noin, saa tonnilla parilla... työn osuus lasketaan "kivana harrastuksena ja vapaa ajan tukkeena, niin liekö täysin kannattamaton?
            Miten niin korit on erilaisia, nyt sinun pitää tarkentaa tuota... epäilen.



            Eikai tuo avaruustiedettä ole tekniikan vaihto autoon? Vai onko tosiaan bmw hen? Mersussa ainakin joskus esim. c 180 muuttui ihan kivuttomasti c 280, ja kulku parani ihan mukavasti, sekin talven "harrastuksena"

            "vain tekniikan vaihto pommi" Kiinnostasi tietää onko moisia muita tehtyjä täällä foorumilla, vai oleno ihan yksin ja ainut joka yön pimeinä tunteina moista ajatellut?
            Last edited by kossu; 02-12-2009, 04:00.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by kossu View Post
              No , missä on puuhaa- mikä homma kysymykseen kerrotaan että yleisesti ottaen mitä tahansa alkaa tekemään on puuhaa oma määränsä, eli tässä ajatuksena tekniikan vaihto- jossa siis "on puuhaa" ?

              Siinähän se tulikin: "moottorit ja laatikot samat "jne jne... laatikon tyypillä suoranaissesti en tee mitään, mb osastolla, mitä joskus korjailin /rakentelinkin, oli joskus lootan tyypistä apua- päällepäin saman näköisiä, kytkin akseli eripituinen, tässä ajatuksena mahtaako bmw olla ko eroja tms.
              Mutta jos ne "on samat jne jne" niin eipä siinä.



              Täysin kannattamaton homma? Onko? Jos aikaa on koko talvi, omat tilat ja muut,esim. kolaroidun kattokerholaisen 6 koneisen auton vm 97 noin, saa tonnilla parilla... työn osuus lasketaan "kivana harrastuksena ja vapaa ajan tukkeena, niin liekö täysin kannattamaton?
              Miten niin korit on erilaisia, nyt sinun pitää tarkentaa tuota... epäilen.



              Eikai tuo avaruustiedettä ole tekniikan vaihto autoon? Vai onko tosiaan bmw hen? Mersussa ainakin joskus esim. c 180 muuttui ihan kivuttomasti c 280, ja kulku parani ihan mukavasti, sekin talven "harrastuksena"

              "vain tekniikan vaihto pommi" Kiinnostasi tietää onko moisia muita tehtyjä täällä foorumilla, vai oleno ihan yksin ja ainut joka yön pimeinä tunteina moista ajatellut?
              Ai meinaat saada miedosti kolaroidun 2,8/3,0 Z3:n tonnilla tai parilla? taitaa haaveilun asteelle jäädä siis. Pelkästä ehjästä täydellisestä moottorista huudetaan enemmän kuin tuo "tonni tai pari" silti sinulla on siinä vain se kapea 4-syl kori. Mieti nyt oikeasti järjellä tuota asiaa... Jos rakennella haluat, niin myy autosi pois ja etsi se kolaroitu 6-pyttyinen ja laita se kuntoon.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • kossu
                Bimmer Rookie
                • Feb 2009
                • 29
                • 08

                #8
                Originally posted by bemu2000 View Post
                Ai meinaat saada miedosti kolaroidun 2,8/3,0 Z3:n tonnilla tai parilla? taitaa haaveilun asteelle jäädä siis. Pelkästä ehjästä täydellisestä moottorista huudetaan enemmän kuin tuo "tonni tai pari" silti sinulla on siinä vain se kapea 4-syl kori. Mieti nyt oikeasti järjellä tuota asiaa... Jos rakennella haluat, niin myy autosi pois ja etsi se kolaroitu 6-pyttyinen ja laita se kuntoon.


                No, vielä... jos tuolta ylempää katotaan, niin siellä juurikin kyselin muista henkilöautoista tekniikka tietoa, joissa siis on tuota samaa tekniikkaa kuin tässä z3 ssa. Ei se haaveilua ole, ja jos kattokerho tms vaurio olisi sellasessa 4 d sedanissa niin onko hinta-arvioni kovasti haaveilua ?

                Mikä ihmeen kapea 4 syl kori? sama korihan autoissa on, oli 4 tai 6 kone , mitä mutua nyt juttelet?

                Enkä siis ole haluamassakaan väkisin 4 ovisesta kolaroitua korjata, vaan jotain muuta...
                Taidat olla enempi kännissä kuin minä kun ei nyt mene perille

                Ei se mitään, siirrytään eteenpäin tästä asiasta.

                Comment

                • Juh4
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 5450
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by kossu View Post

                  Mikä ihmeen kapea 4 syl kori? sama korihan autoissa on, oli 4 tai 6 kone , mitä mutua nyt juttelet?
                  Katsoppa autoja takaapäin niin ainaki minä suht.koht terve silmäisenä huomaan ettei ne aivan samanlaisilta näytä.
                  -Official member of BTCF-Sauna team-

                  Comment

                  • mika68
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2004
                    • 1966
                    • ......

                    #10
                    ......
                    Last edited by mika68; 14-09-2012, 14:39.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16453
                      • Asikkala

                      #11
                      Kori näyttäisi olevan sama 1.8-3.0 koneella, roadsterissa siis kun coupea ei ole neloskoneellisia: http://bmwfans.info/parts/catalog/41008227615/
                      Ei mulla muuta.

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #12
                        Takalokasuojissa näköjään se ero:




                        Näppärä mies vaihtaa kaikki siihen liittyvät osat
                        Tekniikan varmaan saa jostain perus 328 e36/e46:sta?
                        Tosin aikamoiset talkoot on edessä jos meinaat selvitä halvemmalla kuin auton vaihtoon tarvittava väliraha :think
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Carbonfiber
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 5226
                          • Hki 43

                          #13
                          Juu ei kannata ryhtyä. 2.8 ja M Roadster on loksuiltaan leveempiä(muistaakseni myös etuloksuiltaan) ja muut on noita kapeempia myös se 3.0.
                          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                          Z3 Roadster 2.8 '98
                          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                          Comment

                          • kossu
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2009
                            • 29
                            • 08

                            #14
                            Vieläkään en usko että konetila on erilevyinen 1.8-2.8 roadstereissa.

                            Comment

                            • Oskars
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2007
                              • 450
                              • Pieksämäki

                              #15
                              Originally posted by kossu View Post
                              Vieläkään en usko että konetila on erilevyinen 1.8-2.8 roadstereissa.
                              Ei minun silmään ainakaan osunut että kukaan konetilasta olisi puhunutkaan?
                              F31 320d XDrive

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎