Sigun auto pitaisi saada rekisteroitya.
1) Autossa on ajovaloumpioissa E ja DOT leimat. Katsastusmies sanoi, etta jos olisi ollut vain DOT niin olisi saattanut menna lapi. Ajovalojen sahkoista korkeudensaatoa ei ole ja katsastusmiehen mielesta pitaisi olla.
AKE sanoo:
- Valaisimet: DOT merkityt (HB1 -HB5, HB7, D2S tai D2R tyyppisillä lampuilla varustetut) valot voidaan hyväksyä henkilöautoissa 31.12.1997 asti ja muissa autoissa 13.6.1995 asti, mikäli eurooppalaisten normien mukaisia valaisimia ei ole saatavilla. Lähivalojen korkeudensäätölaite vaaditaan muiden kuin DOT merkittyjen lähivalojen kanssa 14.6.1995 alkaen. Alkuperäisiä DOT merkittyjä kaasupurkausvaloja ei myöskään edellytetä varustettavaksi ajovalojen pesulaitteella.
Auto on valmistettu 5/97 ja rekisteroity 97. Miten tama E merkinta DOT:in lisaksi tekee korkeudensaadon pakolliseksi? Pitaako minun hioa E merkinnat pois? Autoonhan ei ole sarjanumeron perusteella saatavissa korkeudensaatoa tai pelkkia E umpioita. Kyllahan sinne keulalle saa vaikka mersun valot jos sille linjalle lahdetaan. Sopiihan nuo euroumpiot sinne, mutta ei johtosarjoihin.
Tuo valojen sahkoisenkorkeudensaadon laittaminen tulee suhteettoman kalliiksi asiasta, jolla ei ole mitaan tekemista todellisuuden kanssa.
Teknista poikkeuslupaa voi myos hakea, mutta tod epavarmasta saamisesta 380e pulittaminen ei lammita mielta.
Eli konttorille vain vaatimaan, etta valojen on kelvattava sellaisenaan ilman korkeudensaatoa, kun eu valoja ei saatavilla autoon?
Parkit pitaisi myos poistaa vilkuista ja vetaa takasumuvalolle johdot. (tama ei ongelma)
2) Autossa todella tummat kalvot sivulaseissa. Riittaako leimaan, etta poistaa vain pikkukolmioista?
3) Vaatimuksenmukaisuustodistus. Kirjoittaako maahantuoja naita? Tuvilta maksaa noin 600e.
1) Autossa on ajovaloumpioissa E ja DOT leimat. Katsastusmies sanoi, etta jos olisi ollut vain DOT niin olisi saattanut menna lapi. Ajovalojen sahkoista korkeudensaatoa ei ole ja katsastusmiehen mielesta pitaisi olla.
AKE sanoo:
- Valaisimet: DOT merkityt (HB1 -HB5, HB7, D2S tai D2R tyyppisillä lampuilla varustetut) valot voidaan hyväksyä henkilöautoissa 31.12.1997 asti ja muissa autoissa 13.6.1995 asti, mikäli eurooppalaisten normien mukaisia valaisimia ei ole saatavilla. Lähivalojen korkeudensäätölaite vaaditaan muiden kuin DOT merkittyjen lähivalojen kanssa 14.6.1995 alkaen. Alkuperäisiä DOT merkittyjä kaasupurkausvaloja ei myöskään edellytetä varustettavaksi ajovalojen pesulaitteella.
Auto on valmistettu 5/97 ja rekisteroity 97. Miten tama E merkinta DOT:in lisaksi tekee korkeudensaadon pakolliseksi? Pitaako minun hioa E merkinnat pois? Autoonhan ei ole sarjanumeron perusteella saatavissa korkeudensaatoa tai pelkkia E umpioita. Kyllahan sinne keulalle saa vaikka mersun valot jos sille linjalle lahdetaan. Sopiihan nuo euroumpiot sinne, mutta ei johtosarjoihin.
Tuo valojen sahkoisenkorkeudensaadon laittaminen tulee suhteettoman kalliiksi asiasta, jolla ei ole mitaan tekemista todellisuuden kanssa.
Teknista poikkeuslupaa voi myos hakea, mutta tod epavarmasta saamisesta 380e pulittaminen ei lammita mielta.
Eli konttorille vain vaatimaan, etta valojen on kelvattava sellaisenaan ilman korkeudensaatoa, kun eu valoja ei saatavilla autoon?
Parkit pitaisi myos poistaa vilkuista ja vetaa takasumuvalolle johdot. (tama ei ongelma)
2) Autossa todella tummat kalvot sivulaseissa. Riittaako leimaan, etta poistaa vain pikkukolmioista?
3) Vaatimuksenmukaisuustodistus. Kirjoittaako maahantuoja naita? Tuvilta maksaa noin 600e.
Comment