Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 M moottorivaurio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    No ei siellä vissiin kummallista vikaa ollutkaan, liekö ollut sittenkin ehjä kone ja unohtunut vain tankata auto.

    Ei pystynyt vastustamaan, aika maistuva hinta lämpöleikanneelle & kansipahvin paskaksi nakuttaneelle koneelle josta pari venaa kierossa

    Nyt kun etsit ilmeisesti uutta konetta, niin saksasta näyttäis pikaisella vilkaisulla löytyvän ehjää 160tkm kilsoilla 2700e.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • 131
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 393
      • Siilinjärvi

      #17
      Juu, tarjouksia kuunnellaan. Laskeskelin että tuon verran saan osina siitä koneesta. Toisaalta jos joku haluaa tuon fiksata niin samaan hintaa saa rempatun koneen kuin mitä Suomi hinnat ovat, etsiskelin ja löysin pari 3800€ ja 3900€ hintaan. Jos joku haluaa koko kasan niin eihän siinä mitään. Siitä oli vesipumppu näköjään särkynyt ja sen jälkeen kannentiiviste kuumennuttuaan vuotanut, veden kera nakuttanut pariin sylinteriin kanteen jäljet. Saksasta saa koneita mutta kunto on aina arvaus, ja kun sieltä koneen ottaa niin ainakin itse laittaisin/laitan uudet laakerit/vesipumpun/hihnojen rullastot uutta, eli hintaa voi heti heittää 1000€ lisää. Myyntiautoa kun en ole tekemässä.
      Marko

      http://www.uniball.fi/

      BMW E30 S54B32 SS
      Fiat 131 Abarth g.4 historic

      http://www.131abarth.com/
      http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
      https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

      Comment

      • 131
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 393
        • Siilinjärvi

        #18
        Pikkuvinkkejä olisin vailla. Vänkärin sähköpenkin ylä-alasiirto ei toimi. Yrittää ja jumahtaa jumiin samantien. Onko jokin tyyppivika? Lisäksi kysyisin että tunnistaako joku tuon vannemallin ja valmistajan? http://www.nettiauto.com/bmw/z3/3331455 Myyjä väitti että on BMW omat vanteet mutta jotenkin epäilen. Mitään selvää merkkiä ei näy vanteen kehässä, ainakaan ulkopuolella.

        Ps. tilasin uuden koneen mukana myös ehjän kannen ja välikannen tuohon rikkinäiseen koneeseen
        Marko

        http://www.uniball.fi/

        BMW E30 S54B32 SS
        Fiat 131 Abarth g.4 historic

        http://www.131abarth.com/
        http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
        https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

        Comment

        • jussi_r
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 1655
          • Nurmijärvi

          #19
          Originally posted by 131 View Post
          Pikkuvinkkejä olisin vailla. Vänkärin sähköpenkin ylä-alasiirto ei toimi. Yrittää ja jumahtaa jumiin samantien. Onko jokin tyyppivika? Lisäksi kysyisin että tunnistaako joku tuon vannemallin ja valmistajan? http://www.nettiauto.com/bmw/z3/3331455 Myyjä väitti että on BMW omat vanteet mutta jotenkin epäilen. Mitään selvää merkkiä ei näy vanteen kehässä, ainakaan ulkopuolella.

          Ps. tilasin uuden koneen mukana myös ehjän kannen ja välikannen tuohon rikkinäiseen koneeseen
          Penkin säätö on Z3:ssa haastavaa pitkille (lue: kaikki yli 150cm). Sun pitää ensin säätää se edempänä alas ja sitten vasta sinne ihan taakse. Jos säädät ensin taakse, ei penkki enää mahdu menemään useimmille riittävän alas.

          Nakkaa noi vanteet olan yli lepikkoon ja asenna alle orkkikset 17" Z3M-vanteet.
          M3 Cabrio Individual
          530d GT xDrive
          GL420 CDI
          ZX-12R

          Comment

          • 131
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 393
            • Siilinjärvi

            #20
            Juu siis tuohan ei johdu siitä vaan se on ihan oikeasti jumissa. Olen tuon mainitsemasi ilmiönkin havainnut mutta tämä on pituussuunnassa vaikka edessä niin silti ei korkeussäätö toimi. Ja nimenomaan se on nyt max ylhäällä, eikä halua mennä alaspäin.

            Pitää ne original vanteetkin haalia jostain, mutta voin minä näillä toistaiseksi ajella. Kiinnostaisi vain että mikä on vanteen merkki/malli.
            Marko

            http://www.uniball.fi/

            BMW E30 S54B32 SS
            Fiat 131 Abarth g.4 historic

            http://www.131abarth.com/
            http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
            https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

            Comment

            • Antti O
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6936
              • N/A

              #21
              Der checker sarjassa touhusivat Z3 penkkiongelman kanssa, muistaakseni juuri tuosta oli kyse. Kannattaa kaivaa ko. jakso ja katsoa.

              Comment

              • 131
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 393
                • Siilinjärvi

                #22
                checker

                Näköjään korjaavat vastaavan vian. Osaisiko joku Suomentaa mitä ne selittävät http://www.dmax.de/video/der-checker...star-1/#player
                Siellä jakso 5 ja 1.54min kohdalla alkaa tuo projekti.
                Marko

                http://www.uniball.fi/

                BMW E30 S54B32 SS
                Fiat 131 Abarth g.4 historic

                http://www.131abarth.com/
                http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                Comment

                • jussi_r
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1655
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Originally posted by 131 View Post
                  Näköjään korjaavat vastaavan vian. Osaisiko joku Suomentaa mitä ne selittävät http://www.dmax.de/video/der-checker...star-1/#player
                  Siellä jakso 5 ja 1.54min kohdalla alkaa tuo projekti.
                  Joko tämä selvisi sulle ja tuliko penkki kuntoon?
                  M3 Cabrio Individual
                  530d GT xDrive
                  GL420 CDI
                  ZX-12R

                  Comment

                  • 131
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 393
                    • Siilinjärvi

                    #24
                    Kone on irti = ei ole sähköjä kiinni niin en ole pystynyt siihen toistaiseksi puuttumaan. Jäi tuossa filkassa epäselväksi että kääntikö se ympäri sen nostomekanismin vai mitä se teki sille, oliko se siis vääntynyt tms. josta syystä se oli jumissa..
                    Marko

                    http://www.uniball.fi/

                    BMW E30 S54B32 SS
                    Fiat 131 Abarth g.4 historic

                    http://www.131abarth.com/
                    http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                    https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                    Comment

                    • 131
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 393
                      • Siilinjärvi

                      #25
                      Nyt olisi risakone melkein irti konehuoneesta, vain bensaletkut ovat kiinni. Miten ihmeessä tuo liitin avataan? Jokin holkki-pikaliitin molemmissa päissä letkua? Kun 13mm kiintoavaimella nostaa niin sen muoviholkki nousee pois molemmista, mutta mitenkäs sen saa sitten pois, ei lähde naputtamalla ja vetämällä. Apuja?
                      Marko

                      http://www.uniball.fi/

                      BMW E30 S54B32 SS
                      Fiat 131 Abarth g.4 historic

                      http://www.131abarth.com/
                      http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                      https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                      Comment

                      • 131
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 393
                        • Siilinjärvi

                        #26
                        Itse itseäni neuvoen, kaveri tiesikin tämän. Eli ei sitä muoviholkkia pidä pois ottaa vaan painaa se pohjaan jonka jälkeen liitin irtoaa kuin paineilmaliitin tms. Ongelma oli että olin tuotakin yrittänyt mutta oli ruostetta/hapettumaa jne joka jumitti sen niin tiukkaan että piti pitkään pyörittää ja nyhtää ennenkuin irtosi.
                        Marko

                        http://www.uniball.fi/

                        BMW E30 S54B32 SS
                        Fiat 131 Abarth g.4 historic

                        http://www.131abarth.com/
                        http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                        https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                        Comment

                        • 131
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 393
                          • Siilinjärvi

                          #27
                          No nyt on kone vaihdettu ja yllättävänkin pienillä ongelmilla selvisin. Kone pyörii ja auto oli "valmis" yhden illan. Sitten irrottelin puskurit ja takalokarin sekä kuskin helman maalarille vietäväksi. Näpräsin AC Schnitzerin takajousitusta paikoilleen, etujousitus vaatii vielä remonttia. Kesä lähestyy, olenko valmis?
                          Marko

                          http://www.uniball.fi/

                          BMW E30 S54B32 SS
                          Fiat 131 Abarth g.4 historic

                          http://www.131abarth.com/
                          http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                          https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                          Comment

                          • 131
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 393
                            • Siilinjärvi

                            #28
                            No, osat vieläkin odottavat maalia, mutta ovat kuulemma jo kammiossa valmiina ruiskutukseen. Sitten saisi kikottimen ajoon.

                            Tässä odotellessa olen pohtinut semmoista juttua että kun tuossa ei ole ilmastointia jostain syystä valittuna. Mitenköhän iso työ sen asentaminen jälkikäteen on? Pumppu ja kennot keulaan on kohtuullinen homma, mutta mitenkähän sähköt ja sisäkennot? Ebaystä saisi kaikki osat kohtuullisella hinnalla kyllä. Lisäksi konsolista loppuu nappien paikat, nyt siinä on ajonhallinta/luistonesto omilla napeillaan ja 2x sähkölasit + sähköinen rättikatto eikä yhtään vapaata reikää. Käsittääkseni se tulisi tuohon painikkeella, vai mihin ne on sijoittaneet AC nappulan jos nuo edellämainitut jo on? Eli, onko joku tehnyt tuommoisen homman ja kauanko meni, käykö johtosarjat vai joutuuko nekin vaihtamaan?
                            Marko

                            http://www.uniball.fi/

                            BMW E30 S54B32 SS
                            Fiat 131 Abarth g.4 historic

                            http://www.131abarth.com/
                            http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                            https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                            Comment

                            • 131
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 393
                              • Siilinjärvi

                              #29
                              Soittelin aiempia omistajia läpi ja kävi ilmi että Raahessa (tai Raumalla) auton on omistanut joku nainen (nimi on tiedossa, nimikirjaimet P.M.K. tai M.P.K riippuen kumpi etunimi). Seuraava omistaja haki auton sieltä ja kertoi että orkkisvanteet jäi naisen talliin. Jos joku tietää naisen yhteystiedot niin laittakaa privaan niin yritän löytää vanteet, numero ei löydy numerohausta..
                              Marko

                              http://www.uniball.fi/

                              BMW E30 S54B32 SS
                              Fiat 131 Abarth g.4 historic

                              http://www.131abarth.com/
                              http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
                              https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎