Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 Rättikaton ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clio
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 172

    #16
    Originally posted by MarQ83 View Post
    Mitä makso?
    Osat 880 ja työ 510

    Comment

    • Zoppa
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 238
      • Espoo

      #17
      Ai pumputkin oli hajonneet? :think
      En oo vielä kuullut että pumpuissa itsessään ois ollu ongelmia..
      Vai mikähän oli syynä niiden vaihtamiselle?
      Yleensähän se miksi tuo just lakkaa toimimasta on se kosteus joka pääsee siihen moottoriyksikköön huonon eristyksen takia..
      E92 335i M-Sport -07
      EX: E85 Z4 3.0i

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6936
        • N/A

        #18
        tohon vaihtotyöhön on muuten hyvät ohjeet netissä, ei näyttänyt tekemättömältä diy hommalta ja noita yksiköitä saa vaikkapa ebaystä sopuhintaan.

        Comment

        • Zoppa
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 238
          • Espoo

          #19
          Originally posted by Antti O View Post
          tohon vaihtotyöhön on muuten hyvät ohjeet netissä, ei näyttänyt tekemättömältä diy hommalta ja noita yksiköitä saa vaikkapa ebaystä sopuhintaan.

          http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=357940
          Juu, eihän tuo mikään mahdoton homma ole..
          Itselläni edessä keväällä tämä operaatio..
          E92 335i M-Sport -07
          EX: E85 Z4 3.0i

          Comment

          • HBD
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 269
            • Hämeenlinna

            #20
            tuli tehtyä viime kesänä omaan Zetaan tuo katon moottorin vaihto. Netistä löytyneiden ohjeiden avulla hommasta suoriuduttiin tunneissa ja nyt toimiikin katto erittäin komeasti.

            Saksasta tilasin moottorin, uuden suojakotelon sekä korjaussarjan missä tuli moottorin kiinnitettävät pikkunippelit samassa paketissa. Ongelmahan ei poistu moottorin vaihtamalla, eli se alkuperäinen vesireikä menee herkästi tukkoon ja moottorinkotelo "ui" vedessä omassa isommassa kotelossaan. Eristin moottorikotelon erittäin huolellisesti joten sisään ei pitäisi mitään enää päästä.

            Uuden kotelon suojaus/pehmuste kannen kohdalla oli samaa höttöä mitä alkuperäisessäkin ja se vaahtomuovin kaistale ei todellakaan pidä vettä tulevaisuudessakaan. Joten jos teetätte merkkiliikkeessä tuon työn, vaatikaa että uusi kotelo tiivistetään ulkopuolelta, HYVIN. Muuten sama homma on parhaimmillaan edessä seuraavana kesänä. Lisäksi kaverille on käyttöä kun kattoa liikutellaan autoon ja autosta pois, ettei synny jälkiä maalipintaan ja että tavarat saisi muutenkin sovitettua kunnolla paikalleen. + Kannattaa huolella teipata kaikki maalipinnat PAKSULLA suojateipillä katon ympäriltä. Pieni vaivannäkö säästää isolta harmilta jos lipsahtaa...
            BMW 530 xd
            Porsche 911
            MB C123 230ce

            Comment

            • mupelo
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1022
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by HBD View Post
              tuli tehtyä viime kesänä omaan Zetaan tuo katon moottorin vaihto. Netistä löytyneiden ohjeiden avulla hommasta suoriuduttiin tunneissa ja nyt toimiikin katto erittäin komeasti.

              Saksasta tilasin moottorin, uuden suojakotelon sekä korjaussarjan missä tuli moottorin kiinnitettävät pikkunippelit samassa paketissa. Ongelmahan ei poistu moottorin vaihtamalla, eli se alkuperäinen vesireikä menee herkästi tukkoon ja moottorinkotelo "ui" vedessä omassa isommassa kotelossaan. Eristin moottorikotelon erittäin huolellisesti joten sisään ei pitäisi mitään enää päästä.

              Uuden kotelon suojaus/pehmuste kannen kohdalla oli samaa höttöä mitä alkuperäisessäkin ja se vaahtomuovin kaistale ei todellakaan pidä vettä tulevaisuudessakaan. Joten jos teetätte merkkiliikkeessä tuon työn, vaatikaa että uusi kotelo tiivistetään ulkopuolelta, HYVIN. Muuten sama homma on parhaimmillaan edessä seuraavana kesänä. Lisäksi kaverille on käyttöä kun kattoa liikutellaan autoon ja autosta pois, ettei synny jälkiä maalipintaan ja että tavarat saisi muutenkin sovitettua kunnolla paikalleen. + Kannattaa huolella teipata kaikki maalipinnat PAKSULLA suojateipillä katon ympäriltä. Pieni vaivannäkö säästää isolta harmilta jos lipsahtaa...
              Eikös tämä ollut vähän semmonen probleema joka oli faceliftissä fiksattu kondikseen?

              Comment

              • Zoppa
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 238
                • Espoo

                #22
                Originally posted by mupelo View Post
                Eikös tämä ollut vähän semmonen probleema joka oli faceliftissä fiksattu kondikseen?
                Moottoria on kyllä tiivistetty paremmin faceliftissä, mutta on noita kyllä hajonnut niissäkin samasta syystä.


                Itse tein korjauksen tänään. 6 tuntia meni aikaa korjauksessa kun tein www.shipkiller.com ohjeiden mukaan..
                Uusi kotelo myös tiivistettiin huolellsesti silikonilla, joten ei pitäisi olla tulevaisuudessa ongelmia katon kanssa. Korjaukselle tuli yhteensä hintaa 490€ (sis moottori, kotelo ja varaosa pussi)
                eli halvalla päästiin ..

                Oli aika hurjassa kunnossa tuo vanha moottori

                Last edited by Zoppa; 23-04-2012, 19:38.
                E92 335i M-Sport -07
                EX: E85 Z4 3.0i

                Comment

                • bentley
                  Newbiemmer
                  • May 2008
                  • 28
                  • Uusimaa

                  #23
                  Originally posted by Zoppa View Post
                  Moottoria on kyllä tiivistetty paremmin faceliftissä, mutta on noita kyllä hajonnut niissäkin samasta syystä.


                  Itse tein korjauksen tänään. 6 tuntia meni aikaa korjauksessa kun tein www.shipkiller.com ohjeiden mukaan..
                  Uusi kotelo myös tiivistettiin huolellsesti silikonilla, joten ei pitäisi olla tulevaisuudessa ongelmia katon kanssa. Korjaukselle tuli yhteensä hintaa 490€ (sis moottori, kotelo ja varaosa pussi)
                  eli halvalla päästiin ..

                  Oli aika hurjassa kunnossa tuo vanha moottori

                  Hajosi myös mulla, 08/2006-faceliftissä. Korjauksen yhteydessä ilmeni että oli selkeästi vaihdettu jo kertaalleen aiemmin (?!) - silloin otettu "uusi" moottori ilmeisesti jostain vanhemmasta purkuautosta...
                  Nyt hoidettu uusilla osilla ja huolellisella lisätiivistyksellä, osat ja työ yhteensä n. 1200€.
                  BMW E89 Z4 sDrive35is '11
                  BMW G05 X5 xDrive45e '20

                  Comment

                  • HeikkiB
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2010
                    • 96
                    • Vantaa

                    #24
                    Lainaan vanhaa topikkia etten suotta tee uutta.

                    Onko tämä moottori/pumppu siis se kaiiiikista todennäköisin vika? Tuttava puhui myös jostain mikrokytkimestä kontissa ja jostain releestä?

                    Etuhakaset aukeaa mutta katto ei taivu, frendi kuunteli kontin puolella ja mitään ääntä ei lähde mistään.

                    Comment

                    • HeikkiB
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2010
                      • 96
                      • Vantaa

                      #25
                      Auto seisoi kolme päivää toimiston pihalla ja kattoasiaa en ollut sulakkeita ja peräkontin kytkimiä sunmuita kummemmin tutkinut.
                      Tulin tänään reissusta ja ajattelin että kokeillaan nyt vielä josko katto lähtisi laskuun ja niinhän se sitten teki..:-D himmeää..
                      Eli toimii taas, jossain joku kosketushäikkä on pakosti oltava, onneksi pumppu sentään toimii.

                      Comment

                      • MiromusMaximus
                        Newbiemmer
                        • Jan 2013
                        • 15
                        • Espoo

                        #26
                        Kummallista tosiaan. Itselläni alkoi eilen täysin sama ongelma. Ikkunat laskevat ja katon lukitus aukeaa, mutta siihen jää. Pelottaa nyt hieman tilata uutta moottoria, jos minunkin vika loppupeleissä on jossain muualla

                        Osaako joku suositella mistä kannattaisi tilata kattomoottori + kotelo?

                        Comment

                        • HeikkiB
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2010
                          • 96
                          • Vantaa

                          #27
                          Originally posted by MiromusMaximus View Post
                          Kummallista tosiaan. Itselläni alkoi eilen täysin sama ongelma. Ikkunat laskevat ja katon lukitus aukeaa, mutta siihen jää. Pelottaa nyt hieman tilata uutta moottoria, jos minunkin vika loppupeleissä on jossain muualla

                          Osaako joku suositella mistä kannattaisi tilata kattomoottori + kotelo?

                          Anna sen seisoa kolmepäivää ja kokeile uudestaan;-) *vits* Eikös ylempänä topikissa ollut joku linkki paikkaan mistä moottoreita saapi

                          Comment

                          • MiromusMaximus
                            Newbiemmer
                            • Jan 2013
                            • 15
                            • Espoo

                            #28
                            Laitoin osat tilaukseen kyseisestä puljusta: http://www.ecstuning.com/

                            Hintaa tuli moottorille, kotelolle, korjauspakkaukselle ja kuljetukselle yhteensä 460€

                            edit. Jos joku palstalaisista tietää pk-seudulta huoltamon, joka on tehnyt näitä ennenkin, niin pistäkää infoa. Tässä ketjussa mainittu hupi-auto ei ollut innokas vaihtamaan pelkkää moottoria, pelkästään koko hydrauliyksikön ja moottorin.
                            Last edited by MiromusMaximus; 05-04-2013, 23:26.

                            Comment

                            • mupelo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1022
                              • Helsinki

                              #29
                              Ei ole todellista, näitähän nyt paukkuu ihan huolella. Minulla vuoden 2006 facelift ja siitä meni tänään katto. Viimeksi kun laitoin kattoa kiinni, ihmettelin sen hitautta, jaksoi kuitenkin mennä kokonaan kiinni. Tänään kun yritin avata sitä, avasi kyllä lukituksen, mutta ei jatkanut siitä pidemmälle.

                              Nyt täytyy sitten ihmetellä mikä siinä on. Minulla kun ei työkalut oikein pysy käsissä, niin mitenhän saisin halvimmalla keinolla tietää mikä on homman nimi? Siitä sitten varmaan tilaamaan osaa valmiiksi ja johonkin kiikuttamaan noita laitteita.

                              Voi vittu että taas.

                              Comment

                              • daCosa
                                Newbiemmer
                                • Feb 2013
                                • 4
                                • Uusimaa

                                #30
                                Minkälaisia kilsoja näissä autoissa on ollut, vai onko tuo katto-ongelma ilmennyt yleensä tietyn ajan jälkeen?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎