Originally posted by MarQ83
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z4 Rättikaton ongelma.
Collapse
X
-
Ai pumputkin oli hajonneet? :think
En oo vielä kuullut että pumpuissa itsessään ois ollu ongelmia..
Vai mikähän oli syynä niiden vaihtamiselle?
Yleensähän se miksi tuo just lakkaa toimimasta on se kosteus joka pääsee siihen moottoriyksikköön huonon eristyksen takia..E92 335i M-Sport -07
EX: E85 Z4 3.0i
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View Posttohon vaihtotyöhön on muuten hyvät ohjeet netissä, ei näyttänyt tekemättömältä diy hommalta ja noita yksiköitä saa vaikkapa ebaystä sopuhintaan.
http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=357940
Itselläni edessä keväällä tämä operaatio..E92 335i M-Sport -07
EX: E85 Z4 3.0i
Comment
-
-
tuli tehtyä viime kesänä omaan Zetaan tuo katon moottorin vaihto. Netistä löytyneiden ohjeiden avulla hommasta suoriuduttiin tunneissa ja nyt toimiikin katto erittäin komeasti.
Saksasta tilasin moottorin, uuden suojakotelon sekä korjaussarjan missä tuli moottorin kiinnitettävät pikkunippelit samassa paketissa. Ongelmahan ei poistu moottorin vaihtamalla, eli se alkuperäinen vesireikä menee herkästi tukkoon ja moottorinkotelo "ui" vedessä omassa isommassa kotelossaan. Eristin moottorikotelon erittäin huolellisesti joten sisään ei pitäisi mitään enää päästä.
Uuden kotelon suojaus/pehmuste kannen kohdalla oli samaa höttöä mitä alkuperäisessäkin ja se vaahtomuovin kaistale ei todellakaan pidä vettä tulevaisuudessakaan. Joten jos teetätte merkkiliikkeessä tuon työn, vaatikaa että uusi kotelo tiivistetään ulkopuolelta, HYVIN. Muuten sama homma on parhaimmillaan edessä seuraavana kesänä. Lisäksi kaverille on käyttöä kun kattoa liikutellaan autoon ja autosta pois, ettei synny jälkiä maalipintaan ja että tavarat saisi muutenkin sovitettua kunnolla paikalleen. + Kannattaa huolella teipata kaikki maalipinnat PAKSULLA suojateipillä katon ympäriltä. Pieni vaivannäkö säästää isolta harmilta jos lipsahtaa...BMW 530 xd
Porsche 911
MB C123 230ce
Comment
-
-
Originally posted by HBD View Posttuli tehtyä viime kesänä omaan Zetaan tuo katon moottorin vaihto. Netistä löytyneiden ohjeiden avulla hommasta suoriuduttiin tunneissa ja nyt toimiikin katto erittäin komeasti.
Saksasta tilasin moottorin, uuden suojakotelon sekä korjaussarjan missä tuli moottorin kiinnitettävät pikkunippelit samassa paketissa. Ongelmahan ei poistu moottorin vaihtamalla, eli se alkuperäinen vesireikä menee herkästi tukkoon ja moottorinkotelo "ui" vedessä omassa isommassa kotelossaan. Eristin moottorikotelon erittäin huolellisesti joten sisään ei pitäisi mitään enää päästä.
Uuden kotelon suojaus/pehmuste kannen kohdalla oli samaa höttöä mitä alkuperäisessäkin ja se vaahtomuovin kaistale ei todellakaan pidä vettä tulevaisuudessakaan. Joten jos teetätte merkkiliikkeessä tuon työn, vaatikaa että uusi kotelo tiivistetään ulkopuolelta, HYVIN. Muuten sama homma on parhaimmillaan edessä seuraavana kesänä. Lisäksi kaverille on käyttöä kun kattoa liikutellaan autoon ja autosta pois, ettei synny jälkiä maalipintaan ja että tavarat saisi muutenkin sovitettua kunnolla paikalleen. + Kannattaa huolella teipata kaikki maalipinnat PAKSULLA suojateipillä katon ympäriltä. Pieni vaivannäkö säästää isolta harmilta jos lipsahtaa...
Comment
-
-
Originally posted by mupelo View PostEikös tämä ollut vähän semmonen probleema joka oli faceliftissä fiksattu kondikseen?
Itse tein korjauksen tänään. 6 tuntia meni aikaa korjauksessa kun tein www.shipkiller.com ohjeiden mukaan..
Uusi kotelo myös tiivistettiin huolellsesti silikonilla, joten ei pitäisi olla tulevaisuudessa ongelmia katon kanssa. Korjaukselle tuli yhteensä hintaa 490€ (sis moottori, kotelo ja varaosa pussi)
eli halvalla päästiin ..
Oli aika hurjassa kunnossa tuo vanha moottori
Last edited by Zoppa; 23-04-2012, 19:38.E92 335i M-Sport -07
EX: E85 Z4 3.0i
Comment
-
-
Originally posted by Zoppa View PostMoottoria on kyllä tiivistetty paremmin faceliftissä, mutta on noita kyllä hajonnut niissäkin samasta syystä.
Itse tein korjauksen tänään. 6 tuntia meni aikaa korjauksessa kun tein www.shipkiller.com ohjeiden mukaan..
Uusi kotelo myös tiivistettiin huolellsesti silikonilla, joten ei pitäisi olla tulevaisuudessa ongelmia katon kanssa. Korjaukselle tuli yhteensä hintaa 490€ (sis moottori, kotelo ja varaosa pussi)
eli halvalla päästiin ..
Oli aika hurjassa kunnossa tuo vanha moottori
Nyt hoidettu uusilla osilla ja huolellisella lisätiivistyksellä, osat ja työ yhteensä n. 1200€.BMW E89 Z4 sDrive35is '11
BMW G05 X5 xDrive45e '20
Comment
-
-
Lainaan vanhaa topikkia etten suotta tee uutta.
Onko tämä moottori/pumppu siis se kaiiiikista todennäköisin vika? Tuttava puhui myös jostain mikrokytkimestä kontissa ja jostain releestä?
Etuhakaset aukeaa mutta katto ei taivu, frendi kuunteli kontin puolella ja mitään ääntä ei lähde mistään.
Comment
-
-
Auto seisoi kolme päivää toimiston pihalla ja kattoasiaa en ollut sulakkeita ja peräkontin kytkimiä sunmuita kummemmin tutkinut.
Tulin tänään reissusta ja ajattelin että kokeillaan nyt vielä josko katto lähtisi laskuun ja niinhän se sitten teki..:-D himmeää..
Eli toimii taas, jossain joku kosketushäikkä on pakosti oltava, onneksi pumppu sentään toimii.
Comment
-
-
Originally posted by MiromusMaximus View PostKummallista tosiaan. Itselläni alkoi eilen täysin sama ongelma. Ikkunat laskevat ja katon lukitus aukeaa, mutta siihen jää. Pelottaa nyt hieman tilata uutta moottoria, jos minunkin vika loppupeleissä on jossain muualla
Osaako joku suositella mistä kannattaisi tilata kattomoottori + kotelo?
Anna sen seisoa kolmepäivää ja kokeile uudestaan;-) *vits* Eikös ylempänä topikissa ollut joku linkki paikkaan mistä moottoreita saapi
Comment
-
-
Laitoin osat tilaukseen kyseisestä puljusta: http://www.ecstuning.com/
Hintaa tuli moottorille, kotelolle, korjauspakkaukselle ja kuljetukselle yhteensä 460€
edit. Jos joku palstalaisista tietää pk-seudulta huoltamon, joka on tehnyt näitä ennenkin, niin pistäkää infoa. Tässä ketjussa mainittu hupi-auto ei ollut innokas vaihtamaan pelkkää moottoria, pelkästään koko hydrauliyksikön ja moottorin.Last edited by MiromusMaximus; 05-04-2013, 23:26.
Comment
-
-
Ei ole todellista, näitähän nyt paukkuu ihan huolella. Minulla vuoden 2006 facelift ja siitä meni tänään katto. Viimeksi kun laitoin kattoa kiinni, ihmettelin sen hitautta, jaksoi kuitenkin mennä kokonaan kiinni. Tänään kun yritin avata sitä, avasi kyllä lukituksen, mutta ei jatkanut siitä pidemmälle.
Nyt täytyy sitten ihmetellä mikä siinä on. Minulla kun ei työkalut oikein pysy käsissä, niin mitenhän saisin halvimmalla keinolla tietää mikä on homman nimi? Siitä sitten varmaan tilaamaan osaa valmiiksi ja johonkin kiikuttamaan noita laitteita.
Voi vittu että taas.
Comment
-
Comment