Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 Rättikaton ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mupelo
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1022
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by daCosa View Post
    Minkälaisia kilsoja näissä autoissa on ollut, vai onko tuo katto-ongelma ilmennyt yleensä tietyn ajan jälkeen?
    Mulla on omassa vuoden 2006 faceliftissä kilsoja 68 000. Eiköhän ne vuodet tuossa merkitse enemmän ja katon nosto/laskukerrat kuin ajetut kilometrit... =)

    Onko kenelläkään vinkkiä mihin tuota kannattaisi pk-seudulla lähteä viemään näytille? Itselläni ei riitä osaaminen (eikä ole tilojakaan) vian havainnoimiseen. Hupiautoon meinasin ensin viedä, mutta onko niillä vähän kielteinen suhtautuminen katto-ongelmiin, kun tuossa mainittiin etteivät mielellään tekisi pelkkää moottorin vaihtoa...

    Comment

    • Guest's Avatar

      #32
      Tänään todettua: Moottoria ei näy irroittamatta kattoa.
      Moottori pyörii mutta katto ei nouse - öljy lie loppu?

      Näyttäis siltä että katto on pakko irroittaa jos haluaa täyttää. Maksaako vaivan yrittää täyttää vai kandeeko vaihtaa moottori samalla?

      Comment

      • velluvelmu79
        Newbiemmer
        • Mar 2011
        • 5
        • Uusimaa

        #33
        Itsellä kanssa tuo homma edessä. Kamat on jo hankittu ja täytyisi löytyy vielä innostus vaihtoon. Ilmeisesti ei niin paha homma kuin kuulostaa.

        Comment

        • Guest's Avatar

          #34
          Originally posted by velluvelmu79 View Post
          Itsellä kanssa tuo homma edessä. Kamat on jo hankittu ja täytyisi löytyy vielä innostus vaihtoon. Ilmeisesti ei niin paha homma kuin kuulostaa.
          Kuvissa näyttää ainakin aika simppeliltä. Josko koittais jo viikonloppuna.

          Comment

          • mupelo
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1022
            • Helsinki

            #35
            Jos jollakulla teillä foorumilaisilla operaatio onnistuu helposti ja jonkinlaiset tilat on askarteluun, voin tuoda tuon oman Zetani tarkastettavaksi jonkinlaista korvausta vastaan. =D Olisi nyt hyvä tietää että mikä tuolta on hajalla, eli laittaakko uutta moottoria tilaukseen vaiko onko vaan nesteet lopussa vai mikä on.

            Comment

            • Guest's Avatar

              #36
              Mä oon tässä asiassa himpun viisaampi la jos huomen ei sada.

              Comment

              • daCosa
                Newbiemmer
                • Feb 2013
                • 4
                • Uusimaa

                #37
                Originally posted by mupelo View Post
                Mulla on omassa vuoden 2006 faceliftissä kilsoja 68 000. Eiköhän ne vuodet tuossa merkitse enemmän ja katon nosto/laskukerrat kuin ajetut kilometrit... =)
                Näin se varmaan toki menee. Täytyy tutkia Bemarin tiedokannasta, olisiko oman auton katolle joskus jotain jo tehty vai pitääkö henkisesti varautua. Vm. 2003 ja 164 tkm.

                Comment

                • mupelo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1022
                  • Helsinki

                  #38
                  Noniin, soitin tänään Hupi-Autoon ja sieltä tosiaan mainittiin vähän kylmästi että eivät suostu vaihtamaan pelkkää moottoria, halutaan tehdä koko helvetin hydrauliikka uusiksi. Vähän varovasti siinä mainitsin että porukat ovat kyllä vaihtaneet ihan pelkkää moottoriakin ja tähän tuli vastaukseksi että sehän ampuu heti itseään jalkaan ja että jos sähkömoottori hajoaa, on sen aiheuttajana usein juuri se hydrauliikka. Onko tämä nyt tervettä järkeä vai vain halua rahastaa lisää? No ehkä vähän molempia.

                  No mutta, ensin pitäisi tarkistaa onko se moottori hajalla vai ei, vai onko vain nesteet finaalissa. Edelleen jos jollakulla on tilat ja tietotaitoa edes tarkistaa mistä on todennäköisesti kyse jonkinlaista korvausta vastaan niin laittakaa viestiä. Hupi-Autoon kun on lähes kuukauden jonokin.

                  Syö miestä ihan rotan lailla. =(

                  Comment

                  • Alupallo
                    BTCF Member
                    • Oct 2012
                    • 72
                    • Hämeenlinna

                    #39
                    Omaani -05 oli vaihdettu hydrauliikka ja moottori juuri ennenkuin ostin auton.
                    vaihtotyö oli tehty Bemu oy:ssä, vielä ainakin toimii. Käsittääkseni tonin oli remppa maksanut.
                    Muutoin en voi kehua kyseistä liikettä, aivan käsittämätöntä vetkuttelua muissa töissä mitä autoon tekivät.
                    Mitään rakettitiedettä ei tämäkään kattomekanismi ole, eiköhän jostain löydy edullisempi asentaja.
                    E36 328iA & E36 M3 3,2
                    Instagram

                    Comment

                    • MiromusMaximus
                      Newbiemmer
                      • Jan 2013
                      • 15
                      • Espoo

                      #40
                      Originally posted by mupelo View Post
                      Noniin, soitin tänään Hupi-Autoon ja sieltä tosiaan mainittiin vähän kylmästi että eivät suostu vaihtamaan pelkkää moottoria, halutaan tehdä koko helvetin hydrauliikka uusiksi. Vähän varovasti siinä mainitsin että porukat ovat kyllä vaihtaneet ihan pelkkää moottoriakin ja tähän tuli vastaukseksi että sehän ampuu heti itseään jalkaan ja että jos sähkömoottori hajoaa, on sen aiheuttajana usein juuri se hydrauliikka. Onko tämä nyt tervettä järkeä vai vain halua rahastaa lisää? No ehkä vähän molempia.
                      =(
                      Sama homma oli täällä. Itse päätin kuitenkin vaihtaa pelkästään moottorin ja suojakotelon ja Bemu Oy teki sen mielellään. Samalla pyysin, että tiivistävät uuden suojakotelon huolellisesti ettei moottoriin pääse enää kosteutta. Hintaa tuli työlle 350€ ja katto toimii nyt kuin uusi. Eiköhän näillä mennä niin pitkään, kun auto minulla on omistuksessa :think

                      Olen lukenut aiheesta z4-forumilla useita tunteja, eikä siellä käsittääkseni monikaan ole vaihtanut hydrauliikkaa.
                      Last edited by MiromusMaximus; 20-05-2013, 20:28. Reason: edit

                      Comment

                      • mupelo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1022
                        • Helsinki

                        #41
                        Ei jumalauta. Aina kun luulen että tilanne ei voi mennä enää kehnommaksi, niin meneehän se. Tai ainakin ensin annetaan toivoa ja sitten vedetään matto karusti jalkojen alta poies.

                        Tänään lähdin toisesta duunista ja ajattelin ihan vaan huvikseni vielä kokeilla josko se katto lähtisi toimimaan. Mielessäni oli jonkun foorumilaisen kertomus siitä että katto oli lähtenyt automaattisesti toimimaan muutaman päivän jälkeen. No riemuhan oli valtaisa kun katto sitten napista avautuikin ensimmäisen kerran muutamaan päivään. Tottakai paha aavistus valtasi mielen, että kun kohta parkkiin pääsen, mahtaako se enää sulkeutua? No ei mahtanut, ylläri. Jouduin sitten heivaamaan auton kalliiseen parkkihalliin koko päiväksi ja nyt pitäisi jostain tutkia miten helvetissä se askarrellaan manuaalisesti kiinni.

                        Osaako joku aavistaa mikä tuota kattoani vaivaa, moottori ei nähtävästi ole kokonaan kaput, eli voisiko kyse olla sittenkin ihan vain öljynesteiden loppumisesta? Vai onko se kokonaan kaput ja jaksoi avata tuon katon jonkun ihmeellisen sisään kertyneen kissasähkön ansiosta?

                        NIIN JA HEI. Tänään pitäisi koittaa sulkea manuaalisesti tuota kattoa duunin jälkeen. Ohjeiden mukaan takakontissa pitäisi olla ensin vipu jota vedetään ja käännetään. Sitten pitäisi löytyä joku johto takakontista jota pitäisi myös vetää, tätä johtoa en löytänyt viimeksi nopealla vilkaisulla mistään. Tämän lisäksi pitäisi saada se muovinen paneeli auki siitä katon yläosasta, lähteekö sekin vain ihan rajusti vetämällä? Ainakaan mitään loogista avaamiskohtaa siinä ei ollut ja en uskaltanut käyttää liiaksi voimaa. Tässä vielä ohjekirjan ohjeistus:

                        Last edited by mupelo; 21-05-2013, 11:53.

                        Comment

                        • Nookie
                          Newbiemmer
                          • Jan 2014
                          • 6
                          • Turku

                          #42
                          Sama ongelma

                          Moi kaikki kohtalotoverit,

                          Itsellä sama ongelma, eli kun painaa aukaisua, katto hieman liikahtaa mutta ei jaksa vetää alas asti. Kun on alhaalla, ei jaksa nousta. Kaikki ongelmat viittaa pumpun vikaan. Erikoista kuitenkin on että muutaman kerran se on toiminut usean yrityksen jälkeen. Onkohan pumppu vaan vetämässä viimeisiään.

                          Katon kiinnityksessä oleva sähkömoottori toimii hyvin ja olen nyt käyttänytkin tätä manuaalisesti. Vipu vaan auki peräkontista. Voiko tässä olla jotain ongelmaa että käyttää tätä nyt manuaalisesti. Tietenkään tämä ei ole ideaali tilanne ja olisi kiva saada vika korjattua.

                          Osaatteko sanoa missä ja kuka tämmöistä vikaa voisi tutkia Varsinais-Suomen alueella. Jos joku, ketä on tehnyt korjauksen aikaisemmin, haluaa korvausta vastaan korjata, olen valmis tulemaan esim. Hesaan tms. Itse asun Turussa.

                          Onko jollain Shipkillerin ohjeita katon irroittamiseen ja pumpun vaihtoon. Sivulla olevat kuvat ei toimi eikä pdf.
                          Last edited by Nookie; 21-04-2014, 18:43.

                          Comment

                          • Dick
                            Newbiemmer
                            • Aug 2013
                            • 7
                            • finland

                            #43
                            Kattoremppa

                            Tänään revittiin katto irti vm. 04 3.0 Zetorista. Katto lakkasi toimimasta yhtäkkiä. Minkäänlaisia oireita ei aiemmin ollut ja viimeksi kattoa on käytetty noin kuukausi sitten. Etupää avasi lukitukset,mutta siihen jäi.
                            Manuaalisesti katon liikuttelu oli todella nahkeaa. Kontissa oleva punainen vipu ei tuntunut vaikuttavan lainkaan.

                            Katon irroitus taisi ottaa aikaa kaikkineen noin 4 tuntia. Kouru jonne moottori koteloineen on sijoitettu oli täysin kuiva, mutta moottorikotelo oli likomärkä ja moottori paksun ruostepaskaveden peitossa.
                            Pienen putsailun jälkeen sähkömoottori alkoi taas pyörimään iloisesti. Moni ruosteinen moottori on varmasti vaihdettu uuteen tarpeettomasti. Itse laitan tämän takaisin paikalleen, kunhan keksin jonkun järkevän systeemin kosteuden poistoon.

                            Katsotaan sitten miten kasaus sujuu. Se olisi tarkoitus tehdä muutaman päivän sisällä.

                            Comment

                            • Ruube
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2008
                              • 41

                              #44
                              Täältä löytyy ohjeet moottorin vaihtoon. Itsellänikin edessä kunhan osat saapuu.

                              _____________
                              Z4

                              Comment

                              • J-uha
                                Newbiemmer
                                • Aug 2014
                                • 2
                                • Vantaa

                                #45
                                Tervehdys,

                                Löytyykö ketään asiaan vihkiytynyttä kohtalotoveria, kuka ottaisi tällaisen moottorin vaihtoprojektin hoitaakseen (hyvää korvausta vastaan, tottakai)?

                                PK seudulla mieluusti, mutta kyllä tästä voi reissaamaankin tarvittaessa lähteä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎