Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3:n sivuikkunan hyytyminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuplivaa
    Newbiemmer
    • Jun 2011
    • 15
    • Finland

    Z3:n sivuikkunan hyytyminen

    Kuljettajan puoleinen sivuikkuna (sähköikkuna) on ruvennut hyytymään, laskeutuu ja nousee tosi "vaivalloisesti" ja hitaasti. Onko tyypillinen vika? Entä onkohan kallis remontti korjata vai onko tähän jotain konsteja kotikorjaukseen olemassa?
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17519
    • Turku

    #2
    Tuo on Zetan tyyppivika. Mekanismin ja ikkunan rasvaaminen ainakin auttaa. Ei ole kallis eikä hankala korjata. Zetamiehet varmaan kertovat tarkemmin?
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #3
      Myös nostinmootorin peräosa kannattaa ottaa pois, parilla toxr20 kiinni, puhdistaa kollektori (se mihin hiilet vastaavat) vaikka jarrukliinerispraylla hiilipölystä (johtaa sähköä ja ottaa virtaa siihen aiheuttaen jännitehäviötä ja uudemmissa joissa on anti trapping ikkuna nousee pätkittäin tämän vuoksi, koskee myös muita malleja...) Hiilien mitat bmw lasinnostomoottoreissa ovat 6,3x6,3 mm ja pituus voi olla 15- 20mm, pidempiä voi viilata lyhemmäksi tarvittaessa. Hiiliä löytyy mitoilla autotarvikeliikkeistä ja maksavat noin vitosen pari, nimikkeellä ämmityslaitteen moottorin hiili.. Myös laturin hiiliä löytyy vastaavilla mitoilla mutta ovat pehmeämpiä ja kovin lyhytikäisiä moottorikäytössä.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎