Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 3.0 viritystä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tjoki
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 5
    • finland

    Z4 3.0 viritystä?

    Iltaa!

    Olen uusi näillä forumeilla. Tulipa mieleeni kysellä onko täällä ajelevilla zetamiehillä/naisilla, tai muilla e46 3.0i koneella ajelevilla kokemusta virityksistä / modeista

    Onko putkisto / katin poisto / chip tuning järkevää touhua? Saavuttaako sillä enemmän haittaa kuin hyötyä? Eli onko saavutettavissa tehoa, vai vain melua

    Kokemuksia, ja tietoa minne suuntaan kannattaisi moisessa asiassa ottaa yhteyttä. Hiukan kiinnostaisi piristellä tuota zetaa...

    Autona siis 2004 Z4 3.0i manual
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    Originally posted by tjoki View Post
    Iltaa!

    Olen uusi näillä forumeilla. Tulipa mieleeni kysellä onko täällä ajelevilla zetamiehillä/naisilla, tai muilla e46 3.0i koneella ajelevilla kokemusta virityksistä / modeista

    Onko putkisto / katin poisto / chip tuning järkevää touhua? Saavuttaako sillä enemmän haittaa kuin hyötyä? Eli onko saavutettavissa tehoa, vai vain melua

    Kokemuksia, ja tietoa minne suuntaan kannattaisi moisessa asiassa ottaa yhteyttä. Hiukan kiinnostaisi piristellä tuota zetaa...

    Autona siis 2004 Z4 3.0i manual

    Hintaan nähden mitätön hyöty tehossa. Paremmat äänet toki saa.

    Jos tehoa haluat lisää, niin esim. tästä...


    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #3
      Meiltä saa ko. autoon kyllä softan numeroilla 245hv ja 320Nm. Numerot eivät juuri kasva, mutta alue, jolla tehot otetaan on laajempi kuin vakiossa, joten kulkee kyllä eritavalla vaikka ei uskoisi! 490eur
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • r.w.
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 2510
        • Länsirannikko

        #4
        Softalla löysät pois (15-20hp), perään Quaifen lukko ja ehkä snadisti tiheämpi välitys sekä Eisenmann-takapönttö ihan äänien vuoksi. Kello on raaka vastus, mutta ajamisen iloa tulee takuulla koko ~2,5k€ edestä.
        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Meiltä saa ko. autoon kyllä softan numeroilla 245hv ja 320Nm. Numerot eivät juuri kasva, mutta alue, jolla tehot otetaan on laajempi kuin vakiossa, joten kulkee kyllä eritavalla vaikka ei uskoisi! 490eur

          Saako takuun että tehot nousee 15hv? Jos ei nouse, niin rahat takaisin tehomittauksesta ja ohjelmasta? Tällaiset 15hv lisäteho lupaukset kuristamattomasta vapari koneesta on ihan yhtä tyhjän kanssa, jos ei löydy dynokäyriä todisteeksi.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Originally posted by bemu2000 View Post
            Saako takuun että tehot nousee 15hv? Jos ei nouse, niin rahat takaisin tehomittauksesta ja ohjelmasta? Tällaiset 15hv lisäteho lupaukset kuristamattomasta vapari koneesta on ihan yhtä tyhjän kanssa, jos ei löydy dynokäyriä todisteeksi.
            Et ole ensimmäinen etkä varmaan viimeinen, jonka pussista on mennyt softa- ja penkitysrahat! Kaupanpäälle saa tietenkin hyödyllisen A4-paperin...

            Se tuo paljon eloa kulkuun kun tehoaluetta saadaan laajemmaksi, vaikka numeroilla tehoa ei olisi yhtään enempää! Tuossa oli yksi Karalan tekemä mersu mistä löytyi oikein dynopaperi ja siihen haluttiin parempi, jolloin aluetta vain "venytettiin" jolloin kulkupuoli parani huomattavasti, mutta numerot eivät kasvaneet! Asiakas oli tyytyväinen, mikä on pääasia!
            Last edited by VolvoTDi; 12-04-2012, 10:24.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4623
              • Lahti.

              #7
              Normi kansalla on vaan tapa katsoa numeroita eikä käyriä. Ohjelmoimalla saadaan myös useimmiten moottori huomattavastai herkemmin ottamaan kaasua vastaan ja se on mikä antaa ajoiloa ja mukavuutta...tai ainakin pitäisi olla.

              Aamulla meillä oli esim, mini one 1.6l 90hv vaparibensakone ja siitä saimme se vajaa 30hv lisää, toki sehän on tehtaalata tahallaan kuristettu markointi syystä.
              Last edited by EPDM; 12-04-2012, 12:42.
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #8
                Originally posted by EPDM View Post
                Normi kansalla on vaan tapa katsoa numeroita eikä käyriä. Ohjelmoimalla saadaan myös useimmiten moottori huomattavastai herkemmin ottamaan kaasua vastaan ja se on mikä antaa ajoiloa ja mukavuutta...tai ainakin pitäisi olla.

                Aamulla meillä oli esim, mini one 1.6l 90hv vaparibensakone ja siitä saimme se vajaa 30hv lisää, toki sehän on tehtaalata tahallaan kuristettu markointi syystä.
                Heh, samanlaisen olen myös tehnyt ja oli asiakas tyytyväinen. Itselle tuli myös yllätyksenä bemarin 116i softattuna kulkee todella kivasti 122/160 vs 146/185!!
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by r.w. View Post
                  ............Kello on raaka vastus, mutta ajamisen iloa tulee takuulla koko ~2,5k€ edestä.
                  Tässäpä se homma pähkinänkuoressa eli vaikka tehoa tulisikin se 15hv niin kello kertoo totuuden, mut onhan se kiva ainakin sanoa, et viritetty on....
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • Takalo_kari
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1359
                    • tku

                    #10
                    unohda tollaset katalysaattorinpoisto viritykset ihan henkimaailman hommia. ehkä joskus 90-luvun alussa ahdisti mutta ei tänäpäivänä..

                    putkistolla voit saada pari heppaa lisää.. mutta ei oo mitään järkeä pistää 1000e kiinni ränniin mistä tulee 5hv..

                    lastutkin on vakio vaparikoneissa aika henkimaailman hommia. jos niillä luvataan +15hv niin oikeasti tehoa tulee se 5hv, syystä että bemari ilmoittaa tehot aina alakanttiin.


                    jos sä haluut siihen voimaa halvalla niin osta turbo tai ilokaasut. kaasuilla pääset alle tonnilla hyvään tehonlisään
                    turbolla meneekin sitten useampi tonni jo pelkästään pussitesteihin..

                    itse laittaisin autoon jyrkemmät nokat + suuttimet + ohjelman
                    jos vakio pakosarja näyttää vähänkään huonolta vaihtaisin sen myös.

                    noilla vois saada sen 40heppaa lisää?
                    ja päästään kohtuu kustannuksillakin vielä.. n.2000e
                    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                    Kiitos ajastasi? :think

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      #11
                      Lähes poikkeuksetta auto kun penkitetään softauksen vuoksi niin vetästään vakiona ja softan jälkeen, jolloin saadaan oikeasti saavutettu hyöty. Tuo 15hv vaparista ja 3 litrasesta ei todellakaan ole mahdoton ja varsinkin jos aluetta saadaan alas, jolloin perstuntuma on enemmän kuin sen 15hv. Toisekseen jos laittaa kiinni 2000€ ja saa 40hv niin aika linjassa on tuo 490€ ja 15hv. Kolmanneksi tähän mennessä kaikista on kulutus tippunut, mutta se on eri asia, että onko mitään merkitystä jos kulutus tippuu 0,5-1L ja ajelee 3 litrasella koneella... Mitään ei saa jos ei yritä, itse ehdottomasti kokeilisin, vedetään vakioksi jos ei tyydytä, yksinkertaista ja asiakkaalle tällöin ilmaista! Yhtään ei tosin ole tähän mennessä vakioksi palautettu vaikka on mahdollisuus annettu, kertonee jostain...
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • r.w.
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2007
                        • 2510
                        • Länsirannikko

                        #12
                        Originally posted by A.I View Post
                        putkistolla voit saada pari heppaa lisää.. mutta ei oo mitään järkeä pistää 1000e kiinni ränniin mistä tulee 5hv..

                        lastutkin on vakio vaparikoneissa aika henkimaailman hommia. jos niillä luvataan +15hv niin oikeasti tehoa tulee se 5hv, syystä että bemari ilmoittaa tehot aina alakanttiin.
                        Tämä ei kyllä millään tavalla pidä paikkaansa, niissä vakio vaparikoneissa on kyllä ihan reilusti löysää. Ehkä tyypillisin kohde lienee jokin M50B25-koneinen E36, joista saa aivan takuulla säädettyä vähintään +15hp (todistusaineistoa on tämäkin foorumi täynnä), eivätkä muut ole kovasti erilaisia. Paras lopputulos tietysti saavutetaan purkin autokohtaisella säädöllä kera korkeaoktaanisen polttoaineen, edut ovat ilmeiset. Lopputulos riippuu pelkästään tuotteen laadusta, eikä ollenkaan siitä, että vakiosta vaparikoneesta olisi jotenkin kategorisesti mahdotonta saada lisää voimaa.
                        1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                        Comment

                        • Joba
                          BTCF Member
                          • Sep 2007
                          • 556

                          #13
                          Onko z4:ssa samanlaiset pakosarjat kuin e46 330:ssa? Jos on niin epäilen niiden ahdistavuutta, on meinaan niin venäläisten keksimän näköiset että ei voi huonontua.

                          Comment

                          • WnBasisti
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 69
                            • Nastola

                            #14
                            Jos nuo pakosarjat tosiaan on samat kun 330i:ssä niin ne vaihtamalla ja nokka-akseleilla luulisi säädön jälkeen löytyvän joku 270-280hv. Vähän reipas pari tonnia taitaa tulla kustannuksia jos itse asentelee.
                            E91 318i Touring -All show&no go-
                            Corvette C5 -Got Vortech?-

                            Comment

                            • tjoki
                              Newbiemmer
                              • Apr 2012
                              • 5
                              • finland

                              #15
                              Hmm.. pitänee miettiä asiaa. Voinee "tehon tarve" johtua siitäkin, että aijempi "käyttöauto" oli neljän vuoden ajan EVO 9 lancer 400hp... siinä pääsi vähän "potkuun" tottumaan. Mutta, on tämä zeta kesällä niiiin fiilistä nostattava peli

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎