Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 3.0 viritystä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #16
    Jos siellä on ne ihan susipaskat katalysaattori heti kannessa kiinni, niin kyllä ne pakosarjat kannattaa vaihtaa. Katit voi sitten viskata mäelle tai siirtää auton alle.

    Tässä M54B25 käppyrät ebay sarjoilla ja ilman


    Vakio


    Älä sitten osta schmiedmannin sarjaa jos et halua kauheesti modata niitä, että istuisivat kunnolla. Mä ostin ja vieläkin vituttaa, kun ei oo unohtunut se työn määrä. Saman tehonnousun olis saanu ihan rehellisesti kiinalaisilla rst-sarjoillakin. Noissa Smiidmanneissa ei muuta saksalaisuuteen viittaavaa oo kuin nimi. Kollektoritkin oli ihan vitun kauheet sisältä. Se ebayn perus sarja oli paljon siistimpää jälkeä sovituksiltaan ja kollektoritkin oli kunnolla tehty. Päältähän ne smiidmannit oli hienot (yhtä ryssän kurvia lukuun ottamatta) kun oli nättiä saumaa.
    Last edited by Juppe; 16-04-2012, 23:31.

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #17
      Originally posted by Juppe View Post
      Jos siellä on ne ihan susipaskat katalysaattori heti kannessa kiinni, niin kyllä ne pakosarjat kannattaa vaihtaa. Katit voi sitten viskata mäelle tai siirtää auton alle.

      Tässä M54B25 käppyrät ebay sarjoilla ja ilman


      Vakio


      Älä sitten osta schmiedmannin sarjaa jos et halua kauheesti modata niitä, että istuisivat kunnolla. Mä ostin ja vieläkin vituttaa, kun ei oo unohtunut se työn määrä. Saman tehonnousun olis saanu ihan rehellisesti kiinalaisilla rst-sarjoillakin. Noissa Smiidmanneissa ei muuta saksalaisuuteen viittaavaa oo kuin nimi. Kollektoritkin oli ihan vitun kauheet sisältä. Se ebayn perus sarja oli paljon siistimpää jälkeä sovituksiltaan ja kollektoritkin oli kunnollta tehty. Päältähän ne smiidmannit oli hienot (yhtä ryssän kurvia lukuun ottamatta) kun oli nättiä saumaa.


      Tehohyöty täysin turha. viimeisellä 300 kierroksella ennen rajoitinta tulee joku 3hv lisää. Aika jännä että väännössä silti noin iso ero koko alueella.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • Juppe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 4541
        • TURKU

        #18
        Katos vähän tarkemmin Pmax 140,6kw ja 152kw. On siinä musta vähän enemmän kuin kaks heppaa eroa.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #19
          Originally posted by Juppe View Post
          Katos vähän tarkemmin Pmax 140,6kw ja 152kw. On siinä musta vähän enemmän kuin kaks heppaa eroa.
          Jep, ihan näytti 148:lta ja käyrän reunastakin asteikko rajautunut pois Oliskin ollut aika outoa, että vaan vääntö kasvaa.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #20
            Eipä tuollakaan hurjia lisää tullut 17hv ja koko paketti maksaa asennuksineen??

            Yhdistelmänä voisi saada jo jotain merkittävääkin eroa meinaan jos laittaa softan ja pakosarjan! Kumpikin toimenpide varmasti ruokkii kumpaakin.
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              #21
              Tein juuri -08 325 bemun ja täytyy sanoa, että itse ei meinannut uskoa, että kuinka paljon parempi siitä tuli! 5500 tulee kierroksia ja sitten mentiin tappiin saakka tai kunnes automaatti vaihtoi. Omistaja sanoi, että ei olisi myöskään uskonut moista eroa ja sanoi vielä, että laatikko vaihtaa nyt paremmin ja nykimättä. Itse en huomannut mitään nykymisiä vakiona, mutta kai se omistaja autonsa tuntee!

              Äkkiseltään ero vakiosta softattuun oli samanlainen kuin turbodieseleillä, uskomatonta. Tehoalue tuli alemmaksi ja vaihteiden vaihdon jälkeen meno jatkui täysillä kun se ennen mietti hetken.

              Jos tuota ei usko niin eikun kokeilemaan voin oikeasti suositella!!
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #22
                Eipä tuollakaan hurjia lisää tullut 17hv ja koko paketti maksaa asennuksineen??
                Tosta nyt on jo vähän aikaa ja silloin ei ebayn sarjoja saanut ihan satkulla. Taisin Saksasta tilata 180e hintaan pakosarjat. Laitoin ne compactiin, niin piti vähän askarrela lambdoja eri asentoon. Se ei maksanut mitään, kun työkalut pysyy kädessä jollain lailla.

                Jos vapariin saa saa 17hv 180 eurolla, ei hinta oo kyllä paha. Parasta tossa oli vielä se, että kulutus tippui vajaan litran satasella. Maantiellä enemmänkin. 325ti meni turku-tamere välin 6,9L/100km ja enimmäkseen ajelin mittarin mukaan 20 yli sallitun.

                Täällä parit kuvat asennuspuuhista.


                En sirtten suosittele kenellekkään tuota hommaa, jos ei ole muutamia pinnapultteja ja kuparimuttereita varoiksi. Ne mutterit oli muistaaksen jollain tosi hienolla kierteellä ja halkaisijakin semmonen, ettei varmasti löydy miljoonalaatikosta. Nosturi on myös kokolailla välttämätön tohon hommaan. Niiden alkuperäisten möykkyjen irrotus on muuten kokolailla mahdotonta tai auto täytyy ainakin olla aika korkeella pukeilla.

                Nii ja loppuun vielä yks juttu. Se kutonen kuullostaa järjettömän hyvältä noiden pakosarjojen kanssa vaikka olis ihan vakio putkisto. Laulaa todella nätisti.

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #23
                  Hirveetä piilomainontaa täällä. :think

                  Mutta asiaan, onko tuo Z4 3.0 kone ihan täysin sama M54B30 joka löytynee myös E46:sta sekä Z3:sta?
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • tjoki
                    Newbiemmer
                    • Apr 2012
                    • 5
                    • finland

                    #24
                    Onko täällä joku laittanut Zetaan niitä putkistoja / Lastuja ym? Niin kuulisi kokemuksia?

                    Minkä pajan kautta kannattaa esim. putkistoja kysellä. Supersprint ainakin melko kallis, mites Simons? Saako jotain kautta remusta?

                    Itselleni oikein tuttu paikka on Printsport keskisuomessa, mutta lähinnä rakentavat rallipelejä...

                    Comment

                    • Juhaska
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 3989
                      • Suomi

                      #25
                      Remusta saa ainakin konig.fi sivulta...
                      Meinaa vain tuolla valmistajalla olla moneen malliin tarjolla vain kattien jälkeinen osa putkistoa.

                      Ei tuosta myllystä kyllä ihan pikkurahalla saa tuntuvaa tehoa irti...
                      ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3452
                        • Janakkala

                        #26
                        Originally posted by Juppe View Post
                        Tosta nyt on jo vähän aikaa ja silloin ei ebayn sarjoja saanut ihan satkulla. Taisin Saksasta tilata 180e hintaan pakosarjat. Laitoin ne compactiin, niin piti vähän askarrela lambdoja eri asentoon. Se ei maksanut mitään, kun työkalut pysyy kädessä jollain lailla.
                        Jos vapariin saa saa 17hv 180 eurolla, ei hinta oo kyllä paha. Parasta tossa oli vielä se, että kulutus tippui vajaan litran satasella. Maantiellä enemmänkin. 325ti meni turku-tamere välin 6,9L/100km ja enimmäkseen ajelin mittarin mukaan 20 yli sallitun.
                        Nii ja loppuun vielä yks juttu. Se kutonen kuullostaa järjettömän hyvältä noiden pakosarjojen kanssa vaikka olis ihan vakio putkisto. Laulaa todella nätisti.

                        Eli autossasi ei ole nyt katteja ollenkaan niin miten toimii ilman niitä, kun lambdat on kuitenkin alkuperäisesti ennen ja jälkeen katin.
                        Sitä meinaan, että ymmärtääkö vakio moottorin ohjaus kattien puutetta niin että syttyy moottorin häiriövalo?
                        Huomaako pakosarjojen vaihdon muusta kun äänestä, eli siis huomaako persdynolla muutosta tehoon?
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • biglimited
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2006
                          • 1519
                          • Turku

                          #27
                          Originally posted by Spetke View Post
                          Eli autossasi ei ole nyt katteja ollenkaan niin miten toimii ilman niitä, kun lambdat on kuitenkin alkuperäisesti ennen ja jälkeen katin.
                          Sitä meinaan, että ymmärtääkö vakio moottorin ohjaus kattien puutetta niin että syttyy moottorin häiriövalo?
                          Huomaako pakosarjojen vaihdon muusta kun äänestä, eli siis huomaako persdynolla muutosta tehoon?
                          Itellä vaihdettu pakosarjat ja putkisto 2.8 tuplavanokseen vm 99. Mitkään valot eivät ole vuoteen syttyneet ainakaan tässä konetyypissä. Lambdat ovat käyrissä niille kuuluville paikoilla ja magnaflow katti laitettiin vasta äskettäin auton alle eli lambdojen taakse. Tehoa dynossa n 10hp ja 18nm lisää vakioon. Mutta samalla vaihdettu myös vanostiivisteet joten en voi olla varma pelkän pakosarjan tuomasta lisätehosta... Lastu tulee paikalle vkloppuna ja dynoon mennään sitte toukokuussa.
                          Last edited by biglimited; 23-04-2012, 22:44.
                          Deutchland uber alles!

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7452
                            • Oulu

                            #28
                            Originally posted by VolvoTDi View Post
                            Tein juuri -08 325 bemun ...
                            Tämä oli siis 3-litraisella koneella?
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              #29
                              Eli autossasi ei ole nyt katteja ollenkaan niin miten toimii ilman niitä, kun lambdat on kuitenkin alkuperäisesti ennen ja jälkeen katin.
                              Sitä meinaan, että ymmärtääkö vakio moottorin ohjaus kattien puutetta niin että syttyy moottorin häiriövalo?
                              Huomaako pakosarjojen vaihdon muusta kun äänestä, eli siis huomaako persdynolla muutosta tehoon?
                              Tossa compactissa ei ollut katteja. Homma piti hoitaa kuntoon tällä reseptillä, mutta ehdin myydä auton pois ennen toteutusta. Vikavalo paloi, mutta toimi kyllä muuten ihan normaalisti.



                              330i:ssä mulla oli katit kauempana alustassa ja siinä setupissa lambdat oli vasta kattien jälkeen. Johdot riitti ihan hyvin kunne reititti uudelleen.
                              Siitä juttua täällä:


                              330i tehon nousun mittaus meni omasta tyhmästä mokasta johtuen käteen. Menin tyhmyyksissäni heittämään vaihteen vapaalle kiihdytyksen jälkeen ja siitä johtuen osa voimansiirron hävioistä jäi tulematta mukaan tulokseen. Olis pitänyt antaa rullata pysähdyksiin kytkin pohjassa ja vaihde silmässä... Siitä huolimatta vakiotehot ylittyivät.

                              Edit:
                              Semmonen hassu ominaisuus noista kauempana olevista kateista ilmeni, että webastoa käytettäessä kovilla pakkasilla auto herjasi tehottomista kateista. Johtui varmaan siitä, että koneen vedet oli +70C kun auton laittoi käymään ja katit tietty pakkasen puolella. No eihän ne silloin kovin tehokkaasti toimi, ennen kuin ovat lämmenneet. Jos auton laittoi kylmänä käymään ei herjoja tullut. Ei niitä muutenkaan tullut kuin satunnaisesti kerran tai pari kuussa. CEL-valo sammui itsestään, kun katit alkoivat toimia.
                              Last edited by Juppe; 24-04-2012, 08:22.

                              Comment

                              • Spetke
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 3452
                                • Janakkala

                                #30
                                Originally posted by Juppe View Post
                                330i:ssä mulla oli katit kauempana alustassa ja siinä setupissa lambdat oli vasta kattien jälkeen. Johdot riitti ihan hyvin kunne reititti uudelleen.
                                Siitä juttua täällä:
                                Otitko siis vakio katit irti ja siirsit ne kauemmaksi auton alle? Ja onko tuossa projektissa käytetty Schmiedmanin peltisarjaa?
                                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎