Nyt alkaa olemaan pinna niin kuin porvoon kirkko. Palaa ihan just.
Ongelmana on siis yllättävänkin mojova tumpsahdus, kun vaihteen laittaa silmään, tai kun vaihtaa vaihdetta isommalle tai pienemmälle. Joka kerta kuuluu "tumps". Ääni kuuluu myös silloin, kun auto rullaa eteenpäin (esim. 50km/h), kytkin on painettuna pohjaan ja vaihteen vaihtaa esim. kolmoselta neloselle. "TUMPS" vain. Ja sama "TUMPS" kun vaihtaa neloselta kolmoselle, tai ihan mille tahansa vaihteelle. Ei tee edes mieli ajaa koko autolla... seuraavan kerran taidan parkkeerata ton paskarottelon kuusakosken pihalle.
Ongelmaa on ratkottu hieman ja edistystäkin on onneksi tapahtunut.
Ensitöiksi auto nostettiin nosturilla ylös, jotta päästiin tarkastelemaan alustaa. Internetin ihmeellisestä maailmasta oli muutama vinkki löytynyt, jossa veikkailtiin perämurikan isoa takapuslaa. Bingo! Sehän se oli sökönä tässäkin.
Kyseessä siis takakelkan ja perämurikan välinen pusla, kuvassa nro 9.
Suorinta tietä kauppaan ja kaikki perän kolme puslaa (2 pienempää ja yksi iso) takataskussa takaisin tallille. Kardaani, vetarit ja iso läjä sitä sun tätä irti, jotta perämurikka saatiin tiputettua pois. Vanhat puslat pois ja uudet tilalle, myös etummaiset vaihdettiin, vaikka vanhat olikin silmämääräisesti ehjät. Paskarottelo nippuun ja testilenkille. Tuloksena sekavat fiilikset. Miten vitussa se tumpsahtelee edelleen?
Vanha pusla vs. uusi pusla:
Autoon on huoltokirjan mukaan 15tkm sitten vaihdettu kardaanin kuminivel sekä kannatinlaakeri. Eli osat 1. ja 8.
Voiko nuo olla taas loppu, vaikka niillä on ajettu 15tkm? Mikä muu voi antaa niin paljon periksi, että vaihdetta vaihtaessa kuuluu tumpsahtava ääni? Ihan kuin joku löisi kumivasaralla auton pohjaan.
Kaikki ideat ovat tervetulleita, sillä nyt ajofiilikset on todellakin kadonneet.
Ongelmana on siis yllättävänkin mojova tumpsahdus, kun vaihteen laittaa silmään, tai kun vaihtaa vaihdetta isommalle tai pienemmälle. Joka kerta kuuluu "tumps". Ääni kuuluu myös silloin, kun auto rullaa eteenpäin (esim. 50km/h), kytkin on painettuna pohjaan ja vaihteen vaihtaa esim. kolmoselta neloselle. "TUMPS" vain. Ja sama "TUMPS" kun vaihtaa neloselta kolmoselle, tai ihan mille tahansa vaihteelle. Ei tee edes mieli ajaa koko autolla... seuraavan kerran taidan parkkeerata ton paskarottelon kuusakosken pihalle.
Ongelmaa on ratkottu hieman ja edistystäkin on onneksi tapahtunut.
Ensitöiksi auto nostettiin nosturilla ylös, jotta päästiin tarkastelemaan alustaa. Internetin ihmeellisestä maailmasta oli muutama vinkki löytynyt, jossa veikkailtiin perämurikan isoa takapuslaa. Bingo! Sehän se oli sökönä tässäkin.
Kyseessä siis takakelkan ja perämurikan välinen pusla, kuvassa nro 9.
Suorinta tietä kauppaan ja kaikki perän kolme puslaa (2 pienempää ja yksi iso) takataskussa takaisin tallille. Kardaani, vetarit ja iso läjä sitä sun tätä irti, jotta perämurikka saatiin tiputettua pois. Vanhat puslat pois ja uudet tilalle, myös etummaiset vaihdettiin, vaikka vanhat olikin silmämääräisesti ehjät. Paskarottelo nippuun ja testilenkille. Tuloksena sekavat fiilikset. Miten vitussa se tumpsahtelee edelleen?
Vanha pusla vs. uusi pusla:
Autoon on huoltokirjan mukaan 15tkm sitten vaihdettu kardaanin kuminivel sekä kannatinlaakeri. Eli osat 1. ja 8.
Voiko nuo olla taas loppu, vaikka niillä on ajettu 15tkm? Mikä muu voi antaa niin paljon periksi, että vaihdetta vaihtaessa kuuluu tumpsahtava ääni? Ihan kuin joku löisi kumivasaralla auton pohjaan.
Kaikki ideat ovat tervetulleita, sillä nyt ajofiilikset on todellakin kadonneet.
Comment