Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z4 aliohjaa, camberit syypää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Jos nyt ihan rata-ajosta on kyse, niin vaikea on 225 eturenkaalla saada puskemista kuriin. Esim. E46 M3:ssa käytetään edessä 245 ja jopa 255 kumia tuon takia... Kadulla tuskin merkitystä?
    No säädöistähän kaikki on kiinni ja vaikka eteen pistäisi 155/13 renkaat puskemisen saa kuriin säätämällä.

    Kuutoskoneiset bemarit ovat oikeita puskutraktoreita jos campperia on keulassa liian vähän, aste ei piisaa mihinkään ja noissa uudemmissa vakiona ei saa säädettyä camberia alkuunkaan oikealle alueelle, 3 astetta olis nyt jonkinlainen järkevä minimi ja enemmänkään ei olisi haitaksi, joka viriputkastahan löytyy säädettäviä iskarin yläpäitä noihin BMW:n aliohjaus on turvallista trendin vehkeisiin joilla saa camberit sinne alueelle missä ne olisi tehtaaltakin pitänyt olla( ja olivat vanhemmissa)

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by Nizu^ View Post
      Legendaarinen lausahdus, on ollut aika monta bemaria aikojen saatossa, kaikissa 18" renkaat ja alustat laitettu. Voi ajella missä vaan vaikka ilman käsiä kaikilla. Oikea rengastus ja kulmat kunniaan.
      Noh sehän on että mistä kukakin tykkää... jos ohjauksesta ei tunne tienpinnan epätasaisuuksia ei siitä tunne kyllä mitään muutakaan, eli mitä urheilullisemmat säädöt sitä enempi vetelyäkin. Auton alustahan on pääsääntöisesti parhaimmillaan pienimmällä pyöräkoolla joka sinne saa mahtumaan eli mille se on alunalkaen suunniteltu, ulkonäön takiahan yleensä tapetaan melkoisen suuri osa ajo-ominaisuuksista.....

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #18
        Originally posted by naukkis View Post
        Noh sehän on että mistä kukakin tykkää... jos ohjauksesta ei tunne tienpinnan epätasaisuuksia ei siitä tunne kyllä mitään muutakaan, eli mitä urheilullisemmat säädöt sitä enempi vetelyäkin. Auton alustahan on pääsääntöisesti parhaimmillaan pienimmällä pyöräkoolla joka sinne saa mahtumaan eli mille se on alunalkaen suunniteltu, ulkonäön takiahan yleensä tapetaan melkoisen suuri osa ajo-ominaisuuksista.....
        naukkis on asian ytimessä. Samaa mieltä joka kohdasta.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #19
          Originally posted by naukkis View Post
          No säädöistähän kaikki on kiinni ja vaikka eteen pistäisi 155/13 renkaat puskemisen saa kuriin säätämällä.

          Kuutoskoneiset bemarit ovat oikeita puskutraktoreita jos campperia on keulassa liian vähän, aste ei piisaa mihinkään ja noissa uudemmissa vakiona ei saa säädettyä camberia alkuunkaan oikealle alueelle, 3 astetta olis nyt jonkinlainen järkevä minimi ja enemmänkään ei olisi haitaksi, joka viriputkastahan löytyy säädettäviä iskarin yläpäitä noihin BMW:n aliohjaus on turvallista trendin vehkeisiin joilla saa camberit sinne alueelle missä ne olisi tehtaaltakin pitänyt olla( ja olivat vanhemmissa)

          Siis tottakai saa, kun on joka kulmassa samat renkaat. Sitten kun laitetaan taakse leveetä rengasta ja pitoa on reilusti, niin ei ole enää helpoin homma. Jos auto on pääasiassa tavallisessa katuajossa, niin eihän sinne järkeä ole laittaa mitään ratacambereja.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎