Päivää,
Aamulla siirsin Z3M:ää 20 metriä pihassa. Auto käynnistyi siirtoa varten normaalisti. 1/2 tunnin päästä ei sitten pihaustakaan kun koitin lähteä töihin.
Sähköä on, mittaristoon tulee valot, bensapumppu pyörii virrat kytkettäessä. Mitään naksausta tms. ei kuulu kun kääntää avaimen start-asentoon. Kokeilin molemmat avaimet, tilanne sama. Avainten kauko-ohjaimet kyllä avaa ja lukitsee ovet.
Kysymys 1 : Jos vika olisi EWS:ssä, niin pyöriikö startti siinä tilanteessa (eli ECU estää käynnistymisen mutta ei startin pyörimistä) ? Tämä helpottaisi tietämään onko vika EWS:ssä vai startissa/solenoidissa.
Kysymys 2: Jos vika on startissa, niin lähteekö auto mäkilähdöllä käyntiin jos kaikki muu pelittää ok ? Tällä testillä voisi sulkea pois tuon EWS vian.
On sen verran ikävässä paikassa tuo starttimoottori että siihen ei pääse käsiksi purkamatta imupuolen systeemeitä pois edestä. Ennen tuota haluaisin varmistaa että vika on tosiaan starttimoottorissa tai solenoidissa. Ilman purkamista ei pääse edes mittaamaan startille menevistä piuhoista jännitteitä. En heti keksi olisiko startin solenoidille menevä herätevirta jostain muusta paikasta helpommin mitattavissa.
Aamulla siirsin Z3M:ää 20 metriä pihassa. Auto käynnistyi siirtoa varten normaalisti. 1/2 tunnin päästä ei sitten pihaustakaan kun koitin lähteä töihin.
Sähköä on, mittaristoon tulee valot, bensapumppu pyörii virrat kytkettäessä. Mitään naksausta tms. ei kuulu kun kääntää avaimen start-asentoon. Kokeilin molemmat avaimet, tilanne sama. Avainten kauko-ohjaimet kyllä avaa ja lukitsee ovet.
Kysymys 1 : Jos vika olisi EWS:ssä, niin pyöriikö startti siinä tilanteessa (eli ECU estää käynnistymisen mutta ei startin pyörimistä) ? Tämä helpottaisi tietämään onko vika EWS:ssä vai startissa/solenoidissa.
Kysymys 2: Jos vika on startissa, niin lähteekö auto mäkilähdöllä käyntiin jos kaikki muu pelittää ok ? Tällä testillä voisi sulkea pois tuon EWS vian.
On sen verran ikävässä paikassa tuo starttimoottori että siihen ei pääse käsiksi purkamatta imupuolen systeemeitä pois edestä. Ennen tuota haluaisin varmistaa että vika on tosiaan starttimoottorissa tai solenoidissa. Ilman purkamista ei pääse edes mittaamaan startille menevistä piuhoista jännitteitä. En heti keksi olisiko startin solenoidille menevä herätevirta jostain muusta paikasta helpommin mitattavissa.
Comment