Ajattelin kysellä hiukan ideoita/vaihtoehtoja eri kytkimille omaan Z3:seen. Onko tuohon M coupeen olemassa jotain hinta/laatusuhteeltaan hyvää kytkin vauhtipyöräpakettia, joka kestäisi satunnaiset kitkan kirpoamisetkin? Tuo vakio kytkin tuntuu välillä hiukan luistavan, niin ajattelin ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä ruveta selvittelemään vaihtoehtoja näin etukäteen, ennen kuin mikään paikka pettää..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Z3 M coupe kytkinehdotuksia
Collapse
X
-
Terve,
Asia kiinnostaa myös minua. Ongelmia ei vielä ole kytkimen pidon tai toiminnan suhteen mutta tuo alkuperäinen kaksoismassavauhtipyörä vähän vieroksuttaa varsinkin kun tällä autotyypillä tuo "kitkan kirpoaminen" pääsee välillä tapahtumaan.
Etsitkö kytkin/vauhtipyöräpakettia jossa olisi kiinteä vauhtipyörä ?
Kone S50B32 on identtinen pari vuotta vanhempien M3:sten kanssa joten M3 tarvikkeista voisi löytyä sopivia ?
EDIT : Yksi tapa on ilmeisesti käyttää M5:n kytkinlevyä jossa keskiössä jousivaimennin ja sitten sille sopivaa kiinteää/keveää vauhtipyörää. Höpinää esim : http://www.uucmotorwerks.com/flywhee...t_gear_lfw.jpgLast edited by Z3M setä; 01-09-2012, 22:11.The older I get the faster I was.
-
-
Lukekaa myös cdv venttiilin poistosta. Porukka on puolesta ja vastaan. Valitse itse.
Omastani on pois. Pikkasen napakoitu kytkin tuntuma. Jos paljon ruuhka-ajoa, niin en poistaisi.
Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.
Eli mulla se kuristus mutteri otettu pois ja laitettu 3.0 kytkinlinja sinne. Muistikuvien mukaan näin. Tästä jo muutama vuosi aikaa, kaikkea ei voi enään muistaa.
Kihlmanin autosta olettaisin jo poistetun?Last edited by Komu; 01-09-2012, 22:32.E70 X5 40d + F31 330d
Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
Myyty tämäkin335d E91 perheauto
Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996
Comment
-
-
Uusi alkuperäinen kytkin ja vauhtipyörä..All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View Posttota uuc:n pakettia oon itse aatellu tulevaisuudessa... Lähinnä kevyemmän vauhtiksen takia.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEPDM:ltä voi kysellä suosituksia tuohon uuc:n vauhtikseen. Kivahan se on työnnellä aina autoa käyntiinnow: Mercedes Benz 350e AMG
ex: f30 320i M-Sport
ex: e46 320i M-Sport II
ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
ex: e36 316i Compact
ex: e39 530i M-Sport
ex: e46 320Cd M-Sport II
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEPDM:ltä voi kysellä suosituksia tuohon uuc:n vauhtikseen. Kivahan se on työnnellä aina autoa käyntiin
Paitsi painelaakerihan siitäkin petti ekan z cruisingin aikana.
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEPDM:ltä voi kysellä suosituksia tuohon uuc:n vauhtikseen. Kivahan se on työnnellä aina autoa käyntiin
Kuvia noista kytkimen asennusprojekteista olisi myös hieno nähdä. Miten iso käytännön projekti on irrottaa vaihteisto jotta kytkimeen pääsee käsiksi ?The older I get the faster I was.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostToimi muinoin Janzan Z3 2.8 coupessa varsin hyvin ymmärtääkseni.
Paitsi painelaakerihan siitäkin petti ekan z cruisingin aikana.
Originally posted by Z3M setä View PostVoisiko joku vähän valottaa tätä selkokielisemmin ?Z3 Coupé 2.8
Pajero Pinin
BMW Cruise Bike
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostToimi muinoin Janzan Z3 2.8 coupessa varsin hyvin ymmärtääkseni.
Paitsi painelaakerihan siitäkin petti ekan z cruisingin aikana.Originally posted by Riedle View PostSe ei ollut UUC:n tekele...
Ja ei itseasiassa pettänyt painelaakeri vaan amatöörin tietämättömyys petti
Eli eka pitkä reissu ja kuuluisa "gear rattle" oli silloin vielä tiedostamaton käsite mulle.
Ja jos ketään kiinnostaa niin oli n.7.5kg kevyempi vs. vakio vauhtis/kytkinpaketti.
Comment
-
-
Originally posted by Janza182 View PostJoo ei ollu UUC:n tekele vaan suomalaista laatua.
Ja ei itseasiassa pettänyt painelaakeri vaan amatöörin tietämättömyys petti
Eli eka pitkä reissu ja kuuluisa "gear rattle" oli silloin vielä tiedostamaton käsite mulle.
Ja jos ketään kiinnostaa niin oli n.7.5kg kevyempi vs. vakio vauhtis/kytkinpaketti.
Mä oon funtsannut sitä jos tosta orkkislimpusta pystyisi työstämään painoa pois. Mutta en tiedä missä tuollaista voisi edes teettää.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostMä oon funtsannut sitä jos tosta orkkislimpusta pystyisi työstämään painoa pois. Mutta en tiedä missä tuollaista voisi edes teettää.G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22
Comment
-
Comment