Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 M coupe kytkinehdotuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jari kihlman
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2009
    • 3269
    • Pirkanmaa

    Z3 M coupe kytkinehdotuksia

    Ajattelin kysellä hiukan ideoita/vaihtoehtoja eri kytkimille omaan Z3:seen. Onko tuohon M coupeen olemassa jotain hinta/laatusuhteeltaan hyvää kytkin vauhtipyöräpakettia, joka kestäisi satunnaiset kitkan kirpoamisetkin? Tuo vakio kytkin tuntuu välillä hiukan luistavan, niin ajattelin ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä ruveta selvittelemään vaihtoehtoja näin etukäteen, ennen kuin mikään paikka pettää..
    Isillä on
  • Z3M setä
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 76
    • Pirkanmaa

    #2
    Terve,

    Asia kiinnostaa myös minua. Ongelmia ei vielä ole kytkimen pidon tai toiminnan suhteen mutta tuo alkuperäinen kaksoismassavauhtipyörä vähän vieroksuttaa varsinkin kun tällä autotyypillä tuo "kitkan kirpoaminen" pääsee välillä tapahtumaan.

    Etsitkö kytkin/vauhtipyöräpakettia jossa olisi kiinteä vauhtipyörä ?

    Kone S50B32 on identtinen pari vuotta vanhempien M3:sten kanssa joten M3 tarvikkeista voisi löytyä sopivia ?

    EDIT : Yksi tapa on ilmeisesti käyttää M5:n kytkinlevyä jossa keskiössä jousivaimennin ja sitten sille sopivaa kiinteää/keveää vauhtipyörää. Höpinää esim : http://www.uucmotorwerks.com/flywhee...t_gear_lfw.jpg
    Last edited by Z3M setä; 01-09-2012, 22:11.
    The older I get the faster I was.

    Comment

    • Komu
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 1038
      • Nurmijärvi

      #3
      Lukekaa myös cdv venttiilin poistosta. Porukka on puolesta ja vastaan. Valitse itse.

      Omastani on pois. Pikkasen napakoitu kytkin tuntuma. Jos paljon ruuhka-ajoa, niin en poistaisi.

      Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.


      Eli mulla se kuristus mutteri otettu pois ja laitettu 3.0 kytkinlinja sinne. Muistikuvien mukaan näin. Tästä jo muutama vuosi aikaa, kaikkea ei voi enään muistaa.

      Kihlmanin autosta olettaisin jo poistetun?
      Last edited by Komu; 01-09-2012, 22:32.
      E70 X5 40d + F31 330d
      Ex Harraste: E34 M5 Turbo maililla 331km/h
      Myyty tämäkin335d E91 perheauto
      Vanhemmat Ex: E36/7 Z3M Coupe 1999, E38 730i 1995, E34 525iax 1993, E39 540ia 1996

      Comment

      • jari kihlman
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2009
        • 3269
        • Pirkanmaa

        #4
        joo taitaa olla poistettu.
        Isillä on

        Comment

        • Remotion
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 15248
          • Ajamisen Iloa

          #5
          tota uuc:n pakettia oon itse aatellu tulevaisuudessa... Lähinnä kevyemmän vauhtiksen takia.
          Z3 coupé individual

          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

            #6
            Uusi alkuperäinen kytkin ja vauhtipyörä..
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • mtv67
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2008
              • 364
              • Kokkola

              #7
              Mulle on tulossa uuc:n sekmentti kevlar kytkinpaketti alkuperäiseen vauhtipyörään. Meinasin myös laittaa kevyen vauhtipyörän,en sit laita,ku on uus kaksoismassavauhtis.
              e36 m3 coupe -97 smg individual-SOLD-
              e60 535d -05 "AC SCHNITZER"

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17519
                • Turku

                #8
                Originally posted by Remotion View Post
                tota uuc:n pakettia oon itse aatellu tulevaisuudessa... Lähinnä kevyemmän vauhtiksen takia.
                EPDM:ltä voi kysellä suosituksia tuohon uuc:n vauhtikseen. Kivahan se on työnnellä aina autoa käyntiin
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • Enliz
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 1503
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Laku View Post
                  EPDM:ltä voi kysellä suosituksia tuohon uuc:n vauhtikseen. Kivahan se on työnnellä aina autoa käyntiin
                  Tästä haluisin kuulla lisää, meinasin tilata tuohon 330i cäbiin vastaavan UCC paketin.. Mutta laitoinkin orkkista tilalle
                  now: Mercedes Benz 350e AMG
                  ex: f30 320i M-Sport
                  ex: e46 320i M-Sport II
                  ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
                  ex: e36 316i Compact
                  ex: e39 530i M-Sport
                  ex: e46 320Cd M-Sport II

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15248
                    • Ajamisen Iloa

                    #10
                    Originally posted by Laku View Post
                    EPDM:ltä voi kysellä suosituksia tuohon uuc:n vauhtikseen. Kivahan se on työnnellä aina autoa käyntiin
                    Toimi muinoin Janzan Z3 2.8 coupessa varsin hyvin ymmärtääkseni.
                    Paitsi painelaakerihan siitäkin petti ekan z cruisingin aikana.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • Z3M setä
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2012
                      • 76
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Laku View Post
                      EPDM:ltä voi kysellä suosituksia tuohon uuc:n vauhtikseen. Kivahan se on työnnellä aina autoa käyntiin
                      Voisiko joku vähän valottaa tätä selkokielisemmin ? Ainakin omassa Z3M:ssä se startti vaikuttaa ihan perusmurikalta ja jos vauhtipyörässä on vaan hammasjako kohdillaan niin ei kai siinä starttaamisessa muuta ihmeellistä ole ? Vai onko ?

                      Kuvia noista kytkimen asennusprojekteista olisi myös hieno nähdä. Miten iso käytännön projekti on irrottaa vaihteisto jotta kytkimeen pääsee käsiksi ?
                      The older I get the faster I was.

                      Comment

                      • Riedle
                        BTCF Member
                        • Dec 2003
                        • 440
                        • Kokkola

                        #12
                        Originally posted by Remotion View Post
                        Toimi muinoin Janzan Z3 2.8 coupessa varsin hyvin ymmärtääkseni.
                        Paitsi painelaakerihan siitäkin petti ekan z cruisingin aikana.
                        Se ei ollut UUC:n tekele...

                        Originally posted by Z3M setä View Post
                        Voisiko joku vähän valottaa tätä selkokielisemmin ?
                        Ilmeisesti Laku viittaa tähän: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=257424
                        Z3 Coupé 2.8
                        Pajero Pinin
                        BMW Cruise Bike

                        Comment

                        • Janza182
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4988
                          • 013

                          #13
                          Originally posted by Remotion View Post
                          Toimi muinoin Janzan Z3 2.8 coupessa varsin hyvin ymmärtääkseni.
                          Paitsi painelaakerihan siitäkin petti ekan z cruisingin aikana.
                          Originally posted by Riedle View Post
                          Se ei ollut UUC:n tekele...
                          Joo ei ollu UUC:n tekele vaan suomalaista laatua.
                          Ja ei itseasiassa pettänyt painelaakeri vaan amatöörin tietämättömyys petti
                          Eli eka pitkä reissu ja kuuluisa "gear rattle" oli silloin vielä tiedostamaton käsite mulle.

                          Ja jos ketään kiinnostaa niin oli n.7.5kg kevyempi vs. vakio vauhtis/kytkinpaketti.

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15248
                            • Ajamisen Iloa

                            #14
                            Originally posted by Janza182 View Post
                            Joo ei ollu UUC:n tekele vaan suomalaista laatua.
                            Ja ei itseasiassa pettänyt painelaakeri vaan amatöörin tietämättömyys petti
                            Eli eka pitkä reissu ja kuuluisa "gear rattle" oli silloin vielä tiedostamaton käsite mulle.

                            Ja jos ketään kiinnostaa niin oli n.7.5kg kevyempi vs. vakio vauhtis/kytkinpaketti.
                            Ilmeisen paha gear-rattle?

                            Mä oon funtsannut sitä jos tosta orkkislimpusta pystyisi työstämään painoa pois. Mutta en tiedä missä tuollaista voisi edes teettää.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • IKa
                              BTCF Member
                              • Apr 2007
                              • 877
                              • Klaukkala

                              #15
                              Originally posted by Remotion View Post
                              Mä oon funtsannut sitä jos tosta orkkislimpusta pystyisi työstämään painoa pois. Mutta en tiedä missä tuollaista voisi edes teettää.
                              Esimerkiksi Sarlin Race Service Ky www.sarlinraceteam.fi
                              G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎