Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mun Z3:seen tarttis lisätehoja..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomme
    Newbiemmer
    • Oct 2002
    • 10
    • Ylivieska

    Mun Z3:seen tarttis lisätehoja..

    Juu elikkäs ostin tommosen Z3 Roadster 1.8 koneella ja tuntuu olevan aika laiska peli.. mitenkäs siihen sais tehoja ja paljonko?
    I am kept in place by G-forces, not seatbelts!
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #2
    Jaa´a. Tää kysymys on aika yleinen. Sinänsä en yhtään ihmettele, sillä tähän ongelmaan kukaan ei ole onnistunut vielä vastaamaan. En usko että se 1.8:n tehonlisäys-ongelma ratkeaa tässäkään topicissa. Lukemalla noita muita topiceja, joissa pohditaan samaa ongelmaa, varmaan selviää että helpointa on vaihtaa autoa. Samalla selviää, että helppoa ja halpaa tapaa saada hevosvoimia ei juuri ole.

    Comment

    • Dandy
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 1438
      • ....

      #3
      Ai jai... Lähes samalla hintaa olisit saanut 1.9 koneella olevan 140 heppaisen, joka nyt kuitenkin olisi liikuttanut jo jollain tavalla pientä autoa. :?

      En oikein suosittele tuon virittämistä. Tietysti ne suodatin, putkisto ja lastu tuo vähän tehoa ja ääntä, mutta onko sitten järkevää hintaan nähden niin aika kyseenalaista. Myy tuo pois ja osta 2.8 koneella samanlainen. Siihen vielä uusi imusarja niin alkaa liikkumaan. 8)

      Comment

      • Tomme
        Newbiemmer
        • Oct 2002
        • 10
        • Ylivieska

        #4
        Eikös sitä kuitenkin sais viritellä siihen tahtiin että siitä sais irti saman verran tehoja ja 20% päälle ku tossa Z3 M Roadsterissa...

        Jos vaikka turbon nakkais?? oisko ihan tuulesta temmattu ajatus?
        I am kept in place by G-forces, not seatbelts!

        Comment

        • Shuko
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 734
          • Forssa

          #5
          Oletan, että ko. auto on vähäpäästöinen, joten turbon nakkaaminen ei tule varmaankaan kovin halvaksi, kun pitää hankkia VTT:ltä päästölappu jne.

          Tai näin minä olen sen ymmärtänyt, omassa ei ole sitä pelkoa. Viisaammat korjatkoon.
          G31 520d M-Sport '18
          Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            Originally posted by Tomme
            Eikös sitä kuitenkin sais viritellä siihen tahtiin että siitä sais irti saman verran tehoja ja 20% päälle ku tossa Z3 M Roadsterissa...
            Jep, kunhan vastaa alustaltaan / jarruiltaan jne jne myös sitä Z3 M Roadsteria.

            Jos vaikka turbon nakkais?? oisko ihan tuulesta temmattu ajatus?
            VTT:n kautta lappujen kanssa konttorille, jos vaikka päästöt rokkais. Tosin sitten se alusta-osio.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • Tomme
              Newbiemmer
              • Oct 2002
              • 10
              • Ylivieska

              #7
              Eli kuinkas vaikea semmoset päästölaput sitten ois saada? varmaan melko pirun vaikeat vai?

              Juu, eli jarrut ja alustat nje, ei ole mikään ongelma..

              Sanokaas kaikkea mikä olis mahollista tohon upottaa..
              I am kept in place by G-forces, not seatbelts!

              Comment

              • Dynamics
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1108
                • Kiiminki City

                #8
                Originally posted by Tomme
                Eli kuinkas vaikea semmoset päästölaput sitten ois saada? varmaan melko pirun vaikeat vai?

                Juu, eli jarrut ja alustat nje, ei ole mikään ongelma..

                Sanokaas kaikkea mikä olis mahollista tohon upottaa..
                Mittaukset ovat todella tiukat ja kaikkineen kuluineen mittaus maksaa lähes 2000e (asia on soitettu ja varmistettu syksyllä)

                eli en suosittele ottamaan riskiä että mittaus ei mene läpi. tubotuksen ja mittauksien yms. jälkeen hintaa tulee turbo paketille aikasen paljon :roll:

                toki jos jokin ahtimen valmistaja myy valmiita settejä autoosi missä on laput jo valmiina, niinkin se onnistuu... mutta liekköhän tohon 1.8 mottiin löytyy?

                luulen että helpoin tapa on vaihtaa auto :wink: tai haet saksasta kolari auton ja siitä koko tekniikka..
                Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
                Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
                Ex: e34 525Tic, e34 520

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5857
                  • Joccis City

                  #9
                  tehoja

                  saat autoon varmaan sen 10hv todellista jos sijoitat sen 1000-1500e
                  jos haluat sinne ahtimen ja reilusti tehoa joudut uhraamaan sinne todennäköisesti ainakin sen 5000e ja sitten kun katsotaan mitä viivan alle jää, olisi ollut oikeasti viisasta myydä auto ja ostaa se vakiona tehokkaampi!! Se nyt vaan on karu fakta

                  miksi niin monet ostaa sen 316i:n ja sitten luulevat että siitä saa 100eskolla yhtä tehokkaan kuin M3 on???

                  Teho maksaa, siitä ei pääse mihinkään, niin kuin ei siitäkään että tehon ylläpitäminen maksaa!!!!!!
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    #10
                    Niinpä. Jos haluaa tehoa, niin ei kannata ostaa mopoa. Kaksi vaihtoehtoa: Hajoo mopoos tai vaihda autoa. Muitakin vaihtoehtoja tietenkin on, mutta ne on vielä älyttömämpiä.


                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Ilman turboa kannattaa unohtaa koko juttu tai vaihtaa saman tien isompikoneiseen.

                      Comment

                      • Frendiz
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 501
                        • Kajaani

                        #12
                        HAHAHAHAHA, mopokoneella Z3 Miksi? sen näkönen auto ja niin "huimasti" neloskoneen kehittämiä kilowatteja... Osta uusi auto...
                        BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
                        EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

                        "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

                        Comment

                        • Tomme
                          Newbiemmer
                          • Oct 2002
                          • 10
                          • Ylivieska

                          #13
                          Laiskiainen myydään pois.. ostampa jonku monsterin..

                          Muutettu:


                          BMW 300-sarja 6-syl. 325i cabriolet -94

                          Saakos tohon turboa kuinka kivasti? kannattaako tommosta laittaa? paljonko maksais +200hp +250hp ja +300hp siis noin suurinpiirtein.. voi myös laittaa enemmänkin jos teillä kantti kestää..
                          Last edited by Tomme; 15-12-2004, 18:28.
                          I am kept in place by G-forces, not seatbelts!

                          Comment

                          • kalkkuna
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 864
                            • vaajakoski

                            #14
                            Se turbon laitto homma on ihan yhtä kallis/vaikea kaikkiin vähäpäästöisiin autoihin. En osaa sanoa paljonko rahaa menee ton koneen virittämiseen mutta jos tollasia tehoja haluat niin ois varmaan kannattanut ostaa se M3.....
                            VW sharan 1,8T
                            e30 318i 4d -89 projekti
                            e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                            Comment

                            • jeps
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1986
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by kalkkuna
                              Se turbon laitto homma on ihan yhtä kallis/vaikea kaikkiin vähäpäästöisiin autoihin. En osaa sanoa paljonko rahaa menee ton koneen virittämiseen mutta jos tollasia tehoja haluat niin ois varmaan kannattanut ostaa se M3.....
                              Joo.. M3 tulee huomattavasti halvemmaks ku toi virittäminen
                              Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎