Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 2.8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • triple a
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 3
    • Turku

    Z3 2.8

    Yritin tossa jo etsiä Z3:sta tietoja, mut kun en löytänyt niin aloitan sitte uuden topicin. Jos aiheesta on keskusteltu aiemmin, niin jos voisi laittaa linkin siihen keskusteluun...Kiitoksia vastauksista jo etukäteen...

    Eli kyseisen auto kiinnostais ja kaikki siihen liittyvä.

    - Onko jotain tyyppivikoja ja tiettyjä vuosimalleja mitä kannattaa välttää?
    - Onko talviajo täysin järjenvastainen ajatus? Saako kovaa kattoa?
    - Onko kallis ylläpitää (kallis varmaan, mutta onko kalliimpaa kuin esim. muut samalla koneella olevat BMW:t)?
    - Millainen ajettava?
    - Ym.?

    Saksasta olis varmaan tarkoitus haetuttaa ja hintaluokka 25-30t€. Eli auto suomeen 15-18t€ ja verot 10-13t€.
  • z3
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 273
    • Tre

    #2
    Ihan hyvä ajaa talvella. Kovakaton saa esm. saksasta tonnilla. Kiihtyy 6.9 sataan ja kulki joku 225. Autohan on e36, vaikka onkin z3.
    - Parin Bemarin kokemuksella -

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      #3
      Eiköhän toi 2,8 litranen kone oo jo aika luotettava, ja siitä on suurimmat lapsen taudet saatu kitkettyä pois. Lisäksi noi z-koloset on suhteellisen tuoreita tapauksia, joten niissä uskoisin olevan vähemmän vikoja, kuin esim. e 36:sissa. Itse en ehkä rupeisi tollasella suolapaskakeleillä ajamaan, vaan ostaisin jonkun halvemman pulkan talveksi. Jos jostain kovan katon löydät, se varmasti maksaa paljon, ellet satu löytämään sellaista autoa, jossa katto tulisi jo mukana. Kaiken kaikkiaan varmaan tosi makee peli ja mielestäni yksi munakkaimmista BMW:stä!
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • triple a
        Newbiemmer
        • Jul 2004
        • 3
        • Turku

        #4
        Onko autossa sitten vastaava tekniikka kuin 328 e36:ssa? Onko esim. alustan ja voimansiirron osat yhteensopivia?

        Comment

        • Tomi T
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 3839
          • Nokia

          #5
          Lukkoperä löytyy Z3:sta ihan vakiona.
          BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
          ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
          ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
          BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
          BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

          ex. 53*BMW

          Comment

          • ahiltune
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 747
            • Åbo

            #6
            Originally posted by triple a
            Onko autossa sitten vastaava tekniikka kuin 328 e36:ssa? Onko esim. alustan ja voimansiirron osat yhteensopivia?
            Moottorihan on sama M52B28 mitä on myös 5-sarjan vehkeissä.
            Alustan palikoissa lienee jotain pientä poikkeamaa...
            No one can be told what "rm -rf /" does - you have to see it for yourself.

            Comment

            • eeki
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 1966
              • HKI

              #7
              Takana alustan palikat eivät varmaankaan käy, koska taka-akselisto on erilainen. E36:ssa on bmw:n "z-akseli" ja Z3:ssa vanhemmista vehkeistä tuttu vinoheiluriakseli.
              Ducati 998 -02 //

              Comment

              • triple a
                Newbiemmer
                • Jul 2004
                • 3
                • Turku

                #8
                Onko noissa aina nahkajakkarat ja ilmastointi?

                Mobilea selatessa en ole vaan yhtään löytäny missä ei olis...

                Comment

                • LASSI-S
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 4918
                  • hattula/hämeenlinna.

                  #9
                  kone M52B28 on sama kuin e36 ja e39 328/528 malleissa eli 24v suora 6. 2,8 litranen vanos. mutta alustan osat eroaa ihan varmasti todellakin paljon kun autot on niin erilaiseen käyttöön tarkoitettu ja eriluontoiset, ja 500 sarjalaisen kanssa Z3 alustalla ei ole mitään tekemistä keskenään, 300 sarjalaisessa voi olla jotain mut varmasti eroaa alustaltaan. enkä epäile vaikka moottorinohjauksessakin olisi eroja juuri autojen käyttötarkoitukseen kohdistuvan eron vuokse
                  Z mallisarjaan en ole vaivautunut tutustumaan mutta eiköhän nuo kuitenkin jonkinverran paikkaansa pidä, korjatkoon joku jos ei pidä.

                  kovalla katolla varmasti ihan ok talvellakin mut talviajoa kyl harkitsisin tuollaisella vehkeellä kun ei ole tosiaan siihen tarkoitettu sit yhtään.
                  ajettavuus on 100% varmasti todella mahtava kun ajattelee 2.8 litrasen 24v suoran kutosen ihan ok tehoilla ja hyvällä väännöllä ja todella hyvällä moottorin luonteella, yhdistettynä tuollaiseen pieneen kevyeen koriin ja urheilullisiin muotoihin ja alustaan+vielä bmw:n tinkimätön laatu ja urheilulliset penkit ja varusteet niin siitähän voi jo jokamies vetää omat johtopäätökset
                  Last edited by LASSI-S; 04-01-2005, 17:43.
                  E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                  Comment

                  • ///Mikko
                    Pornographer
                    • Jan 2003
                    • 3202
                    • Helsinki

                    #10
                    Z3:sen alusta on pitkälti perua E30:stä (paitsi M malleissa) ja osia on noin yleisesti lainattu E30/36 malleista.
                    E84 BMW X1 2.0d XDrive
                    Ex: BMW F45 225xe Active Tourer M-Sport
                    ex: BMW E46 330CiA Individual

                    Comment

                    • Northstar
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 745
                      • Järvenpää

                      #11
                      Näyttäisi olevan Jan/2003 Total BMW:n numerossa ostajan opas Z3:n... Kannattanee tutustua.

                      Niin ja saahan sen kovankaton ihan "varaosanakin" tilattua, siis jälkikäteen. Pitää vain maalauttaa auton väriseksi. Jossakin vaiheessa BMW:n sivuilla taikka niiltä sivuilta olevasta linkistä sai "lisätarvike" kataloogin missä kaikki tuommoinenkin härbäke oli mutta ainakaan äkkiseltään katsomalla en sitä äsken katsoessani löytänyt. Semmoisen kataloogin saa varmaan mailaamalla vaikka Laakkoselle, että haluaisi semmoisen.
                      sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

                      Comment

                      • xprt
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 38
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by LASSI-S
                        kone M52B28 on sama kuin e36 ja e39 328/528 malleissa eli 24v suora 6. 2,8 litranen vanos.
                        Lisättäköön nyt vielä että E38 728:sta löytyy myös sama kone. Liikuttaa 1775 kg autoa ihan asiallisesti, Z3:sta varmaan melkoisen rivakasti :-)

                        Comment

                        • Koolj_bmw4life
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2002
                          • 711
                          • Salo,SUOMI

                          #13
                          z3:sta 2.8 kone liikuttaa varmasti mukavasti.. mutta 700-srj korissa 2.8 kone on liian tehoton..

                          jaska

                          Comment

                          • NHB
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2003
                            • 1120

                            #14
                            Originally posted by LASSI-S
                            kone M52B28 on sama kuin e36 ja e39 328/528 malleissa eli 24v suora 6. 2,8 litranen vanos. mutta alustan osat eroaa ihan varmasti todellakin paljon kun autot on niin erilaiseen käyttöön tarkoitettu ja eriluontoiset, ja 500 sarjalaisen kanssa Z3 alustalla ei ole mitään tekemistä keskenään, 300 sarjalaisessa voi olla jotain mut varmasti eroaa alustaltaan. enkä epäile vaikka moottorinohjauksessakin olisi eroja juuri autojen käyttötarkoitukseen kohdistuvan eron vuokse
                            Z mallisarjaan en ole vaivautunut tutustumaan mutta eiköhän nuo kuitenkin jonkinverran paikkaansa pidä, korjatkoon joku jos ei pidä.

                            kovalla katolla varmasti ihan ok talvellakin mut talviajoa kyl harkitsisin tuollaisella vehkeellä kun ei ole tosiaan siihen tarkoitettu sit yhtään.
                            ajettavuus on 100% varmasti todella mahtava kun ajattelee 2.8 litrasen 24v suoran kutosen ihan ok tehoilla ja hyvällä väännöllä ja todella hyvällä moottorin luonteella, yhdistettynä tuollaiseen pieneen kevyeen koriin ja urheilullisiin muotoihin ja alustaan+vielä bmw:n tinkimätön laatu ja urheilulliset penkit ja varusteet niin siitähän voi jo jokamies vetää omat johtopäätökset
                            Alustan erinomaisuudesta ja tinkimättömästä laadusta voi olla kyllä tässä tapauksessa montaa mieltä. Kyseessähän on siis jenkeissä tehty ja jenkkien markkinoille suunnattu tuote. Ikävä kyllä, laatu on pitkälti Alabama-standardien mukaista. Korin osien sovitus ei tosiaan ole läheskään sitä mitä Bemuilta olemme tottuneet näkemään ja sisustan muovitkin irvistelevät sieltä täältä. Alusta on pitkälti e30-kamaa ja kori on todella veltto. Jokainen voi miettiä tuleeko noilla eväillä alustasta mikään mainitsimisen arvoinen kultakimpale.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎