Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
B8 /ALPINA on tavallaan epäonnistunut tuon kasikoneen porauksen suhteen - ja sylinterien välit ovat jääneet liian ohuiksi.Omakohtaista kokemusta ei ole,mutta tästä B8-mallista(koneesta) varoitettiin Saksassa.Samalla tosin kerrottiin,millä muutoksilla sen saa kestämään...ja niinpä useissa viime vuosina Saksassa
myytävinä olleissa B8:seissa on noita korjauksia tehtykin.Miten lienee tämän Ruotsin yksilön laita?
B8 /ALPINA on tavallaan epäonnistunut tuon kasikoneen porauksen suhteen - ja sylinterien välit ovat jääneet liian ohuiksi.Omakohtaista kokemusta ei ole,mutta tästä B8-mallista(koneesta) varoitettiin Saksassa.Samalla tosin kerrottiin,millä muutoksilla sen saa kestämään...ja niinpä useissa viime vuosina Saksassa
myytävinä olleissa B8:seissa on noita korjauksia tehtykin.Miten lienee tämän Ruotsin yksilön laita?
Menee vähän off-topiciksi. Itseäni kiinnostaa kovasti tuon moottorin muutokset. Onko se Alpinan salaisuus vai voisiko asiasta jostain lukea?
Menee vähän off-topiciksi. Itseäni kiinnostaa kovasti tuon moottorin muutokset. Onko se Alpinan salaisuus vai voisiko asiasta jostain lukea?
Liekö tämä nyt "ohvia",sillä kai on parempi varoittaa ennen kuin jälkeen...
Tosiaan,kun kyselin Mönchengladbach'issa(paikassa,jossa noita ALPINOITA on hajoitettuna ja myöskin kokonaisina myytävänä),niin sanoivat noiden pyttyjen välien porauksissa tulleen niin ohuiksi,että sulavat.Jotakin noista kehitellyistä parannuskeinoista muistan,mutta koska asia ei ollut niin läheinen,niin kokonaisuus on karissut mielestäni.Onhan koneeseen muistaakseni tehty yli 30 muutosta/parannusta(?) alkup. BMW:n V8:siin nähden,mutta kun palataan tähän Ruotsin ALPINAan,niin aina pitkä myyntiaika mietityttää!Ainakin kansipahvivika voisi tulla jo koeajon aikana esiin...
Sitten tuohon salatietouteen:jos omistaisi (todistettavasti!)ko. auton,saisi ALPINAn tehtaalta kohtalaista maksua vastaan kunkin yksilön tiedot.Maksoin n.400 euroa paksusta ALPINA-tietoudesta(B3 3,2/-96),enkä tullut hullua hurskaammaksi...
Tuon B8:n kansipahviongelmaan on ratkaisuna X5:n kansipahvi, se on vahvempaa tekoa ja siinä sylinterien välissä taitaa olla itseasiassa vähemmän tavaraa kuin ALPINAssa - tätä ratkaisua suosittelevat muuten ALPINAltakin.
Isot ongelmat alkavat sitten jos tuolla koneella ajetaan rikkinäisellä pahvilla, silloin saa ostaa uuden lohkon ja sehän onkin tietysti tosi halpaa kun niitä löytyy joka romikselta.
Comment