Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puolan mittausta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paha
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 28

    Puolan mittausta

    Mitenkäs puolasta mitataan ensiövastus ja toisiovastus? Millaisia lukuja kärjettömään sopivasta puolasta pitäisi tulla?
  • datzka
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 778
    • Jyväskylä

    #2
    e36 325, mittasin just puolan ja toisiovastusta ei voi mitata, 0.4-0.8 ohmia pitäs näyttää ensiovastus. MUTTA vaikkakin mitattava puola antoi 0.6 ohmia niin puola oli silti paskana. Jos on kyse eri koneesta kun m50b25, niin voin vilasta autodatasta arvot jos kiinnostaa.
    ///M3 97-

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Ensiövastus: puolan +ja- napojen väliltä M20/M30 moottorisissa 0,50 kohm (+-10%)
      Toisiovastus: puolan +navan ja puolanjohdon navan väliltä M20/M30 moottorisissa 6,0 kohm (+-10%)
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • paha
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 28

        #4
        Koitin myös itse mitata puolaa ja sain vastusmittarin reagoimaan vain +ja- napojen välillä. Mitään muuta tulosta en muiden napojen väliltä mittarilla saanut aikaan. Eli toisiovastus vaan ilmoitetaan jossain, mutta sitä ei pysty itse mittaamaan? Näinkö on?

        Comment

        • datzka
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 778
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by paha
          Koitin myös itse mitata puolaa ja sain vastusmittarin reagoimaan vain +ja- napojen välillä. Mitään muuta tulosta en muiden napojen väliltä mittarilla saanut aikaan. Eli toisiovastus vaan ilmoitetaan jossain, mutta sitä ei pysty itse mittaamaan? Näinkö on?
          lueppas toi mun postaus viel pari kertaa niin huomaat jotain.
          ///M3 97-

          Comment

          • paha
            Bimmer Rookie
            • Dec 2004
            • 28

            #6
            Kyllä osasin lukea sun jutusta että toisiovastusta ei voi mitata!!!! Kuitenkin toisiovastus ilmoitetaan joten siksi koitin varmistaa että onko se sellainen luku jonka vain valmistaja ilmoittaa ja itse sitä en pysty mittaamaan.??

            Comment

            • Masinol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 988
              • "Turku"

              #7
              Kyllä normaalipuolasta pitäis pystyä mittaamaan vastus myös toisiokelasta. Noissa suorasytytyspuolissa on jotain transistori hässäkkää niin sitä ei voi mitata.
              Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

              Comment

              • harrastaja
                Bimmer Rookie
                • Jan 2004
                • 73
                • Riihimäki

                #8
                Yleensä suorasytytyspuolissa on joko ilmaväli tai suurjännitediodi toisiopuolella, joten sitä ei voi mitata.
                Ja siis nimenomaan suorasytytys- eikä hukkakipinäpuolissa, joista monet puhuvat suorasytytyksenä.
                Ne "transistorihässäkät" taas on sisäänrakennettu pääteaste. Niistä nyt yleensä ei pysty mittaamaan edes ensiövastusta.

                Muuten ensiö n. 0,5...1 ohm ja toisio 2...10 kohm.
                Mutta kärjettömässä "toimii" käytännössä mikä vaan.
                https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎