Mitenkäs puolasta mitataan ensiövastus ja toisiovastus? Millaisia lukuja kärjettömään sopivasta puolasta pitäisi tulla?
Puolan mittausta
Collapse
X
-
e36 325, mittasin just puolan ja toisiovastusta ei voi mitata, 0.4-0.8 ohmia pitäs näyttää ensiovastus. MUTTA vaikkakin mitattava puola antoi 0.6 ohmia niin puola oli silti paskana. Jos on kyse eri koneesta kun m50b25, niin voin vilasta autodatasta arvot jos kiinnostaa.///M3 97-
-
Ensiövastus: puolan +ja- napojen väliltä M20/M30 moottorisissa 0,50 kohm (+-10%)
Toisiovastus: puolan +navan ja puolanjohdon navan väliltä M20/M30 moottorisissa 6,0 kohm (+-10%)
Comment
-
Originally posted by pahaKoitin myös itse mitata puolaa ja sain vastusmittarin reagoimaan vain +ja- napojen välillä. Mitään muuta tulosta en muiden napojen väliltä mittarilla saanut aikaan. Eli toisiovastus vaan ilmoitetaan jossain, mutta sitä ei pysty itse mittaamaan? Näinkö on?///M3 97-
Comment
-
Kyllä normaalipuolasta pitäis pystyä mittaamaan vastus myös toisiokelasta. Noissa suorasytytyspuolissa on jotain transistori hässäkkää niin sitä ei voi mitata.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
Yleensä suorasytytyspuolissa on joko ilmaväli tai suurjännitediodi toisiopuolella, joten sitä ei voi mitata.
Ja siis nimenomaan suorasytytys- eikä hukkakipinäpuolissa, joista monet puhuvat suorasytytyksenä.
Ne "transistorihässäkät" taas on sisäänrakennettu pääteaste. Niistä nyt yleensä ei pysty mittaamaan edes ensiövastusta.
Muuten ensiö n. 0,5...1 ohm ja toisio 2...10 kohm.
Mutta kärjettömässä "toimii" käytännössä mikä vaan.
Comment
Comment