Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tehot häviää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • <Speedy>
    Bimmer Rookie
    • Dec 2004
    • 43
    • Kuopio

    Tehot häviää

    Kertokaas mistä johtuu moinen juttu, että ajaessa tuntuu kuin tehot häviäisi?

    Kylmällä ilmalla saattaa olla osuutensa, koska oikeestaan nyt oli ensimmäiset kunnon pakkaset minun käyttöaikanani.. Mutta eihän sen silti pitäis normaalia olla. Ajoin suht kylmällä moottorilla ja kolmos vaihteella kun rupesin kovemmin kiihyttämään, niin oli kuin tyhjää ois painanu, sitten yks kaks tuli voimaa.. vähä kun ois automaattivaihteisella ajanut..

    Huolestuttaa vaan kun auton pitäs olla kuulemma kunnossa, että onko isompi remontti sittenkin tulossa jos on moottori paskana..
  • Damien83
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 527
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by <Speedy>
    Ajoin suht kylmällä moottorilla ja kolmos vaihteella kun rupesin kovemmin kiihyttämään
    No no no no..... miksi teit noin? MIKSI?

    Nojoo... toimiiko auto normaalisti kun kone on lämmin?
    Kylmä "kovemmin kiihdyttäminen" ei tee kovinkaan hyvää koneelle... järki käteen

    Comment

    • <Speedy>
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 43
      • Kuopio

      #3
      Originally posted by Damien83
      No no no no..... miksi teit noin? MIKSI?

      Nojoo... toimiiko auto normaalisti kun kone on lämmin?
      Kylmä "kovemmin kiihdyttäminen" ei tee kovinkaan hyvää koneelle... järki käteen
      No siis.. valitsin ehkä hieman väärin sanani..

      Sanotaanko että se lämpömittari oli siinä kahden ensimmäisen viivan välissä.. Ja eikä se kaasutuskaan ollut kaasu_pohjaan_liikennevaloissa vaan ihan normaali "reippaampi" kaasutus että pääsee muitten mukaan..

      Kyllä se sitten ihan normaali lämpösenä pelittää normaalisti..

      Comment

      • <Speedy>
        Bimmer Rookie
        • Dec 2004
        • 43
        • Kuopio

        #4
        Tänään kävi taas sama efekti, isompi vielä..

        Moottori ei ollu enää kylmä, vaikka niin teki.. 2. ja 3. vaihteet tekee niin.. Kun painaa vähän kaasua, niin kulkee normaalisti, kun painaa vähän enemmän, kulkee edelleen kuten hiljaa painaessa, kun taas painaa vielä kovemmin häviää sekin kaasu, kuin ei painaisi ollenkaan.. Sitten yks kaks tuleekin se oikea teho.. En tiedä mitä tapahtus jos painas kaasun pohjaan asti, en uskaltanu kokeilla että ei ammu sitten minne sattuu..

        Voisko vika olla jossain bensan syötössä? Vai oisko bensa menny jäähän tai jotain..? jos syystä tai toisesta ois menny vettä tankkiin, niin sitten ois tullu kohmetta..?

        Kertokaa ny joku jotain ettei ihan monologiks menis..ggh..

        Comment

        • TemeL
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 424
          • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

          #5
          Jah

          Suurinpiirtein samat onkkelmat on minullakin! välillä vetää ja välillä ei.
          ilmamäärä mittarin katoin.. ei mun mielestä ollut mitään vikaa.. päällisin puolin kontakti pinnat hyvät.. mitä nyt silloin kun läppä on kaakossa.. niin siitä kohti on hiili kulunut hieman puhki piirilevystä.. liekkö vika siinä..

          jospa joku osais sanoa asiaan jotain viisasta, kokemuksen syvällä pohjaäänellä
          ----------------


          M20B20 ahdistusta

          Comment

          • mika.h
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 799
            • haukipudas

            #6
            saattaa olla suodatin tukossa tai bensassa vettä.


            Comment

            • DiisseliKiisseli
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 550
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by bmwmihe
              saattaa olla suodatin tukossa tai bensassa vettä.
              Jäänestoa tankkiin, jos ruiskupeli niin ruiskulle tarkoitettua.

              Comment

              • Ravermeister
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1508
                • Melkeen Turkkuses

                #8
                Tuo minun 535 teki ihan samaa juuri ennen kuin bensapumppu luovutti. Eli kun moottori pääsi kunnon vääntöalueelle, ei juissia tullut tarpeeksi ja meni laihalle. Pienillä kierroksilla ja pintakaasulla toimi normaalisti. Että viittaisi johonkin bensansaantiin liittyvään tuo sinunkin probleemasi...

                Tosin jos pumppu on hajoamassa/siellä on joku roska, sieltä luulisi kuuluvan jonkinlaista ylimääräistä surinaa tai muuta meteliä. Ja tuo jäänestokin voi auttaa ongelmaan, sitä lähtisin ensimmäisenä kokeilemaan...
                -Turku Connection-
                HDJ80 4.2TD
                ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

                Comment

                • <Speedy>
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 43
                  • Kuopio

                  #9
                  Jäänesto ainettakin kokeilin joo, mutta ei se ainakaan samana iltana ollu vielä hävinny.. noh nyt ei oo pakkasia, joten ei sitä ongelmaakaan..

                  Pienillä kierroksilla oli ok, mutta huomasin että kun kakkosella menee yli 2000 kierroksen, niin ei tapahdu mitään.. ja kaasukin ikään kuin jäi päälle, vaikka kaasun otti pois.. se vapautui sitten kun paino kytkimen..

                  Meteliä ja surinaa kyllä kuuluu mutta se tulee ilmastoinnista, jonka moottori/hiilet on paskana.. Mutta täytyy kattella ja kuunnella..

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9990
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by <Speedy>
                    Tänään kävi taas sama efekti, isompi vielä..

                    Moottori ei ollu enää kylmä, vaikka niin teki.. 2. ja 3. vaihteet tekee niin.. Kun painaa vähän kaasua, niin kulkee normaalisti, kun painaa vähän enemmän, kulkee edelleen kuten hiljaa painaessa, kun taas painaa vielä kovemmin häviää sekin kaasu, kuin ei painaisi ollenkaan.. Sitten yks kaks tuleekin se oikea teho.. En tiedä mitä tapahtus jos painas kaasun pohjaan asti, en uskaltanu kokeilla että ei ammu sitten minne sattuu..

                    Voisko vika olla jossain bensan syötössä? Vai oisko bensa menny jäähän tai jotain..? jos syystä tai toisesta ois menny vettä tankkiin, niin sitten ois tullu kohmetta..?

                    Kertokaa ny joku jotain ettei ihan monologiks menis..ggh..
                    Onhan bensapaine riittävä (ennen ja jälkeen suodattimen)?Koskahan filtteri on uusittu,vai ei koskaan???Autohan olisi syytä olla "sulanut",jos tuon jääneston tuohon mahdolliseen veteen meinaa saada täysin sekoittumaan.
                    Last edited by Heguli 31; 31-01-2005, 16:10.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎