Announcement

Collapse
No announcement yet.

välityksen pidentäminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • #BMW#
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 488
    • Espoo

    välityksen pidentäminen?

    Onnistuu joko perää vaihtamalla tai laatikon välitystä muuttamalla, eikö niin?
    Toi jälkimmäinen vaihtoehto on varmaan aika hankala, mutta onko täällä kukaan teetättänyt tuollaista? Tarkoituksena muutta vain vitosta alle suoran, tämä siis koskee m50 laatikkoa joka on vitosella 1:1... HELP!!!
    E38 pre 740i 4.4l Manual
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10043
    • KVLA

    #2
    Originally posted by #BMW#
    Onnistuu joko perää vaihtamalla tai laatikon välitystä muuttamalla, eikö niin?
    Toi jälkimmäinen vaihtoehto on varmaan aika hankala, mutta onko täällä kukaan teetättänyt tuollaista? Tarkoituksena muutta vain vitosta alle suoran, tämä siis koskee m50 laatikkoa joka on vitosella 1:1... HELP!!!
    Näin on.Vaihteistoon rattaita vaihtamalla,tai "peräruuvi" vaihtamalla.Perän välitystä muuttamalla vain muuttuu KAIKKIEN vaihteiden välityssuhde.Vaihteistoon rattaiden saanti voi olla hankalaa ja jos viitonen on "suora",niin milläs muutat?En tosin tunne ko. lootan anatomiaa,joten viisaammat neuvokoon...

    Comment

    • seidltuning
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1941
      • Vantaa

      #3
      joo helpommalla ja halvemmalla pääsee kun vaihtaa perän.
      G30 530e Sedan
      E30 325i Cabriolet

      Comment

      • Miika Tissari
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1802
        • Varkaus

        #4
        Käytä M20 laatikkoa...
        E28 ///M-tech V8 -83
        E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

        Comment

        • Vee-eit
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 709
          • Turku

          #5
          ?

          Sopiiko m20 laatikko m50 jatkeeksi ?
          Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

          Comment

          • Miika Tissari
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 1802
            • Varkaus

            #6
            Originally posted by Vee-eit
            Sopiiko m20 laatikko m50 jatkeeksi ?
            Kyllä ainakin E30 ja E34 osalta pitäisi sopia ihan suoraan, mutta laatikko jää hieman kallelleen.
            E28 ///M-tech V8 -83
            E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

            Comment

            • #BMW#
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 488
              • Espoo

              #7
              Miten kestävyyden kannalta, luulis että m50 loota on kestävämpi.
              Onko jollain NM-arvoja heittää kehiin mitä m50 ja m20 laatikot kestää.
              Koitin searcii, ei lyötynyt..
              E38 pre 740i 4.4l Manual

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #8
                Originally posted by #BMW#
                Miten kestävyyden kannalta, luulis että m50 loota on kestävämpi.
                Onko jollain NM-arvoja heittää kehiin mitä m50 ja m20 laatikot kestää.
                Koitin searcii, ei lyötynyt..
                Ihan mielenkiinnosta haluaisin myös tietää jos noista on annettu jotain valmistajan suositus nm määriä...
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • eeki
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 1966
                  • HKI

                  #9
                  Jenkkifoorumeita selatessa varsinkin m50->e30-swappeja lueskellessa usein on tullut vastaan väite, että vanha 260-getrag olisi kestävämpi ja muutenkin parempi kuin uudempikoppaisiin asennetut ZF:t. Todellisuudesta en tiedä.. Hieman vinoon se tosiaan ainakin jää, luulisi että sama pätee myöskin 260-getrag->E36-swapissa.

                  ETK:ta selatessa E36 325:ssä on laatikkona joko S5D 310Z (->06/91), tai S5D 250G (06/91->). Molemmissa on suora vitonen (D-kirjain), ensimmäinen on ZF:n (Z-kirjain) ja jälkimmäinen Getragin (G) valmistama. 310 ja 250 ovat ETK:n mukaan "torque input", eli jotain vääntömomenttilukemia siis. Ovatko sitten newtoneita vai jotain ihme vertailulukuja, asiasta enemmän tietävät voivat jatkaa.
                  Ducati 998 -02 //

                  Comment

                  • #BMW#
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 488
                    • Espoo

                    #10
                    Ei viitsisi avata uutta topikkia...

                    Osaako joku kertoo mikä ZF vaihdelaatikkojen välityssuhteet 1-4 nimeen omaan 325i e36/ 535i e34? Käyttöohjekirjassa olis tieto...
                    E38 pre 740i 4.4l Manual

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Tuossa olis muutama E34:n laatikon välityssuhde ja lisää löytyy täältä

                      Edit: Nuo on Getragin laatikkoja ZF:hän tuossa edellä kyseltiin
                      Last edited by Leka; 31-01-2005, 22:34.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • Jukka81
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 1176

                        #12
                        omassa E30 325tic:ssa vakio 260 getrac on hyvin kestäny 420nm vääntöjä..
                        -E30 325i M-TechII Turbo
                        -E39 528iA M-Sport
                        -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎