Diesel ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • boosted.fun
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 104
    • Kannus

    Diesel ongelmaa

    Moottori on m21. Eli ongelma yksi. Savuttaa kylmänä aivan tajuttomasti eikä tahdo oikein ottaa kierroksia. Moottorissa on uudet hehkut ja suuttimet on tarkistettu.
    Ongelma kaksi. Täryttää 3000 kierroksen kohdalla.
    Ja kolmas onkin sitten outo. Moottori saattaa sammua yhtäkkiä kesken ajon riippumatta lämpötilasta. Odotat että moottori pysähtyy kokonaan ja starttaat ja niin se käy taas. Tämä saattaa toistua muutaman kerran ja sit pelaa ok.
    e36 328i
    e21 315tic
    ex e30 324TD
    Pieni on kaunista lukuunottamatta ahtimia..
  • Heikki.Niemi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1180
    • Kalajoki-Bemareiden mekka

    #2
    Onko sulla mekaaninen vai sähkönen dieselpumppu autossas...Oisko mahdollista että sammutinventtiili menee päälle...venttiilihän aukeaa kun virrat laittaa päälle ja sulkeutuu kun virran sammuttaa...oisko venttiilille menevässä sähköjohdossa kosketushäiriö eli se sulkee sitä venttiiliä ajon aikana...Savutukseen ei tuu mieleen muuta ku ennakko jos hehkut pelaa...itellä kaks hehkuu pimeenä jonka takia savutus on silmitöntä kylmänä...
    520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
    525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
    525 TDS m51d25 Touring E34 -94
    Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
    Ex-320i E30 m20b20 -86
    Ex-318i E30 m20b20 -87
    Ex-320i E30 m20b20-83

    Comment

    • boosted.fun
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 104
      • Kannus

      #3
      Eräs kaverini epäili kans tota sammutin solenoidia tai sen virran saantia. Senhän vois kokeilla laittamalla jonkun merkkivalon siitä solenoidilta. Täytys varmaan ruuvailla hehkut irti ja tarkistaa ne vaikka ovatkin uudet. Toi tärinä tai oikeammin vibraus siellä kolmentonnin kohdalla ihmetyttää..
      e36 328i
      e21 315tic
      ex e30 324TD
      Pieni on kaunista lukuunottamatta ahtimia..

      Comment

      • LASSI-S
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 4918
        • hattula/hämeenlinna.

        #4
        Originally posted by Heikki.Niemi
        Onko sulla mekaaninen vai sähkönen dieselpumppu autossas....
        mekaaninen on tuossa M21 koneessa
        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

        Comment

        • Happo
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 922
          • Kauhajoki

          #5
          Mua kans kiinnostas se kolmen tonnin tärinä/resonanssi, mikskä sitä nyt haluaakin kutsua.
          Ford S-Max 2.0
          Kilpuri VW Golf III VR6
          ex:

          F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

          Comment

          • boosted.fun
            Bimmer Rookie
            • Oct 2004
            • 104
            • Kannus

            #6
            Originally posted by LASSI-S
            mekaaninen on tuossa M21 koneessa
            Juu unohdin mainita et kyl se mekaaninen pumppu on.
            e36 328i
            e21 315tic
            ex e30 324TD
            Pieni on kaunista lukuunottamatta ahtimia..

            Comment

            • Lakeson
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 649
              • Jyväskylä

              #7
              Ei kannata lähtee hehkuja ruuvailemaan irti ainakaan niiden testauksen takia. Vastuksen saa mitattua näppärästi kun irrottaa niille menevän johtosarjan pistokkeen hehkureleen alta. Toinen vähän härskimpi vaihtoehto on kokeilla suoraan jännitteisellä johdolla hehkun päähän, huomaa takuuvarmasti mikä on pimeänä.
              Jos hehkuja on pimeänä niin ei sen silti kovin pitkään pitäisi savuttaa. Tuossa omassa kiisselissä on hehkut kunnossa ja savuttaa kylmänä syystä jota en tiedä.
              Ei mopolla mahottomia..

              Comment

              • Heikki.Niemi
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1180
                • Kalajoki-Bemareiden mekka

                #8
                Originally posted by LASSI-S
                mekaaninen on tuossa M21 koneessa
                Ensimmäiset EDC-pumput on muuten tullu vuonna-89 E30 324 Td:hen...itellä on juurikin tämä ensimmäinen malli mut pumppu on vaihdettu jälkikäteen mekaaniseksi...Ei kait mulla muuten olis ohjainlaitetta sille pumpulle...Happo voi yhtyä meikän kommenttiin ku sillä on juurikin tuo EDC-pumppu...
                520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                Ex-320i E30 m20b20 -86
                Ex-318i E30 m20b20 -87
                Ex-320i E30 m20b20-83

                Comment

                • Happo
                  BTCF Member
                  • Sep 2004
                  • 922
                  • Kauhajoki

                  #9
                  Joo ja semmonen pumppu löytyy jopa -88 mallisista turbodiisseleistä
                  Ford S-Max 2.0
                  Kilpuri VW Golf III VR6
                  ex:

                  F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                  Comment

                  • Heikki.Niemi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1180
                    • Kalajoki-Bemareiden mekka

                    #10
                    Paljo mahdollista...ETK tukee tätä jos haluaa tarkistaa...Miten muuten boosted.funin ongelma...onko löytyny ratkasua ongelmiin...
                    520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                    525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                    525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                    Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                    Ex-320i E30 m20b20 -86
                    Ex-318i E30 m20b20 -87
                    Ex-320i E30 m20b20-83

                    Comment

                    • boosted.fun
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 104
                      • Kannus

                      #11
                      Originally posted by Heikki.Niemi
                      Paljo mahdollista...ETK tukee tätä jos haluaa tarkistaa...Miten muuten boosted.funin ongelma...onko löytyny ratkasua ongelmiin...
                      Ei oikein oo kerenny katsoon et mikä riivaa. Työt haittaa harrastuksia. Mut sitä mystistä käyntihäiriötä ei nyt sit oo ollu mut täytyy tarkastaa se solenoidin johto ettei siinä ole vikaa. Jos nyt v-loppuna kerkeäisi katsoon. Ja muuten nuista hehkuista. Ne kannattaa ruuvata irti ja tarkistaa niin koska hehkutulppa saattaa hehkua vain juuresta ja tässä tapauksessa vastus löytyy ja hehku ottaa virtaa mutta hehku ei toimi oikein kumminkaan.
                      e36 328i
                      e21 315tic
                      ex e30 324TD
                      Pieni on kaunista lukuunottamatta ahtimia..

                      Comment

                      • Heikki.Niemi
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 1180
                        • Kalajoki-Bemareiden mekka

                        #12
                        Juu ite tein kans saman homman ku epäilin et ainaki 2 hehkuu olis pimeenä...kaikki toimi normaalisti...kylmänä käyntiin ku pommi mut lämpösenä ja puolilämpösenä saa hehkuttaa 3-4 kertaa ennenku lähtee pelittään...luulen et pumpun ajoitukset on vielä pielessä ku tehoa ei tunnu löytyvän ja ku syöttöruuvia pyörittää niin kierrokset nousee heti 2000 ja tyhjäkäyntiä ei löydy ollenkaan...onkohan tuo pumppu nyt aikaisella vai myöhäisellä...käy hyvin mut syötöt ja tehot on vähä hukassa...tehot vähä parani ku laiton vapaavirtausputsarin paikalle mut nyt huutaa syöttöä...ahtopaineistakaan en tiedä ku ei oo vielä tuo mun mittariprojekti valmis...
                        520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                        525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                        525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                        Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                        Ex-320i E30 m20b20 -86
                        Ex-318i E30 m20b20 -87
                        Ex-320i E30 m20b20-83

                        Comment

                        • vexu524tdic
                          BTCF Member
                          • Jan 2004
                          • 782
                          • Gallia = Kinnula

                          #13
                          Pumppu voi olla paljonkin myöhäisellä, ei vaikuta juuri muuhun kuin kylmäkäynnistykseen ja käyntiin kylmänä. Omassa en huomannut juuri muuta eroa, edes tehojen suhteen. Savutti ja yski kylmänä aivan älyttömästi! Sitten otin ja käänsin pumppua hieman aikaisemmalle ja kokeilin käyntiin > ei vaikutusta! > Auto käyntiin ja ajoituksen säätö käydessä(kylmänä) aikaisemmalle, kunnes kalisee ja pikkuisen takaisin, johan loppui savutus! Lähtee aina ekalla käyntiin eikä savuta enää. Ennen tarvi muuten lämpöisenäkin hehkuja, nyt ei.
                          e70 X5 3.0sd -08
                          f30 320i xdrive -16
                          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                          e30 316 -88 2,2TIC M10
                          e21 323i -81 ruostekasa...

                          Comment

                          • boosted.fun
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 104
                            • Kannus

                            #14
                            No kun toi kylmänä tuntuu käyvän vain ehkä neljällä ja ei ota oikein kierroksia. Sehän ei sovi tollaiselle täys moottorille. Miten olette muuttaneet pumpun ajoitusta? Pumpulta suoraan vai nokkapyörältä?
                            e36 328i
                            e21 315tic
                            ex e30 324TD
                            Pieni on kaunista lukuunottamatta ahtimia..

                            Comment

                            • vexu524tdic
                              BTCF Member
                              • Jan 2004
                              • 782
                              • Gallia = Kinnula

                              #15
                              Siis pumppua voi kääntää eri asentoon > ajoitus muuttuu. Kaksi mutteria jakopään puolella ja kaksi pulttia suutinputkien alla (ahdasta). Periaatteessa ei tarvi purkaa mitään pois edestä. Voi olla että joutuu löysäämään suutinputket pumpusta ennenkuin kääntyy. Jos ei tarvi niin kannattaa kuitenkin käyttää ne löysällä säädön jälkeen ettei jää väännätyksiin. Aikaisemmallehan se menee kun käännät pumpun yläreunaa lähemmäs moottoria.
                              e70 X5 3.0sd -08
                              f30 320i xdrive -16
                              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                              e30 316 -88 2,2TIC M10
                              e21 323i -81 ruostekasa...

                              Comment

                              Working...
                              X