Voi vetoakseli kun bemarilla huolto toimii! Minulla on rasittava vika kuljettajan ovikahvassa. Pakkasella kun ovea avaa niin kahva jää "ylös" ja ovi avautuu, mutta laitappas se sitten kiinni niin ei sitten millään! Vein auton huoltoon ja ne soittivat kohta ja kertoivat öljynneensä ja puhdistaneensa oven ja kertoivat, että nyt pelaa. Seuraavien pakkasten tultua vika ilmeni taas, eli korjaus ei onnistunut. Eikun taas huoltoon ja huollosta haettuani minulle sanottiin, että nyt kaikki osat ovat oikein viimeinen päälle puhdistettu ja öljytty, joten varmasti toimii!
...pakkaset tuli ja ovi ei toiminut... liikkeeseen huoltoon ja sovittiin, että ovi avataan jälleen ja he laittavat aurinkoakin tarkemman kaverin katsomaan vikaa (oli ilmeisesti heidän luottopelaaja...) ja huollosta soitettiin että tervetuloa hakemaan uusi neliovinen bemari takaisin kotiin. No, taas hakemaan ja vaihdettiin avaimia ja kohti autoa. Olihan se riemu huomata, että että ovi ei toiminut edes liikkeen pihalla! Takaisin sisälle tuohtuneena ja sanoin, että nyt koko homman kanssa aikalisä ja pitääkö koko -keleen ovi vaihtaa, että se saadaan toimimaan!!!! Suuressa viisaudessa he päätyivät siihen, että vika voi olla ainoastaan siinä kalliissa mustassa osassa, jossa on keskuslukitus ja oven lukkomekanismi samassa. No, ei kai siinä auttanut muuta kuin tilata se perkeleen kallis musta mötikkä, jotta ei tarvitsisi jatkuvasti kulkea vänkärin oven kautta! Pääsisipäs sitten ihmisten lailla autoon.
...ja osan tultua auto huoltoon ja huollosta tultua tyytyväisenä kotiin! Ja olihan se riemastuttavaa huomata, että pakkasten tultua ovi ei vieläkään toiminut....
..ja huoltoon taas yhteyttä ja lupasivat taas katsoa asiaa! Auto on nyt huollossa ja on oikein mielenkiintoista seurata, miten tilanne kehittyy. Minun oli pakko itsekin perehtyä asiaan ja totesin seuraavaa:
1. Huollossa minulle oli sanottu, että kaikki osat on käytetty irti ja puhdistettu ja öljytty. Mitkä vitun kaikki osat oljytty? Ainoa paikka, mihin öljyä voi laittaa on pelkästään lukkopesä!(Minulla on aikaisempi oven musta keskuslukituksen osa, jossa on lukkomekanismi kotona ja asiaan oli helppo perehtyä) Vein tämän osan pakastimeen (-25 astetta) ja sieltä otettuani kaikki liikkuvat osat toimivat täysin moitteettomasti, joten osa oli vaihdettu tarpettomasti.
2. Itse oven kahva ei voinut olla viallinen, kun siinä ei oikein ole mitään, mikä voisi aiheuttaa kitkaa. Jos ripa jäisi ylös, sen voisi painaa kädellä alas.
..olen paikallistanut vian ovenkahvan ja lukkomekanismin väliseen vaijeriin. Vaijeri tekee tiukan mutkan oven sisällä ja siellä on vettä ja öljyä sekaisin ja pakkasella se jäätyy ja lukkomekanismin voima ei riitä palauttamaan kahvaa normaali asentoon. Kun auto lämpeää sisältä niin mekanismi palautuu ja ovi menee lukkoon.
Lopuksi: Ovenkahvan huolto ei ole aiheuttanut minulle pitkiin aikoihin enää kustannuksia vaan merkkiliike maksaa. Onkin oikein mukava seurata, montako vuotta huolto kestää, ennen kuin ovi toimii..
...pakkaset tuli ja ovi ei toiminut... liikkeeseen huoltoon ja sovittiin, että ovi avataan jälleen ja he laittavat aurinkoakin tarkemman kaverin katsomaan vikaa (oli ilmeisesti heidän luottopelaaja...) ja huollosta soitettiin että tervetuloa hakemaan uusi neliovinen bemari takaisin kotiin. No, taas hakemaan ja vaihdettiin avaimia ja kohti autoa. Olihan se riemu huomata, että että ovi ei toiminut edes liikkeen pihalla! Takaisin sisälle tuohtuneena ja sanoin, että nyt koko homman kanssa aikalisä ja pitääkö koko -keleen ovi vaihtaa, että se saadaan toimimaan!!!! Suuressa viisaudessa he päätyivät siihen, että vika voi olla ainoastaan siinä kalliissa mustassa osassa, jossa on keskuslukitus ja oven lukkomekanismi samassa. No, ei kai siinä auttanut muuta kuin tilata se perkeleen kallis musta mötikkä, jotta ei tarvitsisi jatkuvasti kulkea vänkärin oven kautta! Pääsisipäs sitten ihmisten lailla autoon.
...ja osan tultua auto huoltoon ja huollosta tultua tyytyväisenä kotiin! Ja olihan se riemastuttavaa huomata, että pakkasten tultua ovi ei vieläkään toiminut....
..ja huoltoon taas yhteyttä ja lupasivat taas katsoa asiaa! Auto on nyt huollossa ja on oikein mielenkiintoista seurata, miten tilanne kehittyy. Minun oli pakko itsekin perehtyä asiaan ja totesin seuraavaa:
1. Huollossa minulle oli sanottu, että kaikki osat on käytetty irti ja puhdistettu ja öljytty. Mitkä vitun kaikki osat oljytty? Ainoa paikka, mihin öljyä voi laittaa on pelkästään lukkopesä!(Minulla on aikaisempi oven musta keskuslukituksen osa, jossa on lukkomekanismi kotona ja asiaan oli helppo perehtyä) Vein tämän osan pakastimeen (-25 astetta) ja sieltä otettuani kaikki liikkuvat osat toimivat täysin moitteettomasti, joten osa oli vaihdettu tarpettomasti.
2. Itse oven kahva ei voinut olla viallinen, kun siinä ei oikein ole mitään, mikä voisi aiheuttaa kitkaa. Jos ripa jäisi ylös, sen voisi painaa kädellä alas.
..olen paikallistanut vian ovenkahvan ja lukkomekanismin väliseen vaijeriin. Vaijeri tekee tiukan mutkan oven sisällä ja siellä on vettä ja öljyä sekaisin ja pakkasella se jäätyy ja lukkomekanismin voima ei riitä palauttamaan kahvaa normaali asentoon. Kun auto lämpeää sisältä niin mekanismi palautuu ja ovi menee lukkoon.
Lopuksi: Ovenkahvan huolto ei ole aiheuttanut minulle pitkiin aikoihin enää kustannuksia vaan merkkiliike maksaa. Onkin oikein mukava seurata, montako vuotta huolto kestää, ennen kuin ovi toimii..
Comment