Juu, tiedän, että joihinkin menee heittämällä, mutta onko joitakin säädöksiä, jotka tuon estäisivät? Esim. Tarvitseeko olla ns. originaalit kiinnikkeet, vai voiko tehdä omat? Tiedän erään auton, jonka jäykkään taka-akseliin oli hitsattu sovitteet, jotka hyväksyttiin ilman mitään dokumentaatiota. Riitti vain, että oli luotettava kiinnitys.. Mutta varmuuden vuoksi, ennen kun menee lyömään puikolla rantua
Käsijarruhan tuottaa ongelmia ja akelta sanoivatkin, että mekaaninen, poikkeusluvalla hydraolinen..
Juu, tiedän, että joihinkin menee heittämällä, mutta onko joitakin säädöksiä, jotka tuon estäisivät? Esim. Tarvitseeko olla ns. originaalit kiinnikkeet, vai voiko tehdä omat? Tiedän erään auton, jonka jäykkään taka-akseliin oli hitsattu sovitteet, jotka hyväksyttiin ilman mitään dokumentaatiota. Riitti vain, että oli luotettava kiinnitys.. Mutta varmuuden vuoksi, ennen kun menee lyömään puikolla rantua
Käsijarruhan tuottaa ongelmia ja akelta sanoivatkin, että mekaaninen, poikkeusluvalla hydraolinen..
Noin se menee, ainakin konttorirotat noin sanoivat, eli hitsisaumat paljaana konttorille, jos itse heppailu kiinnikkeitä. Mutta riippuu paljon konttorista. Kannattaa kilauttaa tai käydä kertoo suunnitelmistaan.
Vakiokiinnikkeillä ei mitään ongelmaa. Ja nyt ei puhuta mistään uusista autoista, kun vuoden (mikähän se oli) jälkeen on tullu tuv ja kaiken maailman kotkotukset.
Luulen jostain syystä, että kyseessä on kumminkin BMW ja tarkoituksena on laittaa taka-akselille rumpujarrujen tilalle levyt. Levythän Bemareissa on ollut edessä jo iät ja ajat.
Veikkaisin että helpoimmaksi tulee kaikissa tapauksissa vaihtaa taka-akselin kolmiotukivarret levyjarrullisiin. Purku-osia löytyy kyllä useimpiin malleihin, joka koppaan ne levyjarrulliset tukivarret löytyy. Tietty e12:een(ja vanhempiin) voi olla jo vaikea löytää purkuosana näitä, mutta muihin kyllä varmana löytyy jopa helposti.
Ei sitten tarvi tehdä omia patentteja ja onhan se aina kivempi tehdä remonttia jossa ei tarvi kuin pultata paikalleen uutta osaa.
Automerkistä ei puhuta Sitä ei ole valittu vielä, mutta kunhan saan kartoitettua lähialueen varaosafirmojen hinnat, niin eiköhän sitä johonkin päädytä.. Levyt on kuitenkin tarkoitus tunkea taakse ja tarpeen tullen abs:kin. Noiden levyjen suhteen pitää vaan vielä ratkaista käsijarru. Mazdassa olisi niinkin fiksu ratkaisu, että vaijeri käyttää mäntää ja paloja.. Tuossa tiedossa olevassa opelixissa oli jarrulevyt + rumpupalat hoitamassa käppäriä.. Liian monimutkaista.. Miten lienee bemussa hoidettu?
Automerkistä ei puhuta Sitä ei ole valittu vielä, mutta kunhan saan kartoitettua lähialueen varaosafirmojen hinnat, niin eiköhän sitä johonkin päädytä.. Levyt on kuitenkin tarkoitus tunkea taakse ja tarpeen tullen abs:kin. Noiden levyjen suhteen pitää vaan vielä ratkaista käsijarru. Mazdassa olisi niinkin fiksu ratkaisu, että vaijeri käyttää mäntää ja paloja.. Tuossa tiedossa olevassa opelixissa oli jarrulevyt + rumpupalat hoitamassa käppäriä.. Liian monimutkaista.. Miten lienee bemussa hoidettu?
Niin se taitaa kaikissa bemareissa olla, että levyn sisällä on sellainen pieni rumpujarru-kötöstys. Ihan toimintavarma semmonen ratkasu minusta on.
En kyllä käsitä, että mitä PowerUp on ajamassa takaa? Onko tarkotus saada autoon vaan levyjarrut taakse kun siinä tulevassa ritsassa ei niitä kumminkaan ole? Ja sitte vielä mahdollisesti ABS:t? Uskallan veikata, että matkassa on muitakin onglemia kuin kässärin toiminta.
Se, mitä tässä yritän epätoivoisesti selittää, on että uudessa, tosin vielä ostamattomassa ritsassa on luultavamminkin rummut takana, jotka meinasin vaihtaa levyiksi. Tuolla hallissa on eräs ex sportti, jonka jarruja tässä olen silmäillyt ja kyseisessä värkissä on myös abs:ät. En vain ole päässyt katsomaan taka-akselia enempää, kun auto on 1m lumen alla vanteet solmussa..
Mutta jos päädyn vaihtamaan rummut levyiksi ilman abs-toimintoa, pitääkö jarrujen lisäksi vaihtaa pääsylinteri? Jos nuo abs:ät lyön kiinni, niin laitan saman tien kaikki jarrukomponentit.. Sen verta sain konttorin sedältä tänään irti, että joihinkin malleihin saa hitsata jarruille kiinnityspisteet, joihinkin ei.. Kun tuohon pisteeseen on päästy, ei ole enää suurta matkaa maaliin..
Comment