Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rummut levyiksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PowerUp
    Newbiemmer
    • Jan 2005
    • 5

    Rummut levyiksi?

    Mitä täytyy ottaa huomioon, kun vaihtaa rummut levyiksi? Onko joitakin poikkeus-säädöksiä, joilla vaihtoa ei sallita?

    Fakta vastauksia, kiitos..
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Esim. 127 fiudeen löytyy, ja menee heittämällä!
    ...

    Comment

    • PowerUp
      Newbiemmer
      • Jan 2005
      • 5

      #3
      Juu, tiedän, että joihinkin menee heittämällä, mutta onko joitakin säädöksiä, jotka tuon estäisivät? Esim. Tarvitseeko olla ns. originaalit kiinnikkeet, vai voiko tehdä omat? Tiedän erään auton, jonka jäykkään taka-akseliin oli hitsattu sovitteet, jotka hyväksyttiin ilman mitään dokumentaatiota. Riitti vain, että oli luotettava kiinnitys.. Mutta varmuuden vuoksi, ennen kun menee lyömään puikolla rantua

      Käsijarruhan tuottaa ongelmia ja akelta sanoivatkin, että mekaaninen, poikkeusluvalla hydraolinen..

      Comment

      • paranoid
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 106

        #4
        Originally posted by PowerUp
        Juu, tiedän, että joihinkin menee heittämällä,
        Epäilen edellisen kirjoittajan yrittäneen vihjailla, että auton mallin kertominen saattaisi auttaa.

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Originally posted by PowerUp
          Juu, tiedän, että joihinkin menee heittämällä, mutta onko joitakin säädöksiä, jotka tuon estäisivät? Esim. Tarvitseeko olla ns. originaalit kiinnikkeet, vai voiko tehdä omat? Tiedän erään auton, jonka jäykkään taka-akseliin oli hitsattu sovitteet, jotka hyväksyttiin ilman mitään dokumentaatiota. Riitti vain, että oli luotettava kiinnitys.. Mutta varmuuden vuoksi, ennen kun menee lyömään puikolla rantua

          Käsijarruhan tuottaa ongelmia ja akelta sanoivatkin, että mekaaninen, poikkeusluvalla hydraolinen..
          Noin se menee, ainakin konttorirotat noin sanoivat, eli hitsisaumat paljaana konttorille, jos itse heppailu kiinnikkeitä. Mutta riippuu paljon konttorista. Kannattaa kilauttaa tai käydä kertoo suunnitelmistaan.
          Vakiokiinnikkeillä ei mitään ongelmaa. Ja nyt ei puhuta mistään uusista autoista, kun vuoden (mikähän se oli) jälkeen on tullu tuv ja kaiken maailman kotkotukset.
          ...

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            #6
            Luulen jostain syystä, että kyseessä on kumminkin BMW ja tarkoituksena on laittaa taka-akselille rumpujarrujen tilalle levyt. Levythän Bemareissa on ollut edessä jo iät ja ajat.

            Veikkaisin että helpoimmaksi tulee kaikissa tapauksissa vaihtaa taka-akselin kolmiotukivarret levyjarrullisiin. Purku-osia löytyy kyllä useimpiin malleihin, joka koppaan ne levyjarrulliset tukivarret löytyy. Tietty e12:een(ja vanhempiin) voi olla jo vaikea löytää purkuosana näitä, mutta muihin kyllä varmana löytyy jopa helposti.

            Ei sitten tarvi tehdä omia patentteja ja onhan se aina kivempi tehdä remonttia jossa ei tarvi kuin pultata paikalleen uutta osaa.

            Comment

            • PowerUp
              Newbiemmer
              • Jan 2005
              • 5

              #7
              Automerkistä ei puhuta Sitä ei ole valittu vielä, mutta kunhan saan kartoitettua lähialueen varaosafirmojen hinnat, niin eiköhän sitä johonkin päädytä.. Levyt on kuitenkin tarkoitus tunkea taakse ja tarpeen tullen abs:kin. Noiden levyjen suhteen pitää vaan vielä ratkaista käsijarru. Mazdassa olisi niinkin fiksu ratkaisu, että vaijeri käyttää mäntää ja paloja.. Tuossa tiedossa olevassa opelixissa oli jarrulevyt + rumpupalat hoitamassa käppäriä.. Liian monimutkaista.. Miten lienee bemussa hoidettu?

              Comment

              • wj
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 3253
                • Järvenpää

                #8
                Originally posted by PowerUp
                Automerkistä ei puhuta Sitä ei ole valittu vielä, mutta kunhan saan kartoitettua lähialueen varaosafirmojen hinnat, niin eiköhän sitä johonkin päädytä.. Levyt on kuitenkin tarkoitus tunkea taakse ja tarpeen tullen abs:kin. Noiden levyjen suhteen pitää vaan vielä ratkaista käsijarru. Mazdassa olisi niinkin fiksu ratkaisu, että vaijeri käyttää mäntää ja paloja.. Tuossa tiedossa olevassa opelixissa oli jarrulevyt + rumpupalat hoitamassa käppäriä.. Liian monimutkaista.. Miten lienee bemussa hoidettu?
                e30 mallissa on pieni rumpu händärille
                - 2006 Mustang cabriolet
                - Sleekcraft Enforcer 28'

                Comment

                • pmv
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 2032
                  • tornio

                  #9
                  Niin se taitaa kaikissa bemareissa olla, että levyn sisällä on sellainen pieni rumpujarru-kötöstys. Ihan toimintavarma semmonen ratkasu minusta on.

                  En kyllä käsitä, että mitä PowerUp on ajamassa takaa? Onko tarkotus saada autoon vaan levyjarrut taakse kun siinä tulevassa ritsassa ei niitä kumminkaan ole? Ja sitte vielä mahdollisesti ABS:t? Uskallan veikata, että matkassa on muitakin onglemia kuin kässärin toiminta.

                  Comment

                  • PowerUp
                    Newbiemmer
                    • Jan 2005
                    • 5

                    #10
                    Se, mitä tässä yritän epätoivoisesti selittää, on että uudessa, tosin vielä ostamattomassa ritsassa on luultavamminkin rummut takana, jotka meinasin vaihtaa levyiksi. Tuolla hallissa on eräs ex sportti, jonka jarruja tässä olen silmäillyt ja kyseisessä värkissä on myös abs:ät. En vain ole päässyt katsomaan taka-akselia enempää, kun auto on 1m lumen alla vanteet solmussa..

                    Mutta jos päädyn vaihtamaan rummut levyiksi ilman abs-toimintoa, pitääkö jarrujen lisäksi vaihtaa pääsylinteri? Jos nuo abs:ät lyön kiinni, niin laitan saman tien kaikki jarrukomponentit.. Sen verta sain konttorin sedältä tänään irti, että joihinkin malleihin saa hitsata jarruille kiinnityspisteet, joihinkin ei.. Kun tuohon pisteeseen on päästy, ei ole enää suurta matkaa maaliin..

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎