Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdyttimen korkista....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hulk
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 61
    • vilppula

    Jäähdyttimen korkista....

    nii sellasta ihmettelen kun lämmöt nousee melkein tappiin asti...ja nestettäkin tuppaa aina välil menee selane l1l/200km...korkissa lukee 1.0. eli tarkottaa kai baaria? Mut luin jostai topicista että 1.4 ois hyvä...mutta onko tuolla siten merkitystä?Kun painetta tuppaa kertyy...näkee todella hyvin tuon esi. jäähdyttimistä tulevista letkuista...

    ????
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10007
    • KVLA

    #2
    Originally posted by hulk
    nii sellasta ihmettelen kun lämmöt nousee melkein tappiin asti...ja nestettäkin tuppaa aina välil menee selane l1l/200km...korkissa lukee 1.0. eli tarkottaa kai baaria? Mut luin jostai topicista että 1.4 ois hyvä...mutta onko tuolla siten merkitystä?Kun painetta tuppaa kertyy...näkee todella hyvin tuon esi. jäähdyttimistä tulevista letkuista...

    ????
    Kyllähän se taitaa olla silleen,että kun nuo lämmöt nousee tuonne kiehumispisteeseen,niin eipä taida korkilla korjaantua.Onko vesipumppu ja termari varmasti kunnossa?Kansi/tiiviste ei varmaan enää tuollaisella "lämmittämisellä".Jos vaihdat korkeampi paineisen korkin,niin paineesta varmasti jostain joku pamahtaa hajalle.

    Comment

    • Happo
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 922
      • Kauhajoki

      #3
      1,4 tais olla ainaki 324td:ssä vakiona. Mullaki oli entinen omistaja laittanu 2:n barin tarvike korkin. Meinas palaa roppu, ku huomasin.
      Ford S-Max 2.0
      Kilpuri VW Golf III VR6
      ex:

      F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

      Comment

      • hulk
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 61
        • vilppula

        #4
        Nii tuota onko se vesipumppu siin ku iso letku lähtee kennost (alhaalt)...sellaseen mikä haarautuu kahteen osaan eteenpäin...nii onko tuo haarautuja se vesipumppu?????

        Comment

        • hulk
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 61
          • vilppula

          #5
          nii onko tietoo mikä tuo on?

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10007
            • KVLA

            #6
            Originally posted by Happo
            1,4 tais olla ainaki 324td:ssä vakiona. Mullaki oli entinen omistaja laittanu 2:n barin tarvike korkin. Meinas palaa roppu, ku huomasin.
            Totta tuo D:n korkki.Minäkin heitin lonkalta "hyvän vastauksen",vaikka kysyjä ei tosiaan maininnut onko kyseessä vm.-67 Kontio-Sisu Leylandin dieselillä vai BMW E30:n 325: -89 vai jotain muuta tosta väliltä.
            Eli mistähän autosta/koneesta keskustellaan???Ilmeisesti kuitenkin BMW:stä?

            Comment

            • Happo
              BTCF Member
              • Sep 2004
              • 922
              • Kauhajoki

              #7
              Pahahan se on kysymykseen vastata muutakuin vähän samalta hehtaarialueelta

              Eli tosiaan seuraavaksi moottorityyppiä kehiin, niin alkaa homma luistamaan.
              Last edited by Happo; 03-02-2005, 14:52.
              Ford S-Max 2.0
              Kilpuri VW Golf III VR6
              ex:

              F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

              Comment

              • hulk
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 61
                • vilppula

                #8
                Eli 316 -85 autom..

                Comment

                • hulk
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 61
                  • vilppula

                  #9
                  Mutta luulen sittenkin että kyse on termostaatista...kysisin näinkin tyhmää kysymystä, että sijaitseeko tuo termari siinä jäähdyttimestä tulevasta alaletkusta ja sitten termarista haarautuu kahdelle muulle letkulle...nii onko tuo termari siin ns. välikappaleena...ja minkähän asteinen olisi tuohon autoon hyvä...80, 82 vai 88?

                  Comment

                  • mortimer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1079
                    • Satulinna kaukomaan

                    #10
                    M10 koneisessa E30:ssä jäähdyttimen korkin venttiili rupeaa takertelamaan (johtuu tiivisteen turpoamisesta korkin sisällä) ja järjestelmä alkaa nostamaan painetta. paineen noustessa vesi sitten tulee ulos mistä pääsee, paitsi korkista joka on rikki. tiedän tapauksen jossa autoon (316 -84) tehtiin kaksi kansiremonttia peräkkäin, hankittiin toinen kansi yms kun epäiltiin ensimmäisen olevan halki - ainoa vika oli jäähdyttimen korkki.

                    osta suosiolla uusi, maksaa esim. KL-varaosissa peräti 10€.

                    i3S -20
                    E30M3 slotcar 1:32
                    XKE FHC 1971
                    Mgb Gt -66
                    T6 -19
                    E91 -08

                    Comment

                    • hulk
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 61
                      • vilppula

                      #11
                      kiitoksia paljon tiedosta..täytypä mennä ostamaan...

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4320
                        • Turku

                        #12
                        Niitä korkkejahan vaihdettiin takuuna uusiin muutama vuosi sitten, jolloin sain silloiseen noin 13v 316 uuden korkin Veholta.
                        Olisikohan ongelma ollut siinä, että paineen kohotessa järjestelmä saattaa pettää lämmityslaitteen kennosta tai jostain sieltäpäin, jolloin höyryt ja vedet luonnollisesti tulee auton sisään.
                        ETK antaa korkin arvoksi 1.2bar, joten eiköhän se ole sopiva.

                        Comment

                        • hulk
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 61
                          • vilppula

                          #13
                          noniih...täytypi tilata....ku kennosta näytttää tosiaan tulevan nesteet...ku on sellaset paineet...

                          Comment

                          • Racink
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 840
                            • Jkl

                            #14
                            Originally posted by hulk
                            Nii tuota onko se vesipumppu siin ku iso letku lähtee kennost (alhaalt)...sellaseen mikä haarautuu kahteen osaan eteenpäin...nii onko tuo haarautuja se vesipumppu?????
                            Jos tarkoitat kennolla syyläriä eli jäähdyttäjää ni se haarauttaja on termostaatti kotelo ja jos taas puhut lämmityslaitteen kennosta ni se pieni musta mötikkä mihin menee kaksi letkua on lämmityslaitteen kiertovesipumppu joka on kiinni siinä tuli pellissä....ilmeisesti kuitenkin tarkoitat tuota termostaatti koteloa.

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10007
                              • KVLA

                              #15
                              Originally posted by hulk
                              noniih...täytypi tilata....ku kennosta näytttää tosiaan tulevan nesteet...ku on sellaset paineet...
                              Kun laitat "oikean" syylärin korkin,niin muista korjata/vaihtaa kaikki vuotavat osat.Muuten nesut karkaa pihalle ja taas on lämmöt tapissaan.Vuotoja ei saa olla ja kunnollinen ilmaus.Saattaa toimia jos nuo aikaisemmat lämpöjen nousut ei ole vaurioittaneet mitään.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎