Announcement

Collapse
No announcement yet.

Manuaalilatikon oikeat ajonopeudet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10080
    • KVLA

Originally posted by mikko
    jos ei ossaa vaihteita vaihtaa niin oisko sillo parempi liikkua jopolla
    Tuo pointti on kyllä tavallaan täysin oikea,mutta jos olisit viitsinyt sisäistää aloitustekstistäni kohdan:koeajon suoritti automaattivaihteisen auton omistava kaveri...
    Ei tässä ollutkaan kyse omani tai kenenkään toisen vaihteiden vaihtamisen osaamattomuudesta.Yritin vain vain kysellä miten Bemarien laatikot kestää noilla "alikierroksilla" ajelua.Itselläni ei todellakaan ole ainakaan vielä moista ongelmaa.Täytyy kyllä myöntää että on tullut iän myötä hieman rauhoituttua ajotyylillisesti,mutta en ole aivan tuolle "pappatyylille" ajotavoissani sortunut.Kun tuollaisia oireita alkaa ilmaantua,ostan varmasti automaattilaatikolla varusteteun ajoneuvon.
    Tuon Jopo-tarjouksen voisi käsittää jopa v.....luna,mutta en ota turhaan herneitä.En ainakaan sellaisilta "neuvojilta",jotka vielä taputtelivat paskaa lattialla ja kaivelivat nenästään vihreitä tolkkeja syötäväksi nallekarkin korvikkeena,kun itse jo autoilin kymmeniä tuhansia km:ä vuodessa.Itse ilmeisesti kuulut tuohon Jopo-Teamiin,koska neuvosi tuntuu jotenkin viittaava kokemukseesi.Joten eiköhän keskustella vaan Bemarien laatikoista tästä eteenpäin.

Comment

• Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

jsa: Kertoisitko missä "japsiaskissa" on kuvailusi kaltainen laakerointi ja mikä "japsiaski" ei tyypillisesti kestä kilometrejä?

Comment

• Slow_M3
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 779

Noh itellä ainakin on tapana körötellä siten että vaihdot menee 1-3-5 yleensä. Kärrynä on e36 M3.

Risteykessä kytkintä ei tarvi käyttää ellei meinaa pysähtyä, jarrulla vaan nopeus/kiekat alas ja pintakaasulla se siitä jatkaa ilman mitään rytkimistä, viitosellakin pysyy mukavasti muitten vauhdissa mukana alhaalta asti jos ei jaksa ruveta vaihtamaan

Ei ole tullu edes mieleen että tekniikka kestäis paremmin jatkuvaa vaihtamista ja koneen kierrätystä 3k tienoolla... Moottorin voitelu on kyllä ihan tyhjäkäynnilläkin riittävää, voitelun tarve nousee kun kiekat nousee ainakin maalaisjärjellä ajateltuna. En siis tarkota että kone ei kestäis ns. normaalia ajoa vaan että ei siitä haittaa ole jos jerkku vaan riittää ja ei "tärryytä"
        sigpic

Comment

• mikko
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 1762
          • kotona

Originally posted by Heguli 31
          Tuo pointti on kyllä tavallaan täysin oikea,mutta jos olisit viitsinyt sisäistää aloitustekstistäni kohdan:koeajon suoritti automaattivaihteisen auton omistava kaveri...
          Ei tässä ollutkaan kyse omani tai kenenkään toisen vaihteiden vaihtamisen osaamattomuudesta.Yritin vain vain kysellä miten Bemarien laatikot kestää noilla "alikierroksilla" ajelua.Itselläni ei todellakaan ole ainakaan vielä moista ongelmaa.Täytyy kyllä myöntää että on tullut iän myötä hieman rauhoituttua ajotyylillisesti,mutta en ole aivan tuolle "pappatyylille" ajotavoissani sortunut.Kun tuollaisia oireita alkaa ilmaantua,ostan varmasti automaattilaatikolla varusteteun ajoneuvon.
          Tuon Jopo-tarjouksen voisi käsittää jopa v.....luna,mutta en ota turhaan herneitä.En ainakaan sellaisilta "neuvojilta",jotka vielä taputtelivat paskaa lattialla ja kaivelivat nenästään vihreitä tolkkeja syötäväksi nallekarkin korvikkeena,kun itse jo autoilin kymmeniä tuhansia km:ä vuodessa.Itse ilmeisesti kuulut tuohon Jopo-Teamiin,koska neuvosi tuntuu jotenkin viittaava kokemukseesi.Joten eiköhän keskustella vaan Bemarien laatikoista tästä eteenpäin.
          SEKSIÄ!! MISSÄ!!? ihanaa ku sä oot noin lutune

ihanaa ku 31v voi olla noin epävarma tiedoistaan että pitää kysyy sitä "teinifoorumilta"

sori kun aiheutin HERNEET

ps. inhottaa nostaa postauksia tällaisella mutta metsä vastaa kuin sinne huudetaan

Comment

• Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10080
            • KVLA

Originally posted by mikko
            SEKSIÄ!! MISSÄ!!? ihanaa ku sä oot noin lutune

ihanaa ku 31v voi olla noin epävarma tiedoistaan että pitää kysyy sitä "teinifoorumilta"

sori kun aiheutin HERNEET

ps. inhottaa nostaa postauksia tällaisella mutta metsä vastaa kuin sinne huudetaan
            Auttas sulla varmmaan kun pitäisit tuo aamulääkityksesi ennallaan,etkä monin kertaistaisi annoksia ominesi.Menee hieman pieleen tuo ikäarvauksesi,mutta se sinulle suotakoon.Olen lueskellut paljonkin näitä topiikkeja ja olen sangen vakuuttunut,että joukossa varmasti paljon kaltaisiasi teinejä,jotka eivät pysty ajattelemaan muuta kuin seksiä.Luonnollista varmasti Jopo-miehillä.Porukassa on tosin teinejä jotka pystyvät osallistumaan asiallisesti keskusteluun,ja tietävätkin niistä jotain.Olen kuitenkin vakuuttunut,että täältä löytyy runsaasti myös oikeesti aikuisia,jotka pystyvät asialliseenkin keskusteluun.Siksihän tämän jutun kirjoitinkin.Itse en todellakaan pidä tätä minään teinifoorumina,kuten sinä.Toivottavasti et tuolla aliarvioi nuoria.Joskus tietenkin kun näitä Jopo-juttuja lukee,niin kyllähän sekin on mielessä käynyt.Mutta kuten itsekkin mainostit tätä teinifoorumiksi,niin luulempa tänne sopivan kaiken ikäiset piikittelyistä huolimatta.Teineistä minun ikäisiini (huom.reilusti yli 31v).Jos et tykkää hirveästi kyttyrää,niin lopetan omalta osaltani keskustelun tästä Jopo/ikä-asiasta ja lueskelen mielummin asiallisempia vastauksia itse aiheesta.
            PS.Herneitä,ihan vapaasti jos siltä tuntuu.

Comment

• kotkavaara arttu
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 142
              • Rauma

Gears

Kyllähän hiukan ajellut kuski tuntee/kuulee, että millä vaihteella kannattaa ajaa kyseisellä vauhdilla. Perskule jos joutuu ajamaan vaikka neljää eri autoa viikkossa. En mikään erikoinen kuljettaja ole, mutta kyllä sen kuulee/tietää.
              Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

Comment

• Slow_M3
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 779

ja sitte ISOOOOO HALIIIIII
                sigpic

Comment

• Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

Pisteen (.) ja pilkun (,) jälkeen tulee aina välilyönti ( )!

Comment

• nixu
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 55
                    • Savo

Tunnustan särkeneeni laatikon polttoaineensäästöajolla, myötävaikuttamassa oli kylläkin öljynpuute, kun öljyt karkasivat kardaanin laipan kautta... Nyt laatikko rohisee vapaalla tai jos ajaa liian hiljaa eli alle 60km/h nelosella tai alle 95km/h vitosella... Nurkassa ois oottamassa "hiljanen" laatiko, mut aattelin katella tiheämmän perän ennen kuin vaihdan lootaa ettei särkys sekin...

On muuten tullu muutama otsikkoon sopimatonkin viesti tällekkin foorumille... katsokaamme peiliin...
                    524 TD -85
                    RR -76 perille asti

Comment

• Jouskari
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2002
                      • 442
                      • Tampere

Originally posted by JanisHell
                      Eihän se laatkokko hajoo jos pitää kaasun sopivassa asennossa, vaikka on isopykälä hitaassa nopeudessa. Itse ajelen 5vaihteella 50Km/h viellä, jos tosta alemmaksi menee niin sitten nelosta pesään. Tasasella voi ajaa ihan hyvin 5vaihde sisässä 50km/h tällä 325i vm93 vanos manuaali vehkeellä, mutta heti kun tulee ylämäki ja joutuu painamaan kaasua enemmän kuin pintakaasu niin on parempi vaihtaa pienemmälle noissa nopeuksissa. Elikkä tämäkin on taitolaji.
                      Vanhat getragit kylläkin tietääkseni vioittuvat siitä. (alhaalta vääntävien M30B35 koneiden jatkona olevat). Laatikon sisäinen voitelu tapahtuu ainakin osittain roiske periaatteella. Jos pyörimisnopeus on liian pieni, niin öljy ei taida päästä joka paikkaan mihin pitäisi. Jos joku tietää asiasta enempi niin kertokaa pois.
                      Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-

Comment

• Meisseli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 1003
                        • Kotka

Originally posted by Jouskari
                        Jos joku tietää asiasta enempi niin kertokaa pois.
                        En väitä tietäväni, mutta olen nähnyt tuota liian alhaisten kierrosten vaaraa perusteltavan myös sillä että moottorista vaihteistoon välittyvät harmoniset värähtelyt rikkovat ikävästi öljykalvon rattaiden välillä.

Googlaamalla itseasiassa löytyi seuraavanlainen rimpsu, jokainen saa itse päättää mitä/ketä uskoo. http://groups.google.fi/groups?hl=fi...mbus.fi&rnum=1
                        Eioo penaria alla enää.. :(

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎