Announcement

Collapse
No announcement yet.

oil service

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeps jee
    Newbiemmer
    • Feb 2005
    • 7

oil service

millä perusteella toi öljynvaihto valo oikeen syttyy? kilometrien ajan vain minkä perusteella?
  • jeps jee
    Newbiemmer
    • Feb 2005
    • 7

e 34

malli e34

Comment

• huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Nastola

No tossa mallissa taitaa laskee vielä kuluneen polttoaineen määrästä.
      Garage:

E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

Lynx Rave RE 600 -08

Comment

• tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

"Huoltotietokone" seuraa eri parametrejä, joita se erilaisilta antureilta poimii, mm. moottorin lämpötila-anturilta, kierroslukuanturilta, nopeusanturilta (nopeus- ja ajomatka), motronicilta tuleva "polttoaineen kulutussignaali" (mitä se kiekkamittarin alla oleva "kulutusmittari" käyttää), starttausmäärä jne.

Niiden perusteella se sitten laskee öljynvaihtohetken, eli kaupunkiajossa nopeampi vaihtoväli kuin maantieajossa.

Timo

Comment

• O.K.
          Moderator
          • Nov 2003
          • 4854
          • Espoo

Itse kallistuisin tuohon käytettyyn polttoainemäärään. Kierrokset, kaupunkiajo, (kylmä)käynnistykset jne toki kuluttavat moottoriöljyä enemmän, mutta samalla myös polttoainetta ruiskutetaan enemmän. Ja eikös yksinkertaisin toimiva ratkaisu ole paras? Siis nimenomaan oli todettu, että käytetty polttoainemäärä korreloi noiden muiden "kuluttavien" tietojen kanssa niin hyvin, ettei mitään monimutkaisempia lakuja tarvita. Tällaisen käsityksen sain, kun täällä oli juttua huoltovaloihin liittyen (laskee ne valot samalla tavalla), saa hakua käyttämään (itse olen niin laiska, etten jaksa etsiä sitä viestiketjua )
          Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
          Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
          E34 525i

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎