millä perusteella toi öljynvaihto valo oikeen syttyy? kilometrien ajan vain minkä perusteella?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
oil service
Collapse
X
-
"Huoltotietokone" seuraa eri parametrejä, joita se erilaisilta antureilta poimii, mm. moottorin lämpötila-anturilta, kierroslukuanturilta, nopeusanturilta (nopeus- ja ajomatka), motronicilta tuleva "polttoaineen kulutussignaali" (mitä se kiekkamittarin alla oleva "kulutusmittari" käyttää), starttausmäärä jne.
Niiden perusteella se sitten laskee öljynvaihtohetken, eli kaupunkiajossa nopeampi vaihtoväli kuin maantieajossa.
Timo
Comment
-
-
Itse kallistuisin tuohon käytettyyn polttoainemäärään. Kierrokset, kaupunkiajo, (kylmä)käynnistykset jne toki kuluttavat moottoriöljyä enemmän, mutta samalla myös polttoainetta ruiskutetaan enemmän. Ja eikös yksinkertaisin toimiva ratkaisu ole paras? Siis nimenomaan oli todettu, että käytetty polttoainemäärä korreloi noiden muiden "kuluttavien" tietojen kanssa niin hyvin, ettei mitään monimutkaisempia lakuja tarvita. Tällaisen käsityksen sain, kun täällä oli juttua huoltovaloihin liittyen (laskee ne valot samalla tavalla), saa hakua käyttämään (itse olen niin laiska, etten jaksa etsiä sitä viestiketjua )Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
Comment