Originally posted by masitaly
Announcement
Collapse
No announcement yet.
tulppa irti ajaessa...
Collapse
X
-
Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
-
-
Onhan noita tullut jokunen tulpankierre korjattua helicoililla... Kannet on olleet aina irrallaan ja yhteenkään en ole vielä helicoilin kierrettä saanut väännettyä siten etteikö jotain murusia olisi sylinteriin pudonnut, eli jos haluaa olla 100%:n varma ettei sylinteriin tipu mitään ylimääräistä niin kansi irti. Toinen riski on helicoil kierre-elementin vääntölangan katkaisu kun helicoil on paikoillaan, jos se tippuu sylinteriin niin kannen irroitus on väistämättä edessä. Kyllähän noita tulpan kierteitä korjataan useinmiten kansi paikoillaan, mutta en suosittele DIY jos ei ole kokemusta asiasta. Mistähän syystä työpaikan helicoilsetistä hupenee aina yleisimmät sytytystulppien kierre-elementit
Lisää helicoilista täällä.
Comment
-
-
Tavaraa sen verran irti,että imukanavaan saa paineilmalla puhalluksen.Kampiakseli tietysti sellaiseen asentoon,jotta imuventtiili ko. sylinterissä on auki.Sitten vaan Helicoil-kierre vehkeet käyttöön.Pitäisi paineen puhaltaa irtotavaran kierretapin urista ulospäin.Alkuperäisen kierteen "puhdistus" ainakin onnistuu tuolla lailla.Last edited by Heguli 31; 15-02-2005, 22:28.
Comment
-
-
Originally posted by Damien83Originally Posted by mightydick
Meet katkoon sormet siltä, joka on vaihtanu ne tulpat sinne.
Silläkin uhalla että olet itse syytettyjen listalla
Itsekritiikkiä ja kovuutta... jos oikein ymmärsin sun viestin, mutta Helicoil on se viimeisin vaihtoehto, jos siellä sitä kierrettä pohjalla on, avaa sen ensin.
Mutta olis kyllä kiva käytännön pila vetää kierteet vituiks; kannesta, tulpankierteistä, vielä pyörännavoista ja myydä sitten auto, kyllä naurattais.
Comment
-
-
Originally posted by O.K.Työkaverilla kävi alkutalvesta samalla tavalla (likimain saman ikäinen M3), silloin taisi olla etummainen tulppa. Rännärillä (http://www.hupi-auto.fi/) laitettiin kuntoon kantta irroittamatta, aikaa meni korkeintaan pari tuntia. Niillä oli kuulemma ollut paria viikkoa aikaisemmin samanlainen tapaus, joten silloin oli jo tehty työkalu juuri tuota operaatiota varten. Eli jos asut pääkaupunkiseudulla, niin tuolta löytyy työkalut ja "kokemus" M3:n korkanneisiin tulppiin.Last edited by masitaly; 15-02-2005, 16:32.
Comment
-
-
nostettaan vähän ylös.
minullapa taitaa olla sama homma m3:ssa , tänään rupesi kuulostomaan kuin ottais nokka-akseli kevyesti venakoppaan kiinni. tulppa oli löystynyt. puhdistin tulpan ja pyöräytin kiinni kuitenkin uudestaan, mutta tuntui että tulppa tarttui lähes kierroksen jälkeen kiinni. kierteet voi olla entiset ylhäältä päin. mutta vielä ainakin tulppa pysynyt kiinni.
missäpäin helicoililla on näitä korjattu, kansi paikallaan? onko lähelläkään tässä itä-suomessa? kuopiossa? -minkä hinta luokan operaatio?Nykyisin mennään X3 E83
Comment
-
-
vieppä autosi johonki yleis pajalle tai soittele paikalliseen amikseen, siellä ainaki noita laitetaan. itekkin semmosen pystyy helposti pistämään jos vähänkää pysyy työkalut kädessä. ku hakee sarjan ja valkkaa niistä sopivan. maksaa noin 35-40€-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
-
Itse en kyllä m3:n tasoiseen autoon lähtisi kansi paikallaan tekemään mitään lastuavia toimenpiteitä. Liian kova riski saada pahaa vahinkoa aikaan.
Eri asia olisi joku vanha toyota, nissan yms...Last edited by ViisKolmeVitonen; 10-04-2007, 21:54.Passat tdi -04
Comment
-
-
tänäänpä se sitten korkkasi ajossa kokonaan. 2 pytyltä kierteet sileäksi. maanantai aamuna koneistamoon jossa tehdään irtokierteillä uusi.
koneistaja on kova ammatilainen ja sanoi homman olevan helppo. tahnan kanssa ei lastuja kuulemma mene sylinteriin ja loput saa ongittua pois.
tuski hintaakaan tulee mahdottomasti...Nykyisin mennään X3 E83
Comment
-
-
On tullut vastaan monta 3.0l m3 jossa tulpat löyhällä tai irronneet:think : kannattaa koittaa sillointällöin että pysyy tulpat kireällä ja tuntuu olevan juuri 3 litraisen M3:sen ongelmia.F20 116i
EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Särki View PostOn tullut vastaan monta 3.0l m3 jossa tulpat löyhällä tai irronneet:think : kannattaa koittaa sillointällöin että pysyy tulpat kireällä ja tuntuu olevan juuri 3 litraisen M3:sen ongelmia.
näin olen minäkin lukenut. no nyt tulee uudet tulpat (100e) ja maanantaina kierteet. kokeillaan sitten uudestaan. pitäisköhän nuo vetää ihan momenttiin?mihin? kun aika nuuka tuntuu olevan kerran..Nykyisin mennään X3 E83
Comment
-
-
Originally posted by jare ///M3 View Postpitäisköhän nuo vetää ihan momenttiin?mihin?
M12 x 1,25 -> 23 +/- 3 Nm
M14 x 1,25 -> 30 +/- 3 NmE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment