Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aloittelu vinkkejä ja ohjeita. Tyhmiä kysymyksiä, viisaita vastauksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samikarki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 343
    • turku

    Aloittelu vinkkejä ja ohjeita. Tyhmiä kysymyksiä, viisaita vastauksia?

    Noniin. Tässä istuskelin taas tuolla meidän hallilla ja mietiskelin, tajusin sen että enhän minä ymmärrä mistää mitään .
    Ulkoinen kunnostus alkaa olemaan tuossa ensikuun puolella kunnossa kun saadaan uutta maalia pintaan ja jaksaa vain hiekkapaperin kanssa riehua tarpeeksi. Ongelmahan tässä seuraa se että onhan tuo nyt hieman sama kun laittaisi tommis billetin sikahyperalumiinilärpäkkeensuzukipeeveehen kun on tuota lärpäkettä ympäriautoa mutta itse auto on sitten suoraan sanottuna mopo.

    Katselin sitten tuossa ja mietin että mitenkähän jos sen föönin saisi vaikka joku päivä ostettua ja siitähan ne haaveet sitten lähti, pään sisällä kierteleli niin ahtopaineet ja vaikka mitkä, mutta matkassa on yksi pienehkö ongelma, mun auton moottorintoiminta tietämys rajoittuu kovast yks piste äkäseen Seat Ibizaan , suurin piirteinhän nyt siis tietoa on että mitä se moottori siellä tekee mutta aika huonosti.

    Eli teinpäs tälläsen topicin jonne sitten voidaan meille kaikille "newbimmereille" tehdä hieman infoa. Esim. allekirjoittanut tarvitsisi tietoa, m10b18 koneen turbottamisesta, totta olisi helpompaa vaihtaa 2.0i ruisku kone kardaani loota ja takajarrut (ilmesesti sitten vielä tankki ja sähköt), mutta kun kaikki on totuttu tekemään vaikeimman kaavan kautta (ostinhan turbo terminaattorin entisen autonkin )

    Siis tämän suunnattoman aasin sillan kautta sitten sinne alunperäiseen ongelmaan. Miten hitossa se turbo loppupelissä toimii kaasarikoneessa ja mitä sinne pitää uusia ja tehdä jotta se toimisi.

    Ilmeisesti (jos en ole ihan hakoteillä) pakosarjalta vedetään "pakokaasua" turboon joka sitten tekee MITÄ? aiheuttaen ahtopaineen.. Vaihtaa pitäisi ainakin ahtoa kestävä kaasutin joka vuorostaan on kiven takana kun nykyään saa jotain ruiskukittejä, ilmeisesti on myös jotain sarjoja joilla saa tavan kaasarin kestämään ahtamisen, tässä tapauksessa weberin korvaajan (kai weber dgv 32/34 ?! pitäs tarkastaa jos sen jostain näkee )

    Mitäs sitten isot pojat väitti että normaalikoneen pitäisi kestää ahtamista ihan vakiokaluilla, jos jotain menee särkipoikkipinoon on se joku mökö jossain, mutta minun järki taas sanoo että kaippa sinne nyt kannattaisi jotain kestävempiä kaluja vaihtaa että elin ikääkin tulisi.

    Ilmanmäärmittari? jne jne mitä nämä ovat. Eli mitä kaikkea pitää vaihtaa, mitä tulisi vaihtaa mitä pitää ostaa ja miten saa toimimaan..

    Topicin tein ihan nyt sen takia että meitä peukalokeskelläkämmentä kavereita on varmasti täällä enemmänkin niin olispahan tuota infoa yhen topicin alla. Kaikkihan tuota pakkelia osaa kylkiin tunkea mutta tuo on tuo tekniikka hieman eri juttu??

    Jeps, kiitos nyt jo kaikille etukäteen.

    Lisäsinpähän tuohon kuvan tuosta projektista.

    Ja ei mielellään niitä "jos et osaa niin vie korjaajalle" tekstejä eikai kukaan ny oo seppä syntyessään
    Attached Files
    Last edited by samikarki; 13-02-2005, 19:07.
  • bmw harrastelija
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 758
    • -

    #2
    No on sulla ainaki tekemistä vielä paljon ennen ku maalarille tuon voit viedä...
    thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
    Alex von Falkenhausen

    Comment

    • samikarki
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 343
      • turku

      #3
      Blah, on joo. meinasin tottakai viedä tollasenaan, puskinkin saan roikkuu tossa matkalla kun ajelen sen tonne parin kilsan päähän onpahan helpompi sitten kato maalata "ei herneitä", eli onhan sitä duunia tossa mutta kun ei hometta paljastunut kun pari kohtaa niin loppu on kuin ruusulla tanssimista . Mutta takaisin astiaan.

      Comment

      • Saukko
        Moderator
        • Nov 2004
        • 2103
        • Kokkola

        #4
        minullakin on tulossa tuommonen "just show, no go" biimeri jota ollaan kavereiden kanssa laiteltu

        -kysymys: tietääkö kukaan kokkolan seudulta halpaa maalaria?

        -2 kysymys: voiko tota pierburgin kaasaria säätää ollenkaan kun tyhjäkäynti vaeltelee?
        Ajossa tai telakalla
        -98 323i käyttökikkare
        -94 ///M5 Showroom
        -88 325i Cabrio Mtech1
        -Official member of BTCF-Sauna team-
        Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

        Comment

        • samikarki
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 343
          • turku

          #5
          Mitenkäs kun pohjia värkkäät niin teitkö kummin päin
          Hionta pelille, pakkelia, pohjamaali vai pellille, pohjamaali, pakkelia, pohjamaali, miten olisi kestävin kun kummallakin tavalla ovat isot pojat tehneet?
          Last edited by samikarki; 13-02-2005, 21:10.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Pakkeli aina suoraan pellille. mm.Standoxin 2-K epoksi "traktorimaali" käy mainiosti. Valkkaat sävyn vain mahdollisimman lähelle mallikartasta nykyistä sävyä(näitä ei saa koodisävytettynä vaan valmiina purkkikamana).

            Comment

            • tepi_
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2185
              • TKu

              #7
              Osta multa paineistettu kaasari,painekotelo ja imusarjaki löytyy... http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=26583

              Comment

              • samikarki
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 343
                • turku

                #8
                Originally posted by Hemi
                Pakkeli aina suoraan pellille. mm.Standoxin 2-K epoksi "traktorimaali" käy mainiosti. Valkkaat sävyn vain mahdollisimman lähelle mallikartasta nykyistä sävyä(näitä ei saa koodisävytettynä vaan valmiina purkkikamana).

                Juuri näin, oli tuossa hallilla taistelu asiasta kun itse olin sitä mieltä että pakkelipeltiin ja maali päälle, kovasti vaan kaveri nm. "tehny näitä enemmän" että ekaks pohja sitten pakkeli sitten taas pohja..

                Mites kun juttelin niin kaveri heitti ilmoille idean että kävis ostaan akryylimaalia ei kuulema tarttee lakkakerrosta ja saa jopa metallihohtona?
                Puhuko paskaa vai asiaa?

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Ehdottomasti=vain ja ainoastaan pakkeli suoraan pellille... Ei missään tapauksessa minkään 1-K happopohjan tms.päälle. 2-K hionta/pohjavärien päälle voi toki huoleti kitata, mutta tässä ei ole mitään järkeä, vaan 2-K hionta/pohjavärit vedetään vasta raakakitattuun pintaan. 2-K perusepokseja("traktoriepokseja") ei ole metallihohtoina koska metalli/helmiäiset ovat ns.kaksikerrosvärejä jotka vaativat aina kirkaslakan päälleen.

                  Comment

                  • sirkus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 2195
                    • kaustinen

                    #10
                    Jotku maalivalmistajat tarjoaa 1kerros metalli värejä mut ei ne oo yhtä hyviä ku lakattavat eli en suosittele, ei metallivärinä 1kerros toimii ihan hyvin.
                    Chrysler 300c crd touring 2010
                    Daily driver
                    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                    Man cave on wheels
                    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                    Built not bought
                    V8, only juice&milk come in 2 litres

                    Kawasaki zzr1100 fighter


                    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                    Comment

                    • Saukko
                      Moderator
                      • Nov 2004
                      • 2103
                      • Kokkola

                      #11
                      itse olen tehnyt niin merkkien kohdalla kun poistin ne että hioin pellille merkin kohdan ja sitten siihen pakkeli- ruostesujamaali päälle ja sen päälle hiontamaali... kaverit sanoivat että se halkeaa ensimmäisen talven aikana, onko tässä perää?

                      olen itse vain ylimaalaamassa autoani niin kun ostin maalia 1,6 litraa kehuivat liikkeessä että riittää mitä mieltä muut olevat? kuvassa homma tehtynä ja etupuskuri paikallaan

                      Kiitos jo etukäteen.. :P
                      Ajossa tai telakalla
                      -98 323i käyttökikkare
                      -94 ///M5 Showroom
                      -88 325i Cabrio Mtech1
                      -Official member of BTCF-Sauna team-
                      Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

                      Comment

                      • Meisseli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 1003
                        • Kotka

                        #12
                        Originally posted by samikarki
                        Ilmeisesti (jos en ole ihan hakoteillä) pakosarjalta vedetään "pakokaasua" turboon joka sitten tekee MITÄ? aiheuttaen ahtopaineen..
                        Rautalankaa: kaikki pakokaasu virtaa turboahtimen kautta ja pyörittää turbiinia. Sen kanssa samalla akselilla on kompressori jonka kautta kaikki imuilma menee koneeseen. Eli siinä missä vapaastihengittävä kone imee kaiken ilmansa "itse", turbokone saa siihen reippaasti helpotusta kun turbo työntää sitä ilmaa paineella.
                        Eioo penaria alla enää.. :(

                        Comment

                        • Tukste
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2002
                          • 357
                          • Kouvola, Finland

                          #13
                          Tossa olis tommonen pienehkö info paketti tosta ahtamisesta ja aineskin noista osista ja niiden toiminnasta ja tarkoituksesta juttua.


                          535d M-sport -07
                          Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
                          325ix turbo -88 (projekti)

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Saukko: Siis jos vedit 1-K happopohjan ensin ja vasta sitten sen päälle pakkelin, voi alkaa halkeilemaan/irtoamaan. Jos vedit sen pakkelin suoraan rasvattomalla ja pölyttömälle pellille, ei taatusti halkeile(siis jos käytit ihan autokäyttöön tarkoitettua kittiä). 1.6l mitä maalia?

                            Comment

                            • samikarki
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 343
                              • turku

                              #15
                              Originally posted by Tukste
                              Tossa olis tommonen pienehkö info paketti tosta ahtamisesta ja aineskin noista osista ja niiden toiminnasta ja tarkoituksesta juttua.

                              http://fin-tuning.net/pager.php?catid=2&pageid=15
                              Juuri tätä minä etsin. kiitos

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎