Noniin. Tässä istuskelin taas tuolla meidän hallilla ja mietiskelin, tajusin sen että enhän minä ymmärrä mistää mitään
.
Ulkoinen kunnostus alkaa olemaan tuossa ensikuun puolella kunnossa kun saadaan uutta maalia pintaan ja jaksaa vain hiekkapaperin kanssa riehua tarpeeksi. Ongelmahan tässä seuraa se että onhan tuo nyt hieman sama kun laittaisi tommis billetin sikahyperalumiinilärpäkkeensuzukipeeveehen kun on tuota lärpäkettä ympäriautoa mutta itse auto on sitten suoraan sanottuna mopo.
Katselin sitten tuossa ja mietin että mitenkähän jos sen föönin saisi vaikka joku päivä ostettua ja siitähan ne haaveet sitten lähti, pään sisällä kierteleli niin ahtopaineet ja vaikka mitkä, mutta matkassa on yksi pienehkö ongelma, mun auton moottorintoiminta tietämys rajoittuu kovast yks piste äkäseen Seat Ibizaan
, suurin piirteinhän nyt siis tietoa on että mitä se moottori siellä tekee mutta aika huonosti.
Eli teinpäs tälläsen topicin jonne sitten voidaan meille kaikille "newbimmereille" tehdä hieman infoa. Esim. allekirjoittanut tarvitsisi tietoa, m10b18 koneen turbottamisesta, totta olisi helpompaa vaihtaa 2.0i ruisku kone kardaani loota ja takajarrut (ilmesesti sitten vielä tankki ja sähköt), mutta kun kaikki on totuttu tekemään vaikeimman kaavan kautta (ostinhan turbo terminaattorin entisen autonkin
)
Siis tämän suunnattoman aasin sillan kautta sitten sinne alunperäiseen ongelmaan. Miten hitossa se turbo loppupelissä toimii kaasarikoneessa ja mitä sinne pitää uusia ja tehdä jotta se toimisi.
Ilmeisesti (jos en ole ihan hakoteillä) pakosarjalta vedetään "pakokaasua" turboon joka sitten tekee MITÄ? aiheuttaen ahtopaineen.. Vaihtaa pitäisi ainakin ahtoa kestävä kaasutin joka vuorostaan on kiven takana kun nykyään saa jotain ruiskukittejä, ilmeisesti on myös jotain sarjoja joilla saa tavan kaasarin kestämään ahtamisen, tässä tapauksessa weberin korvaajan (kai weber dgv 32/34 ?! pitäs tarkastaa jos sen jostain näkee
)
Mitäs sitten isot pojat väitti että normaalikoneen pitäisi kestää ahtamista ihan vakiokaluilla, jos jotain menee särkipoikkipinoon on se joku mökö jossain, mutta minun järki taas sanoo että kaippa sinne nyt kannattaisi jotain kestävempiä kaluja vaihtaa että elin ikääkin tulisi.
Ilmanmäärmittari? jne jne mitä nämä ovat. Eli mitä kaikkea pitää vaihtaa, mitä tulisi vaihtaa mitä pitää ostaa ja miten saa toimimaan..
Topicin tein ihan nyt sen takia että meitä peukalokeskelläkämmentä kavereita on varmasti täällä enemmänkin niin olispahan tuota infoa yhen topicin alla. Kaikkihan tuota pakkelia osaa kylkiin tunkea mutta tuo on tuo tekniikka hieman eri juttu??
Jeps, kiitos nyt jo kaikille etukäteen.
Lisäsinpähän tuohon kuvan tuosta projektista.
Ja ei mielellään niitä "jos et osaa niin vie korjaajalle" tekstejä eikai kukaan ny oo seppä syntyessään

Ulkoinen kunnostus alkaa olemaan tuossa ensikuun puolella kunnossa kun saadaan uutta maalia pintaan ja jaksaa vain hiekkapaperin kanssa riehua tarpeeksi. Ongelmahan tässä seuraa se että onhan tuo nyt hieman sama kun laittaisi tommis billetin sikahyperalumiinilärpäkkeensuzukipeeveehen kun on tuota lärpäkettä ympäriautoa mutta itse auto on sitten suoraan sanottuna mopo.

Katselin sitten tuossa ja mietin että mitenkähän jos sen föönin saisi vaikka joku päivä ostettua ja siitähan ne haaveet sitten lähti, pään sisällä kierteleli niin ahtopaineet ja vaikka mitkä, mutta matkassa on yksi pienehkö ongelma, mun auton moottorintoiminta tietämys rajoittuu kovast yks piste äkäseen Seat Ibizaan

Eli teinpäs tälläsen topicin jonne sitten voidaan meille kaikille "newbimmereille" tehdä hieman infoa. Esim. allekirjoittanut tarvitsisi tietoa, m10b18 koneen turbottamisesta, totta olisi helpompaa vaihtaa 2.0i ruisku kone kardaani loota ja takajarrut (ilmesesti sitten vielä tankki ja sähköt), mutta kun kaikki on totuttu tekemään vaikeimman kaavan kautta (ostinhan turbo terminaattorin entisen autonkin

Siis tämän suunnattoman aasin sillan kautta sitten sinne alunperäiseen ongelmaan. Miten hitossa se turbo loppupelissä toimii kaasarikoneessa ja mitä sinne pitää uusia ja tehdä jotta se toimisi.
Ilmeisesti (jos en ole ihan hakoteillä) pakosarjalta vedetään "pakokaasua" turboon joka sitten tekee MITÄ? aiheuttaen ahtopaineen.. Vaihtaa pitäisi ainakin ahtoa kestävä kaasutin joka vuorostaan on kiven takana kun nykyään saa jotain ruiskukittejä, ilmeisesti on myös jotain sarjoja joilla saa tavan kaasarin kestämään ahtamisen, tässä tapauksessa weberin korvaajan (kai weber dgv 32/34 ?! pitäs tarkastaa jos sen jostain näkee

Mitäs sitten isot pojat väitti että normaalikoneen pitäisi kestää ahtamista ihan vakiokaluilla, jos jotain menee särkipoikkipinoon on se joku mökö jossain, mutta minun järki taas sanoo että kaippa sinne nyt kannattaisi jotain kestävempiä kaluja vaihtaa että elin ikääkin tulisi.
Ilmanmäärmittari? jne jne mitä nämä ovat. Eli mitä kaikkea pitää vaihtaa, mitä tulisi vaihtaa mitä pitää ostaa ja miten saa toimimaan..
Topicin tein ihan nyt sen takia että meitä peukalokeskelläkämmentä kavereita on varmasti täällä enemmänkin niin olispahan tuota infoa yhen topicin alla. Kaikkihan tuota pakkelia osaa kylkiin tunkea mutta tuo on tuo tekniikka hieman eri juttu??
Jeps, kiitos nyt jo kaikille etukäteen.

Lisäsinpähän tuohon kuvan tuosta projektista.

Ja ei mielellään niitä "jos et osaa niin vie korjaajalle" tekstejä eikai kukaan ny oo seppä syntyessään

Comment