Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aloittelu vinkkejä ja ohjeita. Tyhmiä kysymyksiä, viisaita vastauksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samikarki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 343
    • turku

    #16
    Joo siis itse meinasin hioa tuon pulkan pellille, pakkeloida pahimmat kohdat, laminoida korisatsin kiinni koriin, vetää pohjat päälle. Sitten joku akryylimaali päälle. Tuolla tulia aiemmin joku kommentti tosta akryylistä joten pitää ehkä tota ajatusta vielä hieman hioa

    Minkäslainen pohjamaali kannattaa kokemuksien perusteella rykästä tuo lasikuitupinnan päälle.?

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Siis pellille hionta vain ja ainoastaan ruosteisiin ja/tai pintavioittuneille alueille.
      Oiontakittauksen voi voi toki tehdä nykyisen 80-120 karhennetun pinnan päälle. Kittauksen/oikomisen jälkeen 2-K pohja/hiontaväri jos haluat pinnan pysyvän "skraadittomana"/painumattomana yli puolivuotta.
      Kaikkien kuiturakenteiden päälle EHDOTTOMASTI 2-K hiontaväri/pohjaväri.
      Suosittelen voimakkaasti Sikkensin multi use 2-K filleriä joka "betonoi" kaiken rakenteellisen kutistumisen ym.allensa lopullisesti.

      Comment

      • loyal
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 1478
        • Vantaa

        #18
        Samaa mieltä Hemin kanssa ja jos on pelti/kitti kohtia, niin happo primeria
        kannattaa vetää ohut kerros. Estää ruostumista, kuivuu nopeasti ja siihen toi filleri päälle.

        Comment

        • Saukko
          Moderator
          • Nov 2004
          • 2103
          • Kokkola

          #19
          Hemi: pellille vedin 80 karkealla hiekkapaperilla puhdistus ja wurthin kitti päälle (en muista mitä purkissa luki mutta oli siinä auton kuva )
          1.6 litraa ppg:n metallinhohtosinistä...
          Ajossa tai telakalla
          -98 323i käyttökikkare
          -94 ///M5 Showroom
          -88 325i Cabrio Mtech1
          -Official member of BTCF-Sauna team-
          Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Kylähän se kitti sitten siinä pysyy "maailman tappiin". Jos tuo 1.6l tarkoittaa "raakaa" eli ilman ohennetta olevaa maalimäärää, niin ehkä samanvärisessä pohjilla juuri ja juuri riittää. Sehän vaatii päällensä sitten parisen litraa kirkaslakkaa.

            Comment

            • Saukko
              Moderator
              • Nov 2004
              • 2103
              • Kokkola

              #21
              juu sain tänään tehtyä pohjatyöt loppuun omasta luoskasta
              tarkemmin kun katselin sitä pakkeloitua merkin paikkaa niin huomasin että se oli haljennut noin 6 sentin matkalta... otin sen pakkelinpalasen pois ja laitan tilalle merkin takaisin pienen modifionnin jälkeen...

              olisi taas yksi tyhmä kysymys: meneekö e28 m5 ratti e30:iin? olisi vain yhdellä kaverilla ylimääräinen semmonen...
              Ajossa tai telakalla
              -98 323i käyttökikkare
              -94 ///M5 Showroom
              -88 325i Cabrio Mtech1
              -Official member of BTCF-Sauna team-
              Myydään uutta ja käytettyä osaa-> Klikkaa tästä!

              Comment

              • jussituning
                Bimmer Rookie
                • Jul 2004
                • 169
                • Ruukki

                #22
                Originally posted by Saukko
                itse olen tehnyt niin merkkien kohdalla kun poistin ne että hioin pellille merkin kohdan ja sitten siihen pakkeli- ruostesujamaali päälle ja sen päälle hiontamaali... kaverit sanoivat että se halkeaa ensimmäisen talven aikana, onko tässä perää?

                olen itse vain ylimaalaamassa autoani niin kun ostin maalia 1,6 litraa kehuivat liikkeessä että riittää mitä mieltä muut olevat? kuvassa homma tehtynä ja etupuskuri paikallaan

                Kiitos jo etukäteen.. :P
                Itse olisin kyllä leikannut tuon merkinsyvennyksen kohdalta tarpeeksi suuren neliön pois ja siihen syntyvään reikään puskuhitsannut sopivan pellinpalan.Eikä tarvi ootella että millon päästään taas paklaamaan...Mutta eipä siinä,jatkakaahan turbotusta tällä saralla,tarpeellista tietoa nääs kun pahasti näyttää kesällä täälläkin alkavan tuo baijeri+puhallin rojekti!!!Tsemppiä vaan!!
                Last edited by jussituning; 14-02-2005, 21:59.
                Chevy 2500 6,5td
                Chevy Astro 3.0 td

                Comment

                • Happo
                  BTCF Member
                  • Sep 2004
                  • 922
                  • Kauhajoki

                  #23
                  Jos hioo pellille asti, niin pitääkö siihen tehdä mitään erillistä rasvanpoistokäsittelyä? Näinkin ovat eräät kertoneet.
                  Ford S-Max 2.0
                  Kilpuri VW Golf III VR6
                  ex:

                  F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                  Comment

                  • loyal
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 1478
                    • Vantaa

                    #24
                    Originally posted by Happo
                    Jos hioo pellille asti, niin pitääkö siihen tehdä mitään erillistä rasvanpoistokäsittelyä? Näinkin ovat eräät kertoneet.
                    En minä tee ainakaan. Aina tuota rasvanpoistoa kannattaa käyttää ennen värejen ruiskutusta, mut en mä ennen happista tai hiontaväriä (filler) mitään pese. Vasta kun massaa/lakkaa ruiskutetaan

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4339
                      • Turku

                      #25
                      Originally posted by loyal
                      En minä tee ainakaan. Aina tuota rasvanpoistoa kannattaa käyttää ennen värejen ruiskutusta, mut en mä ennen happista tai hiontaväriä (filler) mitään pese. Vasta kun massaa/lakkaa ruiskutetaan
                      Entäs miten mahdollisen silikonin poisto? Putsataanko vanha maalipinta siitä ennen kuin siihen kosketaan, vai miten?
                      Eipä tuota silikonia ole tullut ruiskittua omaan autoon, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä edellinen omistaja on tehnyt.

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2194
                        • kaustinen

                        #26
                        Jos haluaa ottaa varman päältä kannattaa rasvanpoisto tehdä ennen auton hiontaa ja joka kerta ennen pakkelin tai maalin laittoa.
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        • wj
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 3253
                          • Järvenpää

                          #27
                          Jokuhan vois kertoo mistä sais mahollisimman halpaa mattapintasta peltimaalia?

                          Kaikki peltikattomaalit sun muut on kiiltävia tai puolikiiltäviä
                          - 2006 Mustang cabriolet
                          - Sleekcraft Enforcer 28'

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #28
                            Originally posted by Saukko
                            minullakin on tulossa tuommonen "just show, no go" biimeri jota ollaan kavereiden kanssa laiteltu

                            -kysymys: tietääkö kukaan kokkolan seudulta halpaa maalaria?

                            -2 kysymys: voiko tota pierburgin kaasaria säätää ollenkaan kun tyhjäkäynti vaeltelee?

                            Onko se 2be?? Eli se sähköhässäkkä kaasutin? Jos on niin tyhjäkäynnin säätö moottori huitsin nevadaan ja vaijerista säädät sopivan tyhjäkäynnin. Varmistu ensin, että vaeltelu johtuu tuosta tyhjäkäynnin säätö yksiköstä, eikä esim. imuvuodosta tai muusta sellaisesta...

                            Comment

                            • loyal
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 1478
                              • Vantaa

                              #29
                              Originally posted by jani73
                              Entäs miten mahdollisen silikonin poisto? Putsataanko vanha maalipinta siitä ennen kuin siihen kosketaan, vai miten?
                              Eipä tuota silikonia ole tullut ruiskittua omaan autoon, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä edellinen omistaja on tehnyt.
                              Siis tuo rasvanpoisto tarkoittaa juuri sitä että se vie silikonit, sun muut
                              paskat pinnasta pois.
                              Jos jonkun homman aloittaa, niin kannattaa aina tehdä se niin pitkälle, että
                              saa siihen vedettyä jonkun suojaavan maalin päälle. Käsiä kannattaa pestä,
                              koska niissä kulkeutuu pinnoille paskaa ja jos teet jotain pohjatöitä, niin ei kannata samalla tehdä konehuoneessa mitänn, tai sisutassa.

                              Comment

                              • f1zz
                                GTi:stä tuttu
                                • Sep 2003
                                • 1468
                                • Veikkola

                                #30
                                Jos alkaa tyhjästä konetta rakentamaan niin kannattaa varmaan marssia kirjastoon ja lainata vaikka "virittäjän käsikirja" by esko mauno. Näin minäkin tein vuosia sitten. Kuitenkin kannattaa muistaa että loppujen lopuksi kaikki selviää kokeilemalla mutta kirjoja lukemalla ei ehkä kantapään kautta.

                                Kannattaa myös lainata bmw:n korjausopas ja lukea se kannesta kanteen niin saa jonkun käsityksen mitä moottorissa on..

                                Se ei maksa mitään.

                                Tämäkin teksti kannatta lukea koska siellä on todella hyviä vinkkejä ja käytännön totuuksia, joita voi solvetaa mihin tahansa moottoriin vaikka onkin tarkoitettu vw 8v koneelle..
                                Last edited by f1zz; 15-02-2005, 14:12. Reason: typot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎