Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virityspaja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RYL-710
    Newbiemmer
    • Feb 2005
    • 3

    Virityspaja?

    316i (E46):sta puuttuu - kuten tunnettua - jokunen kymmentä hevosta. Osaako kukaan neuvoa hyvää pajaa Helsingistä (tai edes 200 km:n säteeltä). Kiitos etukäteen.
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3822
    • California

    #2


    Vaihto isompikoneiseen? Parikymmentä heppaa veikkaisin saavasi halvimmiten ja järkevämmin sillä tavalla... Kun on tuo kone pienemmän puoleinen ja vääntöäkin tarvitaan- ei ehkä kannattais alkaa rutistaa tuosta enempää.
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • 325cab
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 27

      #3
      Originally posted by M-Technic


      Vaihto isompikoneiseen? Parikymmentä heppaa veikkaisin saavasi halvimmiten ja järkevämmin sillä tavalla... Kun on tuo kone pienemmän puoleinen ja vääntöäkin tarvitaan- ei ehkä kannattais alkaa rutistaa tuosta enempää.
      Täysin samaa mieltä.Mopoja on turha virittää.Laita mopo kiertoon ja osta suoraan tehokkaampaa.Taitaa sillä tavalla päästä halvemmalla ja pienemmällä vaivalla.

      Comment

      • Miku
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 2624
        • Kajaani

        #4
        jep

        oftopic mut topicin aloittaja kyseli viripajaa.... Turhia tommoset vastaukset. Jokainen varmaan älyää että eri mallit on eri tehoisia mutta ehkä jollakin on syynsä tai halua tehdä tuommoista. Ku joka topicciin missä kysytään virittämisestä niin vastataan et vaiha isompaan. Pitäis varmaa tehdä semmonen sticky tänne et missä kaikkii virikysymyksiin on vastaus et vaihda autoa. Mikä hyöty turbottaa... sama vaihtaa vaikka m3 tai valmis turbo auto, niin helpommalla selviää. sori vuodatus.
        TEAM "Peli Menetetty"
        Nyt:
        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
        E30 320i 2d m20b27 tic project
        E38 728ia
        E46 316i sedan
        Ex:
        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          .....
          Last edited by T3; 08-01-2007, 16:22.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • asd54
            Newbiemmer
            • Jan 2005
            • 9

            #6
            eiks toi ole jo se 1,9l litranen kone,joka on kuristettu alempi tehoiseksi. Jos
            näin on niin potenttiaalia vois löytyy. Onko joku selvittäny mitä eroa on 316 1,9l ja 318 1,9l koneissa. Ainakaan pelkkä ohjelman vaihto ei riitä nostamaan
            tehoja yli 318:an. Kuinka paljon meinasit käyttää rahaa tohon virittämiseen?
            Siitä vähän riippuu mitä kannattaa tehdä. Pakoputket ja putsarit voit heti unohtaa. Pelkkää rahan hukkaa. Niin monessa Bemari mallissa testattu ettei
            vaikuta mitään.


            Originally posted by RYL-710
            316i (E46):sta puuttuu - kuten tunnettua - jokunen kymmentä hevosta. Osaako kukaan neuvoa hyvää pajaa Helsingistä (tai edes 200 km:n säteeltä). Kiitos etukäteen.

            Comment

            • BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3822
              • California

              #7
              Originally posted by Miku
              oftopic mut topicin aloittaja kyseli viripajaa.... Turhia tommoset vastaukset. Jokainen varmaan älyää että eri mallit on eri tehoisia mutta ehkä jollakin on syynsä tai halua tehdä tuommoista. Ku joka topicciin missä kysytään virittämisestä niin vastataan et vaiha isompaan. Pitäis varmaa tehdä semmonen sticky tänne et missä kaikkii virikysymyksiin on vastaus et vaihda autoa. Mikä hyöty turbottaa... sama vaihtaa vaikka m3 tai valmis turbo auto, niin helpommalla selviää. sori vuodatus.
              Joo näinhän se on mutta sehän olikin nimenomaan niinkuin sunkin vuodatus. Se oli ihan vaan yksi vaihtoehto aiheeseen liittyen. Kyllä mun mielestä se on ihan vakavasti harkittava vaihtoehto- niinkauan kuin moottorimallisto antaa myöten kannattaa harkita puoleen jos toiseenkin. Virityspajojen potentiaali nousee ehkä silloin parhaiten kun ollaan hankittu tehokkaimmalla koneella auto ja vielä tarvittaisiin ruutia...

              Mutta tietäväiset- pistäkää ihmeessä nimiä listaan ja jos löytyy omia kokemuksia joista kertoa niin pelkkää plussaa
              P
              R
              N
              D

              Comment

              • Miku
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 2624
                • Kajaani

                #8
                Jep

                Jep.
                Sillä minä vaan et jotku tosissaan haluavat virittää näitä eikä suorilla ostaa nopeempaa.
                -Jos haluaa sen takia tehdä ettei muut ole tehny ja kokeilee...
                -tekemisen ilosta
                -oppimisen takia
                -tai esim jos on kopan tehny viimisen päälle ja lyöny siihen vitusti rahaa ja jälkeen päin ruvennu vasta vauhtia kaipaamaan eikä halua tehdä autostaan prosenttipommia niin ainut vaihtoehto on melkein virittää sitä mottia.
                -jne
                TEAM "Peli Menetetty"
                Nyt:
                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                E30 320i 2d m20b27 tic project
                E38 728ia
                E46 316i sedan
                Ex:
                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  ...niin, Kun siihen pojat pajalla lykkää 3-4000e:llä lisää palikkaa saa 320:n suorituskyyn.Taas vielä kun lisää 4-5000e päästään jo 323:n suorituskykyyn.
                  5-6000e vielä lisää ja suorituskyky voisi olla vakon 328-330:n tasossa mutta sillon ei kyllä normaali katuliikennöinti enään onnistu ja bensaa palaa parikymppiä sadalla. laillisista päästöistä ei kannata uneksiakkaan,jne. Samalla tarvitsisi vaihtaa myös koko alusta/jarrut/perä ym.pikkuhilpettä vastaamaan 328:ia joten "juuroo" palaa vielä aika mukavasti.
                  Kustannustehokkain ja toimivin virityskeino on siis käydä heti huomenna vaihtamassa 316 samanikäiseen 328:iin, eli suunta kannattaa viripajan sijasta ottaa autoliikkeeseen.
                  Tässä neuvossa ei ole mitään "vittuilua" tms. vaan tämä on se helpoin ja halvin viritysneuvo. Toki itseään voi käydä kusettamassakin parilla tuhannella eurolla...Usein toki sekin riittää että kiesi on käynyt "pajalla viritettävänä"...+4hv...-2500e yhtälöllä ja kaikki on tyytyväisiä!

                  Comment

                  • BMW
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 3822
                    • California

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    ...niin, Kun siihen pojat pajalla lykkää 3-4000e:llä lisää palikkaa saa 320:n suorituskyyn.Taas vielä kun lisää 4-5000e päästään jo 323:n suorituskykyyn.
                    5-6000e vielä lisää ja suorituskyky voisi olla vakon 328-330:n tasossa mutta sillon ei kyllä normaali katuliikennöinti enään onnistu ja bensaa palaa parikymppiä sadalla. laillisista päästöistä ei kannata uneksiakkaan,jne. Samalla tarvitsisi vaihtaa myös koko alusta/jarrut/perä ym.pikkuhilpettä vastaamaan 328:ia joten "juuroo" palaa vielä aika mukavasti.
                    Kustannustehokkain ja toimivin virityskeino on siis käydä heti huomenna vaihtamassa 316 samanikäiseen 328:iin, eli suunta kannattaa viripajan sijasta ottaa autoliikkeeseen.
                    Tässä neuvossa ei ole mitään "vittuilua" tms. vaan tämä on se helpoin ja halvin viritysneuvo. Toki itseään voi käydä kusettamassakin parilla tuhannella eurolla...Usein toki sekin riittää että kiesi on käynyt "pajalla viritettävänä"...+4hv...-2500e yhtälöllä ja kaikki on tyytyväisiä!

                    Siinähän se... Ja puhumattakaan koneen kestävyyden säilymisestä viilaamisen jälkeen. Jälleenmyynnissä joutuu ottaa melkein kaikki omaan takkiin- se on edelleen "vaan" 316 vaikka olis millaista härpätintä koneen ympärillä. Niin se vain on.

                    Vaihdat autos 325/328 niin saat enemmän kuin 20hv lisää tehoa allesi. Näissä nyt on lähemmäs 200hv että alkaa kerkeämään. Itsellä E36 325 ja suorituskyky riittänyt henkilökohtaisesti erittäin hyvin (putkea ja suodatinta löytyy eli murisee).
                    P
                    R
                    N
                    D

                    Comment

                    • mika.h
                      BTCF Member
                      • Mar 2004
                      • 799
                      • haukipudas

                      #11
                      tunninki lupi

                      mää sanosi et jos tahot pitää autos nii viritä niin paljon ku sielu sietää..ei täällä kukaan muukaan rahojaan takasi autostaan saa.
                      Last edited by mika.h; 16-02-2005, 10:11.


                      Comment

                      • Gonzalez
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2632
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Pikkulapsikin ymmärtää että isommassa koneessa on enemmän tehoa, ei sitä tarvitse täällä topikkikaupalla hehkuttaa!!! Eli Mitä jos jatketaan keskustelua näiden neloskoneen viritysvaihtoehtojen pohjalta!?!
                        Last edited by Gonzalez; 16-02-2005, 12:25.
                        530d GT F07 2010
                        325i E30 Cabriolet 1987

                        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                        Comment

                        • Slow_M3
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2004
                          • 779

                          #13
                          tässä

                          Tosiasia silti on että sulle tulee sekä lyhyellä että etenkin pitkällä aikavälillä kannattavammaks hankkia lisäteho autokaupasta. Toi linkin takana oleva mesta taitaa olla parhaita paikkoja jos ihan aikuisten oikeesti haluat lisää jerkkua siihen hyttyseen
                          sigpic

                          Comment

                          • RYL-710
                            Newbiemmer
                            • Feb 2005
                            • 3

                            #14
                            Hoh hoijaa

                            Johan oli järkeviä vastauksia. En tiennytkään, että auton vaihtaminen auttaa asiaa Auto on vm. 2003 ja en ajatellut vaihtaa vuoden 1990 328:iin (kuplaisilla takalasin tummennuksilla) kuten useat ehdottivat.

                            Kiitos kuitenkin yhdestä viisaasta linkistä.

                            Comment

                            • -kiki-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1160
                              • Hämeenkyrö

                              #15
                              Originally posted by RYL-710
                              Johan oli järkeviä vastauksia. En tiennytkään, että auton vaihtaminen auttaa asiaa Auto on vm. 2003 ja en ajatellut vaihtaa vuoden 1990 328:iin (kuplaisilla takalasin tummennuksilla) kuten useat ehdottivat.

                              Kiitos kuitenkin yhdestä viisaasta linkistä.
                              Vuonna 90 ei ole tehty 328:ia Ei herneitä....
                              F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎