Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virityspaja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3822
    • California

    #16
    Originally posted by RYL-710
    Johan oli järkeviä vastauksia. En tiennytkään, että auton vaihtaminen auttaa asiaa Auto on vm. 2003 ja en ajatellut vaihtaa vuoden 1990 328:iin (kuplaisilla takalasin tummennuksilla) kuten useat ehdottivat.

    Kiitos kuitenkin yhdestä viisaasta linkistä.
    Jaa, no aika heikko kuva sulla on vanhemmista autoista. Kyllä auton saa raiskattua kahdessakin vuodessa jos vaan tarpeeksi "taitaa". Että paha paha yleistää. Kyllä itse ajelen ennemmin autolla kuin mopolla
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Vaikea sitä nyt kuitenkin on tajuta että ostaa sen halvimman/pienikoneisimman mallin ja sitten käy "pajalla" asti maksamassa itsensä kipeäksi 3-5:n mahtihevosvoiman "lisäPOTKUSTA"...
      Last edited by Hemi; 17-02-2005, 01:22.

      Comment

      • bmwjuke
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 201

        #18
        no on se nyt kumma. per...ele jos joku tykkää virittää 100kg kevyempää konetta ku kutosen möhkäle niin onko se niin paha. onhan kutosissa valmiiks tehoo ja vääntöö. mutta tosissaan on niitä jotka haluaa nelos koneen..... itselläni myös viriviri nelonen..
        E36 325TDS M-SPORT ex:E36 316, E21 318, E34 525IX, E30 318IS, E39 525TDS, E34 535. +erillaisia kulkuvälineitä joita ei viitti mainita

        Comment

        • Mr. Z
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 943
          • Manse

          #19
          Originally posted by bmwjuke
          no on se nyt kumma. per...ele jos joku tykkää virittää 100kg kevyempää konetta ku kutosen möhkäle niin onko se niin paha. onhan kutosissa valmiiks tehoo ja vääntöö. mutta tosissaan on niitä jotka haluaa nelos koneen..... itselläni myös viriviri nelonen..
          Niinhän se on, toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Itse pidän tyttärestä joten ostan auton mieluummin isokoneisena (ja valmiiksi jo tehokkaana)..
          vaikka eihän tuo oma auto mikään tykki ole (528 e39).. Olen lukuisia kertoja laskenut että mitä sen virittäminen tuonne 260-300 hv teholuokkaan maksaa ja joka kerta olen tullut samaan lopputulokseen -> mieluummin Saksaan ja sieltä 540:n alle (tulee verotettuna noin 5000-8000 euroa halvemmaksi kuin tuon nykyisen virittäminen + saan ison kasan lisävarusteita samaan syssyyn)!
          Tottakai ei kukaan kiellä kantapään kautta oppimista, mutta tyhmäähän se on että jokainen oppii samalla tavalla ja maksaa samat oppirahat.
          Yleensä viritys ei ole ilmaista, ehkä joku 60-100 e/hv voi riittää, jos käyttää valmiita palikoita ja tekee kaikki siten että hevoset on laillisia (mm. alusta, jarrut, päästöt, yms.)).
          Niin ja noissa 6-koneisissa moteissa on kuitenkin myös sitä virityspotentiaalia vähintään yhtä paljon kuin 4-koneisissa..
          Last edited by Mr. Z; 17-02-2005, 10:50.
          E38 740ia
          E39 530 dAT
          ex. E34 520i sedan
          ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
          ex. E36 325i sedan
          ex. E36 328i touring
          ex. E36 318 iS qp
          ex. E36 325i qp -R.I.P-
          ex. E21 320i sedan
          ex. E30 318i sedan
          ex. E3 2500 sedan

          Comment

          • Fabsu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 1754

            #20
            Aika kovia lupauksia muuten tuolla street turbossa. 325 24 tappisesta pitäs irrota 206 heppaa ja 280 nm vääntöä. Onkohan noi ihan huuhaata?
            AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

            ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
            e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
            e30 318i -88

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Ne ei todellakaan ole mitään lupauksia, vaan hatusta heitettyjä "toivio" hevosvoimalukuja. Tämän voi tajuta kun taulukkoa katselee nyt vaikka BMW:n kohdalta. Tässä voisi samalla kehittää pikku pelin: "etsi viisi virhettä" meiningillä. Pointti on se että mm.eri moottoreiden evoluutiollista kehitystä ei lupauksissa ole huomioitu=voitu huomioida lainkaan.
              Esimerkki: Kun tarkastelee e39 523i:n tarjoamaa heppa/vääntölukemaa ennen ja jälkeen lastutuksen huomaa että ensimmäinen lähtökohta on ko.auton tyyppihevosvoimat eli 170hv. Kone kuitenkin muuttui täysin erilaiseksi M52TU pannuksi 9/98 jossa tiedetään hevosia olevan 190hv:n tietämillä, eli lastutus laskee tehoja?. No, kun taas tiedetään että -01 tullut 525 malli on samalla koneella kuin 523 M52TU koneella(ja lähes identtisillä teholukemilla), iskee pieni hämmennys miten luvattu maksimiteho voi olla 525:ssa niin paljon isompi...jne. e36 325:sta ei erotella vanoksettoman ja vanoksellisen kesken jotka juuri lastutettaessa ovat oikeasti jonkin verran eri viivalla,jne,jne.
              Tuolla luettelossa on niin totaalisia "kömmähdyksiä" varsinkin useiden muiden merkkien mallihevosvoimalupauksissa sen takia että on lähdetty tällaisen "mallikohtaisen" markkinointitaktiikan vuoksi. Montako naurettavuutta löydät...

              Comment

              • seidltuning
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1941
                • Vantaa

                #22
                onnea auton ostosta.
                varmasti mukava auto mutta virittämisen kannalta varmaan vaikea/kallis tapaus.
                jos haluat pitää auton laillisena unohda viritys , jos kumminkin aiot lähteä autoa virittämään ni putkisto uusiksi race kateilla ja peltisarjalla , nokka/nokat vaihtoon , kansi työstöön , ilmanotto uusiksi ja uudelleen ohjelmoitavaksi noilla voit jo saada 10hv.
                en usko ,että yksi paja tuohon pystyy eli puhelin käteen ja tiedustelemaan vaihtoehdoista.
                ja hintaa tulee varmasti toisen koneen verran
                Last edited by seidltuning; 17-02-2005, 12:59.
                G30 530e Sedan
                E30 325i Cabriolet

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by bmwjuke
                  no on se nyt kumma. per...ele jos joku tykkää virittää 100kg kevyempää konetta ku kutosen möhkäle niin onko se niin paha. onhan kutosissa valmiiks tehoo ja vääntöö. mutta tosissaan on niitä jotka haluaa nelos koneen..... itselläni myös viriviri nelonen..
                  Tää on niin tätä... (Ja kukaan ei nää kuvaavaa ranneliikettä)

                  Ihan varmasti siitä nelosesta saa tehoa kaivettua virittämällä ulos, ei siinä mitään. Mutta sittenkin se vuoden '90 kuvitteellinen e36 328 pyyhkii ohi. Ja on halvempi, luultavasti luotettavampi ja paremmin varusteltu. Kyllä sitten hymyilyttää se viriviri kone.

                  Tosin onhan noita pienempiä koneita tullut vähän viilailtua, siinä oppii kaikenlaista kivaa moottorista, mutta se edellyttää että hommat tekee itse. Eli sitä hyötyä ei saa kun auton hinaa johonkin pajalle laitettavaksi. Jossa muuten nauretaan asiakkaan poistuttua kippurassa että mitä tällekin nyt tehdään.

                  Lastutus olisi varmaan tuohon neloskoneeseen se varmin tapa lisätä tehoa, tai pikemminkin ominaisuuksia, muuten nuo viritykset taitavat lähinnä lisätä ääntä. Toisaalta voisi ajatella että tarvitseeko sitä tehoa niinkään lisää? Vai olisiko kannattavampaa keskittyä alustan ja jarrujen paranteluun... radalla kierrosajat saa tippumaan niinkin.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Olisiko mielekkäämpää(katu-uskottavampaa) panostaa 316:n kyseessä ollessa "kliiniin" California Custom/looker cruising tyyliin... luu pihalla, alusta tontissa ja blingbling:t alla jne.(vain köyhillähän on kiire). Tosin ko.tyyli tuntuu täällä pohjan perillä, "rallikansan" keskuudessa olevan kovin vieras...miksi???
                    Siihenhän tuo kone enemmän kohdallaan kuin ahveniston mutkiin tai motoparkin suoralle.

                    Comment

                    • Slow_M3
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 779

                      #25
                      ihan asiallinen mesta toi streetturbo, heitä mailia niille ja kerro mikä vehje on ja mikä on budjetti niin se kertoo mitä sille voi tehdä eikä tarvi arvailla. Tossa mestassa ne lastut ei ole se varsinainen sisältö...
                      sigpic

                      Comment

                      • Fabsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1754

                        #26
                        Uusimmassa gti:ssä on muuten aika hyvä artikkeli Alfa Romeosta. Rahaa kului n.1500 € ja tuloksena oli 19 hevosvoiman lisäteho ja 27 nm lisävääntö. Ei kaikista halvinta toi vaparin virittäminen...
                        AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                        ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                        e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                        e30 318i -88

                        Comment

                        • leifeugen
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 144
                          • porvoo

                          #27
                          Tubotus

                          Kysyin joskus aikaisemmin jos jollain on kokemuksia kenties asennettuna
                          www.esstuning.com: vehkeistä?Mutta en silloin saanut mitään vastauksia,
                          tulisi ainakin aika hyviä tehoja.Ei listalla ainakaan tuntunut olevan edustajaa.

                          Comment

                          • Mr. Z
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2003
                            • 943
                            • Manse

                            #28
                            Originally posted by leifeugen
                            Kysyin joskus aikaisemmin jos jollain on kokemuksia kenties asennettuna
                            www.esstuning.com: vehkeistä?Mutta en silloin saanut mitään vastauksia,
                            tulisi ainakin aika hyviä tehoja.Ei listalla ainakaan tuntunut olevan edustajaa.
                            Joskus katsellut tuon puljun tuotteita, hinnatkin on aika järkeviä.
                            Mutta kun ne kustannukset jäisivätkin tuohon remmiahdinsarjaan..
                            Jos laillisen 528:n haluaa remmillä, niin alusta+jarrut pitää olla 540 tai vastaavan ja sitten se pakokaasupäästötesti + muutoskatsastus.
                            Tuo pakokaasupäästötesti on se joka tuottaa ongelmia. Testissä pakoputken päähän pistetään hiukkaspussi (semmoinen joka kerää kaiken mitä pakokaasujen mukana tulee) ja sitten autoa rääkätään erilaisilla kierroksilla eri vaihteilla muutama tunti -> tuloksena saadaan säkillinen päästöjä jotka sitten analysoidaan. Jos päästöt on alle tiettyjen normien saa auto hyväksynnän, jos ei, uudelleen sama rumba ja UUSI maksu. Ja jotta testiä ei olisi niin yksinkertainen läpäistä, saatetaan testi aloittaa
                            kylmäkäynnistyksellä eli auto on hallissa jossa on -20 C tms. (kuitenkin siis kylmä) ja sitten napsautetaan auto käyntiin.. ja kuten arvata saattaa tässä vaiheessa syntyy niitä päästöjä.. voisi siis kuvitella että testi on vaikea/mahdoton läpäistä.
                            HYVÄ SUOMI!!!
                            E38 740ia
                            E39 530 dAT
                            ex. E34 520i sedan
                            ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                            ex. E36 325i sedan
                            ex. E36 328i touring
                            ex. E36 318 iS qp
                            ex. E36 325i qp -R.I.P-
                            ex. E21 320i sedan
                            ex. E30 318i sedan
                            ex. E3 2500 sedan

                            Comment

                            • RYL-710
                              Newbiemmer
                              • Feb 2005
                              • 3

                              #29
                              Jep jep

                              Tulihan sieltä taas muutama asiallinenkin. Täytyy vielä tarkentaa, että 20 hv lisää riittäisi allekirjoittaneelle hyvin. Kyselin asiaa T. Muukkoselta, joka sanoi saavansa koneesta vajaan 900 jörön panostuksella 15-20 hv lisää parhaan hyödyn tullessa ala ja keskikierroksille. Onko kellään kokemuksia ko. pajan RPM Street "kiteistä" (?)



                              Tiedän tiedän, olen dorka (mutta itsepäinen sellainen)

                              Comment

                              • gnz
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2004
                                • 428
                                • -

                                #30
                                Originally posted by Mr. Z
                                kylmäkäynnistyksellä eli auto on hallissa jossa on -20 C tms. (kuitenkin siis kylmä) ja sitten napsautetaan auto käyntiin.. ja kuten arvata saattaa tässä vaiheessa syntyy niitä päästöjä.. voisi siis kuvitella että testi on vaikea/mahdoton läpäistä.
                                Pitää seoksen stoikiometrisenä ja laittaa autoon toimivan katalysaattorin?
                                Ei pitäisi olla liian vaikeaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎