Announcement

Collapse
No announcement yet.

tuplien säätö ohjeita kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    tuplien säätö ohjeita kaivataan

    Mulla olisi edessä dellorton tuplakaasareiden säätö ja itsellä ei ole kauheasti kokemusta kaasuttimista niin voisiko joku ystävällinen ihminen laittaa jotain yleispäteviä neuvoja kasareiden säätöön. Sen verran mulla on tietoja että paikallaan on bensa suuttimena 160? ja ilmana 180 suutin ja niillä ilmeisesti ruoka riittää m10b18 koneelle jossa on avareltu ja laskettu kansi ja kireä nokka? Nykyisillä säädöillä kuitenkin paukkuu putkessa joten mitä kannattaisi säädellä ja mihin suuntaan? Sytty pitäisi kai olla kuitenkin kohdallaan. Kaikki neuvot ovat tervetulleita. Kaasuttimet tais olla muuten tyypiltään Dellorto dhla tai jotain.
    BMW e36 316i Turbo Compact
  • seidltuning
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1941
    • Vantaa

    #2
    pakokaasutesteriin ja siellä säätö saa vähä osviittaa ja maksaa ehkä 15e etkä saa hajotettua mitään
    G30 530e Sedan
    E30 325i Cabriolet

    Comment

    • Vilikki
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 6309
      • Raahe

      #3
      joo niinhän se olis helpointa, mutta mieli tekis kovasti yrittää ite ja ku kuitenki jos vie säädätykselle niin pitäis roudata se penari kärryllä kaupunkiin jne... Tarkoitus olis saada jotku kunnon säädöt jotka toimis hyvin jääradalla eli ei tarvitse viedä koskaan leimalle niin silloinhan ei päästöjen tarvi täyttää liikenne normeja.
      BMW e36 316i Turbo Compact

      Comment

      • Hanza
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1931
        • Juvan Shell. Requiescat in pace

        #4
        Kai ne pitäs eka synkata ennenku alkaa suuttimia/seoksia ettimään kohalleen. Sitte ku "toimii" ja on "säädöissä" niin saapi vaihtaa mitkä suuttimet tahansa, isommat tai pienemmät ja aina toimii paremmin ku ennen. Kunnes ne on taas pois säädöistä.
        Eli laita weberit
        Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

        t: luft waffel

        "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

        Comment

        • seidltuning
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1941
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Vilikki
          joo niinhän se olis helpointa, mutta mieli tekis kovasti yrittää ite ja ku kuitenki jos vie säädätykselle niin pitäis roudata se penari kärryllä kaupunkiin jne... Tarkoitus olis saada jotku kunnon säädöt jotka toimis hyvin jääradalla eli ei tarvitse viedä koskaan leimalle niin silloinhan ei päästöjen tarvi täyttää liikenne normeja.
          jaa no käännä ensin ruuvit kiinni ja sitte samanverran kaikkia reilusti et saat käymää suunnilleen tasaisesti
          jos tulee mustaa putkesta ni liian rikkaalla eli anna olla siinä niin ei pala mikään
          ja ei sinne testeriin aina viedä pelkästään katsastusta varten vaa siellä saat seokset kohdalleen ja näät jos on imuvuotoa ja onko sytkä kohdallaan eli säästät nopeasti bensassa sen
          Last edited by seidltuning; 17-02-2005, 22:56.
          G30 530e Sedan
          E30 325i Cabriolet

          Comment

          • mortimer
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1079
            • Satulinna kaukomaan

            #6
            Originally posted by Hanza
            Kai ne pitäs eka synkata ennenku alkaa suuttimia/seoksia ettimään kohalleen. Sitte ku "toimii" ja on "säädöissä" niin saapi vaihtaa mitkä suuttimet tahansa, isommat tai pienemmät ja aina toimii paremmin ku ennen. Kunnes ne on taas pois säädöistä.
            Eli laita weberit
            mitä vikaa del'lortoissa on paisi että niiden kotimaa on italia ?

            ja kaasarit saa keskenään balanssiin (läpät) helposti: ilmansuodattimet irti, n. metrin mittainen 20-30mm kumiletku josta toinen pää korvaan ja toinen kaasarin hajottimen lähelle. sitten vaan kuunnellaan ja käännellään balanssia kunnes molemmista/kaikista tulee samanlainen ääni.

            kuullostaa erittäin typerältä mutta toimii suht'koht tarkasti.

            hae kirjastosta lainaksi "virittäjän käsikirja", osa polttoainelaitteet. siellä on melko hyvät ohjeet. jossain sarjan kirjoista taisi olla myös asiaa syttyvehkeistä
            Last edited by mortimer; 17-02-2005, 23:47.

            i3S -20
            E30M3 slotcar 1:32
            XKE FHC 1971
            Mgb Gt -66
            T6 -19
            E91 -08

            Comment

            • Vilikki
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 6309
              • Raahe

              #7
              Joo eli kaasuttimet synkkaa keskenään eli molempien parien läpät aukee kyllä saman verran. Suuttimet oli ennen 150 ja ilmana 170 ja niillä ei riitänyt keitto joten suuttimia isonnettiin samassa suhtessa mutta tuloksena oli että tyhjäkäynti pitää säätää uusiksi ja nyt alle ~3500 kierroksen paukkuu putkessa. Savuakin tulee jonkin verran mutta toisaalta savuaakai mikä tahansa muukin kone 15-18 asteen pakkasessa : ) .
              BMW e36 316i Turbo Compact

              Comment

              • Wangel436
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1029
                • Ylöjärvi

                #8
                Originally posted by mortimer

                ja kaasarit saa keskenään balanssiin (läpät) helposti: ilmansuodattimet irti, n. metrin mittainen 20-30mm kumiletku josta toinen pää korvaan ja toinen kaasarin hajottimen lähelle. sitten vaan kuunnellaan ja käännellään balanssia kunnes molemmista/kaikista tulee samanlainen ääni.

                kuullostaa erittäin typerältä mutta toimii suht'koht tarkasti.
                Ja jos putkessa paukkuu niin tarkasta ensiksi nuo synkrot kohdalleen kuten tuo mortimer neuvoikin tuossa edellä....jos synkrot perseellään niin auto ei käy tasaiseen ja päästötkin on päin peetä!
                Kerroit myös että autossa on kireä nokka kuinka kireä? onko ajoitettu oikein? entä venttiilin välykset paljonko?
                Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                E61 530D ///M-sport




                Comment

                • Wangel436
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1029
                  • Ylöjärvi

                  #9
                  Originally posted by Vilikki
                  Joo eli kaasuttimet synkkaa keskenään eli molempien parien läpät aukee kyllä saman verran. .
                  Sääditkö ne läpät niin kuin tuossa edellä mainittiinkin? letkun pätkällä ja korvalla?
                  Minkä kokoiset sulla oikein on nuo tyhjäkäyntisuuttimet?
                  Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....

                  E61 530D ///M-sport




                  Comment

                  • Vilikki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 6309
                    • Raahe

                    #10
                    vaikeita kysymyksiä.... pitää tutkia ja kattoo ne tyhjäkäyntisuuttimet niin jos sitä sitten osais antaa lisää tietoja että saatte neuvoa. nokka on 304 asteinen ja venttilin välyset on ne huolto-oppaan ilmoittamat oliko ne nyt 0,20 vai 0,25 tai jotain.
                    BMW e36 316i Turbo Compact

                    Comment

                    • AmazonGT
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2003
                      • 159

                      #11
                      Jos synkat ei ole kohdallaan niin kone tärisee selvästi tyhjäkäynnillä...ensin sen säätö. Tuossa pakokaasutesterissä ei ole mahdollista säätää muuta kuin tyhjäkäyntiseosta...se ei anna mitään tietoa siitä millaisella seoksella kone käy varsinaisesti ajossa. Tuplat voidaan säätää vain dynossa - ei perstuntumalla.
                      Ex Bmw-driver
                      Porsche 951

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎