Mulla olisi edessä dellorton tuplakaasareiden säätö ja itsellä ei ole kauheasti kokemusta kaasuttimista niin voisiko joku ystävällinen ihminen laittaa jotain yleispäteviä neuvoja kasareiden säätöön. Sen verran mulla on tietoja että paikallaan on bensa suuttimena 160? ja ilmana 180 suutin ja niillä ilmeisesti ruoka riittää m10b18 koneelle jossa on avareltu ja laskettu kansi ja kireä nokka? Nykyisillä säädöillä kuitenkin paukkuu putkessa joten mitä kannattaisi säädellä ja mihin suuntaan? Sytty pitäisi kai olla kuitenkin kohdallaan. Kaikki neuvot ovat tervetulleita. Kaasuttimet tais olla muuten tyypiltään Dellorto dhla tai jotain.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
tuplien säätö ohjeita kaivataan
Collapse
X
-
joo niinhän se olis helpointa, mutta mieli tekis kovasti yrittää ite ja ku kuitenki jos vie säädätykselle niin pitäis roudata se penari kärryllä kaupunkiin jne... Tarkoitus olis saada jotku kunnon säädöt jotka toimis hyvin jääradalla eli ei tarvitse viedä koskaan leimalle niin silloinhan ei päästöjen tarvi täyttää liikenne normeja.BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
-
Kai ne pitäs eka synkata ennenku alkaa suuttimia/seoksia ettimään kohalleen. Sitte ku "toimii" ja on "säädöissä" niin saapi vaihtaa mitkä suuttimet tahansa, isommat tai pienemmät ja aina toimii paremmin ku ennen. Kunnes ne on taas pois säädöistä.
Eli laita weberitItehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
Originally posted by Vilikkijoo niinhän se olis helpointa, mutta mieli tekis kovasti yrittää ite ja ku kuitenki jos vie säädätykselle niin pitäis roudata se penari kärryllä kaupunkiin jne... Tarkoitus olis saada jotku kunnon säädöt jotka toimis hyvin jääradalla eli ei tarvitse viedä koskaan leimalle niin silloinhan ei päästöjen tarvi täyttää liikenne normeja.
jos tulee mustaa putkesta ni liian rikkaalla eli anna olla siinä niin ei pala mikään
ja ei sinne testeriin aina viedä pelkästään katsastusta varten vaa siellä saat seokset kohdalleen ja näät jos on imuvuotoa ja onko sytkä kohdallaan eli säästät nopeasti bensassa senLast edited by seidltuning; 17-02-2005, 22:56.G30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by HanzaKai ne pitäs eka synkata ennenku alkaa suuttimia/seoksia ettimään kohalleen. Sitte ku "toimii" ja on "säädöissä" niin saapi vaihtaa mitkä suuttimet tahansa, isommat tai pienemmät ja aina toimii paremmin ku ennen. Kunnes ne on taas pois säädöistä.
Eli laita weberit
ja kaasarit saa keskenään balanssiin (läpät) helposti: ilmansuodattimet irti, n. metrin mittainen 20-30mm kumiletku josta toinen pää korvaan ja toinen kaasarin hajottimen lähelle. sitten vaan kuunnellaan ja käännellään balanssia kunnes molemmista/kaikista tulee samanlainen ääni.
kuullostaa erittäin typerältä mutta toimii suht'koht tarkasti.
hae kirjastosta lainaksi "virittäjän käsikirja", osa polttoainelaitteet. siellä on melko hyvät ohjeet. jossain sarjan kirjoista taisi olla myös asiaa syttyvehkeistäLast edited by mortimer; 17-02-2005, 23:47.
i3S -20
E30M3 slotcar 1:32
XKE FHC 1971
Mgb Gt -66
T6 -19
E91 -08
Comment
-
-
Joo eli kaasuttimet synkkaa keskenään eli molempien parien läpät aukee kyllä saman verran. Suuttimet oli ennen 150 ja ilmana 170 ja niillä ei riitänyt keitto joten suuttimia isonnettiin samassa suhtessa mutta tuloksena oli että tyhjäkäynti pitää säätää uusiksi ja nyt alle ~3500 kierroksen paukkuu putkessa. Savuakin tulee jonkin verran mutta toisaalta savuaakai mikä tahansa muukin kone 15-18 asteen pakkasessa : ) .BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
-
Originally posted by mortimer
ja kaasarit saa keskenään balanssiin (läpät) helposti: ilmansuodattimet irti, n. metrin mittainen 20-30mm kumiletku josta toinen pää korvaan ja toinen kaasarin hajottimen lähelle. sitten vaan kuunnellaan ja käännellään balanssia kunnes molemmista/kaikista tulee samanlainen ääni.
kuullostaa erittäin typerältä mutta toimii suht'koht tarkasti.
Kerroit myös että autossa on kireä nokka kuinka kireä? onko ajoitettu oikein? entä venttiilin välykset paljonko?
Comment
-
-
Jos synkat ei ole kohdallaan niin kone tärisee selvästi tyhjäkäynnillä...ensin sen säätö. Tuossa pakokaasutesterissä ei ole mahdollista säätää muuta kuin tyhjäkäyntiseosta...se ei anna mitään tietoa siitä millaisella seoksella kone käy varsinaisesti ajossa. Tuplat voidaan säätää vain dynossa - ei perstuntumalla.Ex Bmw-driver
Porsche 951
Comment
-
Comment