memebuy23buy

750i -88 yleisimmät viat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    750i -88 yleisimmät viat?

    Kaveri on löytänyt itselleen kyseisen auton ,joka kuulemma on hienossa kunnossa, mutta kaipaisi hiukan taustatietoa ,että mitä katsoa tarkemmin. Jos jollain on jotain arkoja paikkoja kertoa, niin välitän tiedon eteenpäin.
    Kiitos jo etukäteen.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10114
    • KVLA

    #2
    Originally posted by ZoMbiE
    Kaveri on löytänyt itselleen kyseisen auton ,joka kuulemma on hienossa kunnossa, mutta kaipaisi hiukan taustatietoa ,että mitä katsoa tarkemmin. Jos jollain on jotain arkoja paikkoja kertoa, niin välitän tiedon eteenpäin.
    Kiitos jo etukäteen.
    Vahva HUHU kiertää noissa vanhemmissa V 12 koneissa olleen ongelmia.Liittyen jollain tavalla moottorin voiteluun (kylmässä pohjolassa).Voin olla väärässäkin,viisaammat tyrmätköön tuon.
    Last edited by Heguli 31; 24-02-2005, 10:24.

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #3
      konehan on vahva kuin mikä mutta sähköviat ne taitaa tuon V12 padan yleisimpiä vikoja olla kuten muutenkin 700 sarjalaisen viat taitaa pääosin olla sähkövikoja johtuen runsaasta varustelusta ja siitä että kaikki on tehty toimimaan sähköllä mikä vaan ikinä voi toimia.

      sit etupään kolinat ja syypäinä on löystyneet ja kuluneet nivelet. iso raskas pata pitkän auton keulalla ja jos alla on isot vanteet niin tukivarret ja koiranluut kuluu helvetin nopeasti mutta niiden vaihtaminen ei ole iso eikä kallis homma
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1845
        • Kotona/Poissa

        #4
        Ja yksi ongelma mistä oon kuullut, on elektronisesti ohjatut kaasuläpät, joita on 2kpl. Ovat muistaakseni hintavat, olikohan noin 1000,- kpl. Oireilevat jonkinlaisina käyntihäiriöinä. Ja olikohan vielä nimenomaan E32 mallin ongelma, ei enää niinkään E38:ssa.
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • jam75
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 654
          • Tornio

          #5
          Jos saat jostain Bemaristi-lehden 1/2003 niin tuossa oli juttua750iAL-mallista. Käytiin läpi ominaisuudet, tyyppiviat ja sähkövikoja...autolla oli ajettu reilusti yli 300tkm.

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #6
            Mitähän tommosella ois sopiva hinta? Ajetu hiuka yli 200tkm,todella siisti pällepäin, tuotu saksast, paperit löytyy.. Niin ja autossa AC Schnitserin joku paketti,eli mikä hinta taso?

            Comment

            • JD
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 1195
              • Espoo

              #7
              Originally posted by ZoMbiE
              Mitähän tommosella ois sopiva hinta? Ajetu hiuka yli 200tkm,todella siisti pällepäin, tuotu saksast, paperit löytyy.. Niin ja autossa AC Schnitserin joku paketti,eli mikä hinta taso?
              Lauantain Hesarissa myytiin suomi 750iA:ta hintaan 6200E, hyväksi mainostettu ja parisataatuhatta mittarissa.

              JD
              Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
              https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

              Comment

              • BMWPekka
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 58
                • Helsinki/Hyvinkää

                #8
                Originally posted by ZoMbiE
                Mitähän tommosella ois sopiva hinta? Ajetu hiuka yli 200tkm,todella siisti pällepäin, tuotu saksast, paperit löytyy.. Niin ja autossa AC Schnitserin joku paketti,eli mikä hinta taso?
                Onko isot AC Schnitzer Automobile Teknik-teippaukset kyljissä (nimenomaan tästä tunnistaa, varmaan melkoisen harvassa enää on noita jäljellä; on ne niin isot ja herkät), pieni AC Schnitzer-teippi takana, Typ1 vanteet, väri Delphin Metallic jne... Jos, niin taitaa olla mun tuoma ja mun entinen siis. Se on ensimmäisiä "aitoja" Schnickereitä, eli siis todellakin pääkallopaikalla käyneitä...
                Jos tiedot täsmää, laita vaikka privaa tai meiliä, kerron autosta lisää.

                Jos ei, voin yleisesti ja kokemuspohjaisesti sanoa, että sähköt (ongelmia kyllä vähemmän kuin puhutaan) ja juuri tuo jonkun mainitsema kaasuläppien moottori ongelma, mut jos (ja tod näk on) ne on vaihdettu, niin niiden uusien kanssa ei varmaan tule ongelmia. Ja koiranluut, niitä todella kuluu... Muuten ei sit mitään. Moottoriongelmat on kateellisten luomaa legendaa! Mutta tietty pitää ottaa huomioon auton ikä ja kilometrit; tollasessa autossa vaikutta helvetisti, miten sitä on pidetty... Laiminlyöty yksilö on kustannuspommi, koska useimmat osat maksaa hunajaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaa.

                Edit: ja jos mun entinen, mulla löytyy siihen autoon joitain papruja vielä ja ehkä alkup. kilvetkin tallin seinälle! :-)
                Last edited by BMWPekka; 25-02-2005, 22:46.
                E30E31 :-)

                Comment

                • Kane78
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 160
                  • Vantaa

                  #9
                  Ehkä vähän off topic, mut ukko osti tollasen 750iAL-89 saksan tuliaisen ja katastuksessa ei ollu mitään ja laiva on pelannu hyvin ku fan!

                  ml jotain 230tkm..... tiiä sit.
                  Bmw 735ia-92

                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Ainakin alkupään malleissa voiteluongelmia yläpäässä.....eli nokkaremonttiin hyvä varautua.
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • mr..d
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2004
                      • 32

                      #11
                      Itselläkin 230 tkm ajettu -88 750iAL. Ei ikinä mitään ongemia koneessa. On muuten harvoja bemarin 80-luvun, koneita joissa ei ole mekaanisia ääniä, eli ei naputa. Itsellä ei ainakaan pakoäänien, eikä moottoritilasta tulevan matalan huminan lisäksi kuulu tasan mitään ylimääräistä. Jos vain bensaa jaksaa ostaa tuohon, niin kyllä toimii.

                      Ainoa sähkövika on itsellä ollut, että vasemman puolen parkit eivät joskus toimi. Sähkösäätöinen iskunvaimennus ei ole myöskään koskaan toiminut. Mittaristoon piti vaihtaa kondensaattorit, kun ajotietokone sekoili.

                      Taka-apurugon puslat meni vaihtoon, olivat täysin risat. Kai näissä on myös ne tyypilliset ohjaus/jarrutehostimen hydrauliikkaan liittyvät ongelmat, kuin lähes kaikissa muissakin bemareissa.
                      Dieselvoima on mustaa.

                      Comment

                      • TuomasTee
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 529
                        • Kotka

                        #12
                        Vähän offtopikkia mutta löytyisikö jostain netistä tuon V12-koneen ääniä tai jotain videoita?
                        BMW F15 X5 M50d -14

                        Comment

                        • qwe
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 133
                          • espoo

                          #13
                          upea moottori, netissä on pyörinyt video 850 csi:stä jossa autoa ulkoilutetaan kunnolla kotimaassaan. euron kolikko pysyi pystyssä niin tyhjäkäynnillä kuin kierrätettäessäkin kunnolla imusarjan päällä. en muista linkkiä tuohon videoon mutta jollain varmasti se tiedossa. muistetaan taas että r6, b6 ja v12 ovat ne moottorit jotka ovat itsestään tasapainossa täydellisesti ilman tasapainoakseleita.
                          vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

                          Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

                          Comment

                          • ZoMbiE
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2583
                            • Lohja, Virkkala

                            #14
                            Kiitoksia tiedoista, välitän kaverille, katsotaan nyt josko se sen ostaa

                            Comment

                            • Laud
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 335
                              • Espoo

                              #15
                              Tossa niitä videoita: http://e31.net/videos_e.html
                              E36 320i coupé (M50TU)

                              Comment

                              Working...
                              X