huuto.netin teholastut? hyötyä vai haittaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkasri
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 10
    • Jovensuu

    huuto.netin teholastut? hyötyä vai haittaa?

    onko kellään kokemusta noista lastuista/bokseista?
    Toimivatko väitetyllä tavalla ?

    Neloskoneen lastun speksit:



    pikkukutosen lastu


    Onko järkeä vai ei?
    e28 520i+
    e28 518i forsale !
    ex: e28 520i,
    528i ja
    1502 (m10b18)
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8004
    • Vantaa

    #2
    Sama myyjä kuin tälläkin foorumilla, alias VNT
    On vaan hinnat nousseet aika kivasti... Sen takia itse ainakin arvon asian suhteen aika pahasti
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17797
      • Jämsä

      #3
      Originally posted by mailman
      Sama myyjä kuin tälläkin foorumilla, alias VNT
      On vaan hinnat nousseet aika kivasti... Sen takia itse ainakin arvon asian suhteen aika pahasti
      aika samaltahan nuo hinnat näyttää... ja pudonnuthan ne on jos tuohon 90 euroon saa.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • bee320
        Newbiemmer
        • Feb 2005
        • 10
        • Jämsä

        #4
        Onkos joku ihan aikuisten oikeesti käynyt ennen asennusta ja sen jälkeen dynossa eli mitkä ovat vaikutukset mittaamalla. Tehohan ei tule ilmaiseksi jolloin tuo luvattu polttoaineen kulutuksen pieneneminen aina arveluttaa. Se on jo hyvä, että kulutus "normaaliajossa" pysyy samassa. Tekniikan maailman sloukanihan oli että viritys on onnistunut kun teho ei laskenut. Kyllä se yleensä vaatii muutakin kun pelkän lastun eli imupuolen muutoksia (ilmaa enemmän sisään) ja pakopuolen muutoksia (tehokas poisto). Lastulla kun yleensä lisätään jostain moottorin kierrosluvusta polttoaineen syöttöä ja se kun vaatii tietenkin tehokkaasti palaakseen sitä lisäilmaa. Muutenhan siinä käy siten, että putkesta alkaa tulla mustaa.
        Se on aivan varmaa, että kun sytys/ polttoainekarttoja sorkitaan "yleislastulla" niin jotain tapahtuu. On se siten, nakutusta, tehon laskua tai hyvällä tuurilla jopa nousua. Suhteellisen edullinen hinta tietenkin houkuttelee, eikä tarkoitukseni ole tyrmätä kokeiluja. Nämä nyt vaan, ettei tule pettymyksiä.

        Ps: tuossa huuto netin kuvan piirissä tulisi olla teippi tuon valotusaukon päällä. Piirin tiedot häviävät ilman sitä, koska piirihän pyyhitään (valotetaan) UV- valolla.

        Comment

        • tepi_
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2182
          • TKu

          #5
          Joutuuko ton ite juottaan kiinni?? Ja mistä tietää mihin kohtaan??

          Comment

          • sqxo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 902
            • no man's land

            #6
            Originally posted by Teppo
            Joutuuko ton ite juottaan kiinni?? Ja mistä tietää mihin kohtaan??
            Eikös ne ole ihan paikalleen painettavia ja pois vedettäviä? Itsellä ei ole kyllä lastuttamisesta kokemusta mutta tietääkseni ei kyllä kolvia tarvita!!

            Comment

            • jussituning
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 169
              • Ruukki

              #7
              Originally posted by sqxo
              Eikös ne ole ihan paikalleen painettavia ja pois vedettäviä? Itsellä ei ole kyllä lastuttamisesta kokemusta mutta tietääkseni ei kyllä kolvia tarvita!!
              Taitaapi toisissa olla juotettavia,toisissa ei.Riippuu boxista
              Chevy 2500 6,5td
              Chevy Astro 3.0 td

              Comment

              • bee320
                Newbiemmer
                • Feb 2005
                • 10
                • Jämsä

                #8
                Kyllä ne alkuperäiset piirit yleensä ovat juotettu. Auton valmistajat kun ei oikein tykkää tuosta lastuttamisesta, ja olisihan se liian helppoa jos piiri olisi kannassa. Kun piirin vaihtaa kannattaa piirilevyyn juottaa tuo kanta johon uusi piiri sitten painetaan kiinni. Näin piirin vaihtaminen on helpompaa, jos jokin meni mönkään. (esim viallinen piiri).

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #9
                  Jaa? Mulla on se käsitys, että irroitettava piiri olis yleisempi kuin juotettu. Nykyään uudempiin autoihin ei tietty enää mitään piirejä vaihdella, vaan ajetaan uusi ohjelma sisälle.

                  Mulla oli E30 325i ihan helposti vaihdettavissa toi lastu, meni ehkä 15 min. Mitään hyötyä lastusta ei kyllä ollut.

                  Nuo teholupaukset on sit ihan tuulesta temmattuja. Kyllä tosi tyhmä saa olla jos uskoo, että 2,5-litraiseen vapariin tulee 15 heppaa pelkällä lastulla.


                  Comment

                  • kivari83
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 253
                    • Kouvola / Lahti

                    #10
                    Juu ei ainakaan meikän autossa (e34 520i -91) ollu mitenkään juotettu.. ihan painamalla vaihdettava systeemi.. Sen verran huomas itte ku ajoon läks, että koneessa alko tapahtumaa jo aikasemmin kun yleensä...ns. 4000 kierroksen "piikki" hävisi ja jo 2500:ssa kierroksessa rupes vehkeet liikkumaa pikkusen eri tavalla ku aiemmin.. sinäns kivempi ajettava. Enkä oo kulutuksessa huomannu eroa.. Kesäks pitää vaa hommata se vapaavirtaussuodin ja kokeilla taas..
                    -Antti-

                    -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
                    -Ex E30 318i-

                    Comment

                    • TuomasTee
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 529
                      • Kotka

                      #11
                      Mulla ainakin dieselissä toimii just niinkuin pitääkin. Vein boksin elektroniikkahuoltoon ja ne juotti vanhan lastun paikalle kannan ja siihen sitten laitettiin uusi lastu. Mitä sitä turhaan 600 euron boksia ostamaan kun sain lastun 130 eurolla.
                      BMW F15 X5 M50d -14

                      Comment

                      Working...
                      X