Uppaillaan vanhaa thrediä senverran että tietääkö kukaan ammattitaitoista moottorinpesu lafkaa pk-seudulla??? Silleen että suojellaan sähköosat j.n.e. ja konekin lähtee käymään jälkeenpäin.. :lol:
Peset ite vaan!
elä suoraa vaan jakajaan suihkuta..
Niin tai jos jännittää pese kone käynnissä
Vanhan bemun konehuoneen kun pesin niin ei se käyntiin enään lähtenyt. Sai olla vuorokauden kuivassa hallissa sen jälkeen.
itekku oon konehuoneen pessyt niin aina oon tehny sen silleen että kone on ollu vielä lämmin.. ei kuuma vaan lämmin.. sillee että liukkari meinaa kuitenki kuivaa kiinni.. kuivuu meinaan nopeesti sen jälkee..
Kerran on käyny kolmella ku annoin iha säälittä vodaa jakajalle
sit nappasin kannen irti ja kuivasin.. tätsit
kun vedätte k10:ä tai vastaavaa liuotinta muhimaan niin laitatteko raakana vai laimennettuna? Nehän eivät tiemmä sekoa veteen hyvin kun ovat bensiinipohjaisia tai jotain sinnepäin. Siis ne jotka haisevat naftalle ja liuottavat rasvaa hyvin.
Meidän firman autot on pesetetty Lönkalla Joken Pesu -nimisessä mestassa ja siellä tekevät käsin ainakin ulko- ja sisäpesut sekä vahaukset hyvin ja kohtuuhinnoin. Moottoripesussakin olen siellä autoja nähnyt, mutta eipä ole tullut kysäistyä mitä lysti maksaisi...
Itse pesen tehokkaalla painepesurilla. Ensin liuotinta ja sitten pesu. Surutta vaan ja aina on auto toiminut ilman oireita.
sama tyyli
-kaba-,
BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
Ex F10 M550d takaniskatuilla
730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
ex. mb 230 coupe, -91
ex. Ford Granada 2.0 -84
"Tio små moppepojkar"
"Pruritum ani"
"Helsinki City Boys"
Tosta omasta M50 koneesta olen ennen pesua ottanut venttiilikopan päällä olevan muovin ja puolat pois, koska ne täytyy kuiten poistaa pesun jälkeen kun tulppien kolot on täynnä vettä.
Ensimmäisellä kerralla kun tota mosaa pesin en näin tehnyt. Aluksi toimi hyvin, mutta pian alkoi käymään neljällä. Sitä vettä saattaa mennä sinne niin paljon, ettei se sieltä meinaa haihtua omia aikojaan. Paineilmaa vaan perään, niin saa paikat kuivaks.
Eilen taas huuhtasin mun ja heksulan (e30 cabi) auton konehuoneet; eka jotain rasvanpoistajaa ja painepesurilla perään...toistaseks on pelittäny ilman mitään ongelmaa, jälleen kerran ..
-kaba-,
BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
Ex F10 M550d takaniskatuilla
730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
ex. mb 230 coupe, -91
ex. Ford Granada 2.0 -84
"Tio små moppepojkar"
"Pruritum ani"
"Helsinki City Boys"
itekku oon konehuoneen pessyt niin aina oon tehny sen silleen että kone on ollu vielä lämmin.. ei kuuma vaan lämmin.. sillee että liukkari meinaa kuitenki kuivaa kiinni.. kuivuu meinaan nopeesti sen jälkee..
Kannattaa katsoa ettei ole liian lämmin sillä lohko voi haljeta jos kylmällä vedellä pesee kuumaa moottoria. Ainakin näin oli käynyt joskus aikoja sitten tutulle kun oli kone keittänyt ja järvestä oli kaatanut kylmää vettä koneen päälle :-)
Würthin liuotin, painepesuri ja paineilma. Siinä eväät moottoripesuun ja kuivaukseen. Herkät kohdat voi suojata muovipussilla ja ilmastointiteipillä kuten jo aiemmin mainittiin. Tiukemmassa oleva piki/rasva lähtee kivasti bensalla ja pienellä pensselillä, kannattaa vaan muistaa syttymisvaara ettei pala kulmakarvat
Joo ja ei kannata pestä painepesurilla (virranjakajan kohdalta) alhaalta ylöspäin, elikkäs moottorin alapuolta kovin kovilla paineilla, jakaja on kyllä alkuperäisenä hyvin suojattu sivuilta ja yläpuolelta, mutta alhaalta pääsee vesi sisään pesurilla hyvin helposti...
Joo, täälläkin pestiin moottori, jos M40 sellaiseksi voi sanoa, ihan liuottimella ensin valellen ja sitten kylmää suihkua painepesurista. Mitään ei tullu suojattua. Pesun jälkeen paineella pois kaikki vesi. Ainoo oli sen jälkeen, että lämmöt oli mittarin mukaan ihan tapissa. Ilmeisesti pääsi tunnistimeen vähän vettä sotkemaan paikkoja. Kuivatessa vika poistui.
"Position One, Position One" Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Wittu... Ite oon pari kertaa edellisestä Toyota riseristä sulattanu lakan laturin käämistä pesuaineella... Seurauksena se savu, jolla sähkölaittet toimii, tuli ulos...
Jonnin verran on aiheuttanut varovaisuutta noiden sähkölaitteiden osalta...
Pesuaineena taisi tuolloin toimia Wurthin pineline tms...
Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Comment