Announcement

Collapse
No announcement yet.

moottorin pesu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #16
    Originally posted by late
    Originally posted by RiiQuu
    Uppaillaan vanhaa thrediä senverran että tietääkö kukaan ammattitaitoista moottorinpesu lafkaa pk-seudulla??? Silleen että suojellaan sähköosat j.n.e. ja konekin lähtee käymään jälkeenpäin.. :lol:
    Peset ite vaan!
    elä suoraa vaan jakajaan suihkuta..
    Niin tai jos jännittää pese kone käynnissä
    Vanhan bemun konehuoneen kun pesin niin ei se käyntiin enään lähtenyt. Sai olla vuorokauden kuivassa hallissa sen jälkeen.
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • late
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 2881
      • Espoo Siti

      #17
      itekku oon konehuoneen pessyt niin aina oon tehny sen silleen että kone on ollu vielä lämmin.. ei kuuma vaan lämmin.. sillee että liukkari meinaa kuitenki kuivaa kiinni.. kuivuu meinaan nopeesti sen jälkee..

      Kerran on käyny kolmella ku annoin iha säälittä vodaa jakajalle
      sit nappasin kannen irti ja kuivasin.. tätsit
      Kikkeliskokkelis

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #18
        kun vedätte k10:ä tai vastaavaa liuotinta muhimaan niin laitatteko raakana vai laimennettuna? Nehän eivät tiemmä sekoa veteen hyvin kun ovat bensiinipohjaisia tai jotain sinnepäin. Siis ne jotka haisevat naftalle ja liuottavat rasvaa hyvin.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #19
          Meidän firman autot on pesetetty Lönkalla Joken Pesu -nimisessä mestassa ja siellä tekevät käsin ainakin ulko- ja sisäpesut sekä vahaukset hyvin ja kohtuuhinnoin. Moottoripesussakin olen siellä autoja nähnyt, mutta eipä ole tullut kysäistyä mitä lysti maksaisi...
          E39 520iA -02

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #20
            Itse pesen tehokkaalla painepesurilla. Ensin liuotinta ja sitten pesu. Surutta vaan ja aina on auto toiminut ilman oireita.

            Comment

            • kaba
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1209
              • Helsinki

              #21
              Originally posted by Keimo
              Itse pesen tehokkaalla painepesurilla. Ensin liuotinta ja sitten pesu. Surutta vaan ja aina on auto toiminut ilman oireita.
              sama tyyli
              -kaba-,
              BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
              Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
              Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
              Ex F10 M550d takaniskatuilla
              730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
              ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
              ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
              ex. mb 230 coupe, -91
              ex. Ford Granada 2.0 -84
              "Tio små moppepojkar"
              "Pruritum ani"
              "Helsinki City Boys"

              Comment

              • Jebu
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 145
                • Joutsa/JKL

                #22
                Liuotinta ja vettä perään. Kone käyntiin pesun jälkeen (jos lähtee )niin konehuone kuivaa.

                Comment

                • tmth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 2194
                  • Kangasala

                  #23
                  Tosta omasta M50 koneesta olen ennen pesua ottanut venttiilikopan päällä olevan muovin ja puolat pois, koska ne täytyy kuiten poistaa pesun jälkeen kun tulppien kolot on täynnä vettä.
                  Ensimmäisellä kerralla kun tota mosaa pesin en näin tehnyt. Aluksi toimi hyvin, mutta pian alkoi käymään neljällä. Sitä vettä saattaa mennä sinne niin paljon, ettei se sieltä meinaa haihtua omia aikojaan. Paineilmaa vaan perään, niin saa paikat kuivaks.

                  F10 & R55
                  ex:
                  E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #24
                    sehän se on kun vesi haihtuu ylöspäin niin se menee sopivasti tulpanhattuun niin se ei haihdu välttämättä kovin helposti ollenkaan.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • kaba
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 1209
                      • Helsinki

                      #25
                      Eilen taas huuhtasin mun ja heksulan (e30 cabi) auton konehuoneet; eka jotain rasvanpoistajaa ja painepesurilla perään...toistaseks on pelittäny ilman mitään ongelmaa, jälleen kerran ..
                      -kaba-,
                      BMW 530xd 2008 takaniskatuilla
                      Porsche taycan turbo s. Takaniskatuet on
                      Ex Tesla model S P90DL 2016 takaniskatuilla
                      Ex F10 M550d takaniskatuilla
                      730d F01, Audi A8 4.2 Tdi 2010, X3 2012+ & Victory Hammer S
                      ex. 3 litraa, 2 turboa, ei kattoa ja 4 paikkaa niskatukineen.
                      ex. 328i cabrio 96 takaniskatuilla
                      ex. mb 230 coupe, -91
                      ex. Ford Granada 2.0 -84
                      "Tio små moppepojkar"
                      "Pruritum ani"
                      "Helsinki City Boys"

                      Comment

                      • DiisseliKiisseli
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 550
                        • Uusimaa

                        #26
                        Originally posted by late
                        itekku oon konehuoneen pessyt niin aina oon tehny sen silleen että kone on ollu vielä lämmin.. ei kuuma vaan lämmin.. sillee että liukkari meinaa kuitenki kuivaa kiinni.. kuivuu meinaan nopeesti sen jälkee..
                        Kannattaa katsoa ettei ole liian lämmin sillä lohko voi haljeta jos kylmällä vedellä pesee kuumaa moottoria. Ainakin näin oli käynyt joskus aikoja sitten tutulle kun oli kone keittänyt ja järvestä oli kaatanut kylmää vettä koneen päälle :-)

                        Comment

                        • HarzaTheMan
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 458
                          • Sawo

                          #27
                          Würthin liuotin, painepesuri ja paineilma. Siinä eväät moottoripesuun ja kuivaukseen. Herkät kohdat voi suojata muovipussilla ja ilmastointiteipillä kuten jo aiemmin mainittiin. Tiukemmassa oleva piki/rasva lähtee kivasti bensalla ja pienellä pensselillä, kannattaa vaan muistaa syttymisvaara ettei pala kulmakarvat
                          ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                          Comment

                          • Däni
                            Newbiemmer
                            • Feb 2005
                            • 26

                            #28
                            Joo ja ei kannata pestä painepesurilla (virranjakajan kohdalta) alhaalta ylöspäin, elikkäs moottorin alapuolta kovin kovilla paineilla, jakaja on kyllä alkuperäisenä hyvin suojattu sivuilta ja yläpuolelta, mutta alhaalta pääsee vesi sisään pesurilla hyvin helposti...
                            BMW

                            Comment

                            • Xhawk
                              OBTCF Member
                              • Jul 2004
                              • 2326
                              • Kierrosalueella (hki)

                              #29
                              Joo, täälläkin pestiin moottori, jos M40 sellaiseksi voi sanoa, ihan liuottimella ensin valellen ja sitten kylmää suihkua painepesurista. Mitään ei tullu suojattua. Pesun jälkeen paineella pois kaikki vesi. Ainoo oli sen jälkeen, että lämmöt oli mittarin mukaan ihan tapissa. Ilmeisesti pääsi tunnistimeen vähän vettä sotkemaan paikkoja. Kuivatessa vika poistui.
                              "Position One, Position One"
                              Punainen miesten voimisteluauto

                              BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                              Comment

                              • Samppasika
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2004
                                • 769
                                • Kempele

                                #30
                                Wittu... Ite oon pari kertaa edellisestä Toyota riseristä sulattanu lakan laturin käämistä pesuaineella... Seurauksena se savu, jolla sähkölaittet toimii, tuli ulos...
                                Jonnin verran on aiheuttanut varovaisuutta noiden sähkölaitteiden osalta...
                                Pesuaineena taisi tuolloin toimia Wurthin pineline tms...
                                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                                E61 530d M-sport -08
                                E39 528i Touring -97

                                Yhteydenotot: [email protected] !!

                                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎