Originally posted by Leba
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uusi akku.. mutta mikä?
Collapse
X
-
Originally posted by MeisseliTäältä löytyi tarjouksesta Exiden Maxxima, eli optiman sukuinen kuiva-akku, olikohan viralliselta nimeltään kierrekennoakku? 165e ei ollut vallan paha hinta tuollaisesta, 900A käynnistysvirta luvataan. Ei tullut autoon, mutta kylläpä lähtee traktori käyntiin notkeasti! On melkoinen ero perinteisen malliseen akkuun jossa kyllä riittii puhtia pyörittämään vaikka minuutin, mutta kone ei tahtonut käynnistyä millään koska pyörimisnopeus ei riittänyt.
joo ja exide extreme 81000 100ah 109e ja ultra 49000 95ah 99e
tossa vähä meidän hintoja (risto rämä oy)G30 530e Sedan
E30 325i Cabriolet
Comment
-
-
Originally posted by seidltuningostit varmaa rämält??Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
-
Itselleni ostin alkutalvesta Exide Ultran eikä ole valittamista. Samalla asensin Ctek:n laturin autoon kiinteästi lataamaan aina kun auto on lämmityksessä. Vaikka laturi ei hirveästi ehdi lämmityksen aikana akkua lataamaan niin ainakin herättää akkua ennen käynnistystä. Tämän talven kokemusten perusteella voin suositella tätä yhdistelmää.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Tosimiehillä on webastoa varten oma akku, ainakin 735 mulla oli pienemipi, joku 30Ah akku takaluukussa. Käsittääkseni lisäakku oli erotettu auton muusta sähköjärjetelmästä siten, että ladattiin kyllä auton omalla laturilla, mutta auton ollessa sammuksissa webasto sai virtaa vain pikkuakusta eikä auton omasta 100Ah, eli varsinainen akku oli aina täynnä. Ja tämä ei ollut siis mikään oma patentti vaan alkuperäinen lisävaruste.I wanted a faster horse.
Comment
-
-
Tuo "kaksi akkua sydeemi" on ehdottomasti paras ratkaisu webasto käyttöön. Olen netistä löytänyt jopa "tee-se-itse" kytkiksiä joilla akkujen virtapiirit voi erottaa toisistaan.
Homman idea on (kuten edellä kuvattiin), että akut latautuu samalla ja yhteisellä laturilla eli auton omalla laturilla. Mutta kun virrat sammutetaan virta-avaimella, kytkeytyy webaston akku pois auton virtapiiristä ja toimii itsenäisesti, vain webastoa varten. Vaatii rele/diodi kytkennän, ja ei muistaakseni ollut edes hirmuisen monimutkainen. Löysin myös "tee-se-itse" ohjeet kuinka saat vanhan GSM kännykän ("prepaid SIM") toimimaan kytkimenä, tekstarilla webasto päälle/pois.
Timo
Comment
-
-
Jos uusi akku on tyhjä, se voi olla juuri hapotettu eli ei latingissa. Näin kertoi eräs korjauspäällikkö.. Itse ostin uuden Blue-Vartan juuri, samanlainen vanha oli jäätynyt.. ;(E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.
Comment
-
-
Jos käyttä webastoa paljon ja ajelee lyhyitä matkoja niin suosittelisin laittamaan 2 akkua autoon, mistä toinen olisi vain webastolle (ei tarvi olla iso) ja kun vielä tekee sen niin että ajossa auto lataa kumpaakin akkua normaalisti niin eipähän tarvi pelätä että akku hyytyy talvella.Autoton..
ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"
Comment
-
-
nostellaanpa vanhaa topiccia ylös ja jauhetaan taas kerran akuista:
hankinta tuli ajankohtaiseksi ja nyt on vaihtoehtona:
75Ah Optima Yellow Top , maahantuojalla 232€ (nouto). sama akku halvimmalla ebay-kauppiaalla 233€+postikulut
55Ah Optima YellowTop, eBayssa 175€+pk
41Ah Optima YellowTop, eBayssa 140€+pk
50Ah Optima RedTop, eBayssa 140€+pk
50Ah Exide Maxxima 900DC, eBayssa 159€+pk
94Ah Batterie Northstar NSB90, eBayssa 209€+pk+uudet akunkengät (ei sovi mitkään vakiokengät)
88Ah Bosch, Motonetissä 88€
60Ah - No Name- KingKong-huahoo piltemasta/supermarketista ~40€
kysymys kuuluu: onko optima tai exide oikeasti niin hyvä että kannattaa laittaa tupla/triplamäärä rahaa, vai rysähtääkö lossi käyntiin myös ensi talvena ja sitä seuraavana jos säästää ja hankki "tavallisen" akun.
autossa ei (ainakaan vielä) ole kovin kummallisia ICE-laitteita, ja ikä on muutenkin ajanut ohi parkissa popittelusta, mutta kaupunkiajo ja säännöllisen epäsäännöllisit seisotukset (1-5viikkoa) pakkasessa ilman tallia rassaavat akkua. kilsoja tulee suht vähän, mutta jos hyppään kuukauden seisotuksen jälkeen autoon ja käännän avainta, niin kotteron on käynnistyttävä.
mikä noista ylläolevista tarjoaisi parhaiten vastinetta rahalle?
ja jos joku tietää halvemman mestan ostella akkuja (vaikka ihan tavallisiakin hyviä akkuja) niin linkit kehiin!
edittiä: CTEK Multi XS 3600 - laturi näkyis kustantavan ~64€, tuollahan saisi varmistettua että akku on täynnä. edellyttäen että auto on verkkovirran lähettyvillä.Last edited by ankkuli; 31-05-2005, 11:58.Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
Originally posted by ankkulikysymys kuuluu: onko optima tai exide oikeasti niin hyvä että kannattaa laittaa tupla/triplamäärä rahaa, vai rysähtääkö lossi käyntiin myös ensi talvena ja sitä seuraavana jos säästää ja hankki "tavallisen" akun.
Niin ja ei sen akun mikään huippu suorituskykyinen tartte olla jos moottori on kunnossa.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by KentsuMielestäni noissa merkkiakuissa on ylihintaa.
Niin ja ei sen akun mikään huippu suorituskykyinen tartte olla jos moottori on kunnossa.
tossa on kuitenkin eri akkutyypit vastakkain (lyijyakku vs. erikoisakut) ja niissäkin koitin kaivella eri merkkejä ja malleja, joista utelen käyttökokemuksiaPihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net
Comment
-
-
Originally posted by ankkulikysymys kuuluu: onko optima tai exide oikeasti niin hyvä että kannattaa laittaa tupla/triplamäärä rahaa, vai rysähtääkö lossi käyntiin myös ensi talvena ja sitä seuraavana jos säästää ja hankki "tavallisen" akun.
Itse suosittelisin tutkimaan sellaisen akkumerkin kun Banner valikoimaa.
Vanhaan autoon kun oli akun hankinta ajankohtainen 4 vuotta sitten, ja samoja asioita pohdiskellen kun sä nyt, päädyin Bannerin 100A malliin.
Hintaa mokomalla oli 80€, mukavasti noiden Biltema-akkujen ja Optimoiden välimaastossa.
Nyt 4 vuotta kun akku on ollut käytössä, toimii vieläkin kun uusi ja antaa kuulemma nätisti virtaa kovillakin talvipakkasilla.
Kannattaa tutkia edes nettisivut, ei siinä mitään menetä.BMW X5 E53 4.8is
Comment
-
-
Mulla on Exide Ultra 70 tai 72 Ah. Ilmeisesti olevinaan "paremman luokan" akku, mutta eipä kestänyt kuin 2 vuotta / 20tkm. Ei ilmeisesti pitänyt webaston käytöstä talvella ja lyhyehköistä ajomatkoista (10-20km/siivu). Auto oli käytössä lähinnä viikonloppuisin ja webastoa käytin ilman sisätilanpuhallinta noin vartin kerrallaan. Kelit oli melko lauhoja myös.
Käytin myös erillistä akkulaturia silloin tällöin talvella lyhyitä aikoja.
Ei kestänyt ei, koska nyt kesällä rupesi joku kenno vuotamaan ja akkukotelo joka puolelta reippaassa pintaruosteessa.
Eilen otin akun pois. Vuotoa ei silmällä kyllä näy.
Tilalle taidan hakea Optiman Yellow Top 3,7:n.E34 525i 12v 1990
Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot
ex-BMW:t
E28 520iA 1983
E28 520iA 1985
Comment
-
Comment