Itsellä ei kestänyt Hankookin akku kuin alle vuoden, nyt Exiden akku toista vuotta ilman ongelmia. Ja mitä tulee näihin halpis vs kallis vertailuihin, vois kysyä miksi ajatte Bemarilla kun Lada ajaa saman asian Ja on monta kertaa halvempi
Suosittelen Optima yellow top:a. Voi laitella poppeja ilman turhia kondensaattoreita ja ottaa kylmänäkin latausta vastaa. Hintaa joku 160-200egee, riippuu mist hakee, mut vastinetta rahalle. ..oma alkup. akku kupsahti nyt ekoilla pakkasilla.
Siis tuo x-tra 75A/760A? Mistäs sait noin edullisesti? Akun ovh. jotain 126e.
Komento takaisin.Koska tuota hintaa epäilit,niin piti kontista käydä akku tsekkaamassa.Voi vee,sei ei ollutkaan myyjän kanssa spekuloitu X-tra,vaan tavallinen Exell.Joten se "edullisuudesta"...
No tarvii käydä myyjän juttusilla.Käsitin,että työntää konttiin tuon X-tra version.Kaikki pitäisi näköjään vieressä vahtia,pakkasessakin.
Olin ostamassa tänään e34 535:seen uutta akkua, myyjä väitti että kun akku on takapenkin alla niin sinne pitää laittaa hyytelöakku. Pitääkö paikkaansa?
Exide 95Ah hyytelöakku maksaa 100e, ei mielestäni ole pahan hintainen.
Olin ostamassa tänään e34 535:seen uutta akkua, myyjä väitti että kun akku on takapenkin alla niin sinne pitää laittaa hyytelöakku. Pitääkö paikkaansa?
Exide 95Ah hyytelöakku maksaa 100e, ei mielestäni ole pahan hintainen.
koska sulla on autona bmw, pitää jokainen autonosia myyvä kauppias selvänä, että sulle voi myydä kalleinta hyllystä löytyvää tavaraa.
tavallisen akun "ilmaus" hoidetaan laittamalla tuuletusletku akun kyljestä kedolle (pohjan läpi siitä kumitutista, joka on akun vieressä). sen verran akkukauppiaan puheissa on perää, että suoraan korkkien läpi hengittävä akku ei takapenkin alle käy, vaan akun päädyssä/kyljessä pitää olla paikka tuuletusputkelle.
100€ hyytelöakusta ei kyllä kuulosta pahalta. mikä olisi ollut tarkempi malli?
vaihdoin lopulta oman akkuni Exiden "tavalliseen" 85Ah malliin. maksoi tinkimisen jälkeen n. 80€, isona kriteerinä se, että akun sai heti autoon kiinni. muita vaihtoehtoja onkin tullut listattua tossa sivulla 3.
kolme kertaa kaapeleilla käyntiin, joten eikun akun ostoon.
Kävin hakemassa Bosch Silver 88ah, 640a akun. 90€.
Kuulostaa tuo kylmäkäynnistysvirta niin lupaavalta, että pakko oli ostaa....
Pitänee lähteä asentelemaan kun pakkastakaan ei ole, kuin apaut -25 astetta.
Itselläni on toi exide kestänyt tarkalleen vuoden ja toinen menossa. Mittaututin käynnistysvirran joka oli tippunut puoleen eli 375A. Autossa on webasto ja kilsoja tulee joku 10tkm/vuodessa.
Olennainen ongelma toki on laturissa, koska itselläni latausjännite on 14,5V kun pitäisi olla luokkaa 13,8V tämä taas höyrystää vettä pois akusta ja kennot tulee näkyviin joka taas lyhentää akun ikää/varauskykyä.
koska sulla on autona bmw, pitää jokainen autonosia myyvä kauppias selvänä, että sulle voi myydä kalleinta hyllystä löytyvää tavaraa.
tavallisen akun "ilmaus" hoidetaan laittamalla tuuletusletku akun kyljestä kedolle (pohjan läpi siitä kumitutista, joka on akun vieressä). sen verran akkukauppiaan puheissa on perää, että suoraan korkkien läpi hengittävä akku ei takapenkin alle käy, vaan akun päädyssä/kyljessä pitää olla paikka tuuletusputkelle.
100€ hyytelöakusta ei kyllä kuulosta pahalta. mikä olisi ollut tarkempi malli?
vaihdoin lopulta oman akkuni Exiden "tavalliseen" 85Ah malliin. maksoi tinkimisen jälkeen n. 80€, isona kriteerinä se, että akun sai heti autoon kiinni. muita vaihtoehtoja onkin tullut listattua tossa sivulla 3.
Ostin nyt kuitenkin OPTIMA RedTopin kun se oli tarjouksessa (130e), pitänee huomenna heittää se paikoilleen ja kattoo kuinka hyvin auto starttaa.
Bosch Silver 100A kesti tasan 14kk.
Eli lähtee aamulla käyntiin jos on ollut yön yli laturin päässä, mutta ei enää saman iltana ilman kaapeleita. Sama temppu 300km ajon jälkeen, seuraavan aamuna vielä lähti, mutta ei enää illalla. Ilmeisesti siis loppu?
Tämä pitää kuitenkin koettaa saada vielä takuuseen, akussa on kahden vuoden takuu.
Ostin nyt kuitenkin OPTIMA RedTopin kun se oli tarjouksessa (130e), pitänee huomenna heittää se paikoilleen ja kattoo kuinka hyvin auto starttaa.
Onko kellään antaa vinkkiä miten kannattaa jatkaa(15cm) päävirtakaapeleita, kun tossa Optima akussa on navat "väärin" päin.
Helpoin olis jos kääntäisi akun, mutta sitä ei voi kääntää kun ottaa navat runkoon.
Niin ja akkuhan on takapenkin alla.
Bosch Silver 100A kesti tasan 14kk.
Eli lähtee aamulla käyntiin jos on ollut yön yli laturin päässä, mutta ei enää saman iltana ilman kaapeleita. Sama temppu 300km ajon jälkeen, seuraavan aamuna vielä lähti, mutta ei enää illalla. Ilmeisesti siis loppu?
Tämä pitää kuitenkin koettaa saada vielä takuuseen, akussa on kahden vuoden takuu.
mittaa nyt kuitenkin miten hyvin autosi lataa. voltit sekä ampeerit
Petke80: Jos omistat e39:n ja sieltä löytyy takakontista akku jossa on huohotinputki, kannattaa palovakuutus pitää kunnossa. Vaikka kuumana kesäpäivänä akkutilaan vapautuvat erittäin sytytysherkät kaasut eivät startatessa syttyisikkään, niin samassa tilassa olevat sähkölaitteet/osat tykkää kyllä "kyttyrää". Suomessakin on jokusia e39:jä purkaamoilla joissa syttymissyy oikeassa takakulmassa on ollut vääräntyyppinen akku.
Ei muuten mutta vakuutusyhtiö voi ainakin alentaa maksettavia korvauksia vahinkotilanteessa.
Comment