Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ostin Bemarin, tuli iso pettymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ransu
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 4

    Ostin Bemarin, tuli iso pettymys

    Mitähän vikaa voisi olla kun ostin -87 e28 518i bemarin, ja se yhtäkkiä lakkasi käymästä. Tulpat, bensapumppu, virranjakaja, bensapumpun rele yms. on tarkastettu, mutta ei vaan lähde käyntiin. Kipinä tulee kyllä ja kone hiukan startatessa hörähtää, mutta sen jälkeen ei mitään. Bensapumppu pumppaa sen n.9 dl 30 sekunnissa, eli bensanpaineetkin tuntuisi olevan kunnossa.

    Epätoivo alkaa iskemään bemarimiehen sisuksiin... No ekasta pettymyksestä toipuneena päätin sijoittaa uudestaan Bemariin, ostin e12 korisen 520 4 syl kaasaribemun mallia -77. Kotiinajo meni hienosti, ja auto toimi kuin enkeli mutta seuraava aamu paljasti totuuden... auto käyntiin ja kone starttasi kyllä mutta vaan kolmella pytylllä. Kipinä tulee, tulpanjohdot, virranjakajankansi, tulpat on vaihdettu, mutta ei auta. Puristuspaineet on ok... mitä näitten baijerin helmien kanssa oikein pitäisi tehdä ? Jos kohta ei ala koneet toimimaan niin saa romumies tulla hakemaan laitteet pois ja pihaan tulee Volvo...
  • [BMW]
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 700
    • Joensuu

    #2
    Vikoihin en mitään osaa sanoa, mutta noin vanhoilta autoilta ei kannata liikoja odotella.
    Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
    -----------------------------
    VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
    BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
    Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
    Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

    Comment

    • Ransu
      Newbiemmer
      • Mar 2005
      • 4

      #3
      Oikeassa olet, ei saa liikoja odotella vanhoilta kieseiltä, mutta kyllä kävi tosi huono säkä kun molemmat laitteet laukesi samoin tein. ja sen vielä ymmärtäisi että olisi tullut joku selkeä vika jonka voisi korjata, mutta kun vikaa ei oikein millään saa paikallistettua... eli kiinnostaisi tietää onko jollain vastaavia kokemuksia ja mitä tässä todennäköisemmin vielä kannattaisi tarkastaa.

      Comment

      • Ransu
        Newbiemmer
        • Mar 2005
        • 4

        #4
        Ei oo provoa, jos kiinnostaa ko. kiessit voisi olla myynnissä vaikka varaosapeleiksi . Laitteet ei tosiaan ole mitään helmiä, mutta hintakin voisi olla sen mukainen.

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2816
          • Kuusankoski

          #5
          huonoksi se helmikin menee jos sitä huonosti pitää...
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • bmwjack
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 138
            • Tampere

            #6
            yleensä vanhat on myynnissä, kun niihin tulee vika mitä omistaja ei pysty, osaa, viitsi korjata. Eli olet ostanut kaksi kertaa todennäköisesti juuri tuollaisen pelin.

            JT

            Comment

            • Eepo
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 5388
              • Tampere

              #7
              Toivottavasti et kovin paljon ole köyhtynyt noista, ja sehän tosiasia on että hyvää ei saa halvalla...
              Kannattaa suhtautua ostaessaan noita halpoja vessoja että niissä tulee olemaan ja tod näk on jo valmiita vikoja....mutta Siperia opettaa...yms
              -Harley Davidson Sportster - 89-
              -Harley Davidson softail -89-
              -Suzuki PV50 -86-

              Comment

              • cmro85
                Bimmer Rookie
                • Apr 2004
                • 38

                #8
                ensimmäinen viittaa suutimien madoitukseen. imusarjan alla oleva maadoituspiste voi olla irti tai hapettunut. yrittää käyntiin kylmäkäynnistin suuttimen avulla.
                toinen voisi viitata kansi/tiiviste vikaan. tiputtaa nestettä sylinteriin kun sammuttaa koneen. aika yleistä. kannattaa tarkistella haiseeko pakokaasu nesteelle tai tulppa. jotain osviittaa vian hakuun.

                Comment

                • Brawler
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1093
                  • Mynämäki

                  #9
                  itse ostin ja vähän aikaa sitten e28 518i:n, ja sekään ei käynnisty. Pyörittää ihan hyvin mutta kun ei niin ei. Uusi bensa pumpun rele tuli jo ostettua, mutta siinä ei sitten loppujen lopuksi ollutkaan mitään vikaa. On vain perin kummallista, heti kun laittaa virrat päälle niin rele alkaa huutamaan hoosiannaa.

                  VW Bora 2.0 '99
                  UrS4 230hp + alv 22%+more...
                  E21 315 '83 future chassis for turbo engine
                  E28 518i '86

                  -Turku Connection-

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10043
                    • KVLA

                    #10
                    Kyllähän se vaan on niin,että merkkiin katsomatta,ikäloppuja autoja on turha pihaan haalia jos ei ole ko. merkin kanssa sinunkaupat tehty jo aikaisemmin.Sorry vaan,mutta tosiasia.

                    Comment

                    • Ransu
                      Newbiemmer
                      • Mar 2005
                      • 4

                      #11
                      Originally posted by cmro85
                      ensimmäinen viittaa suutimien madoitukseen. imusarjan alla oleva maadoituspiste voi olla irti tai hapettunut. yrittää käyntiin kylmäkäynnistin suuttimen avulla.
                      toinen voisi viitata kansi/tiiviste vikaan. tiputtaa nestettä sylinteriin kun sammuttaa koneen. aika yleistä. kannattaa tarkistella haiseeko pakokaasu nesteelle tai tulppa. jotain osviittaa vian hakuun.
                      Tätä en huomannut tsekata, kiitos asiallisesta kommentista, täytyy katsoa josko tuolta löytyy vika. Tosiaan yrittää käyntiin kylmäkäynnistyssuuttimella, jos sen letkun irroittaa niin ei hörähdä ollenkaan.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎