Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raidetangon kierto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metamod
    Newbiemmer
    • Apr 2004
    • 16
    • Espoo

    Raidetangon kierto

    Elikkä tuossa muutama viikko sitten vaihdoin vasemman etu raidetangonpään ja nyt suoraan ajettaessa ratti on liiaksi oikealla, elikkä ei ole suorassa.
    Nyt pitäisi saada pikaisesti tietää kumpaan suuntaan raidetankoa tulisi kiertää, että ratti oikenisi. Sisään vai ulos?
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4646
    • Tuusula

    #2
    Kannattaa säädättää aurauskulmat..
    Voihan ne toki itsekin ruuvailla kutakuinkin kohilleen ja sitten pyörität renkaat suoraan, ruuvaat ratin irti, ja ratti suoraan + kiinni (ratti on keskeltä kiinni yhdellä (muistaakseni) 22mm mutterilla..
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • metamod
      Newbiemmer
      • Apr 2004
      • 16
      • Espoo

      #3
      joo, muttakun ratti oli täysin suorassa ennen kuin vaihdoin tuon raidetangonpään. Nähtävästi en ole uutta raidetankoa kiertänyt täysin samoille paikoille mitä edellinen oli. Nyt vaa tarvis tietää kumpaa suuntaan sitä kiertäisin jotta ratti taas oikenisi.

      Comment

      • larmatin
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1118
        • Perttula

        #4
        Originally posted by metamod
        joo, muttakun ratti oli täysin suorassa ennen kuin vaihdoin tuon raidetangonpään. Nähtävästi en ole uutta raidetankoa kiertänyt täysin samoille paikoille mitä edellinen oli. Nyt vaa tarvis tietää kumpaa suuntaan sitä kiertäisin jotta ratti taas oikenisi.
        sen näet silmillä onko liikaa aurausta vai haritusta ja sit käännät renkaat suorempaan päin niin että ratti jää taas suoraan niin silloin ne kulmat on missä olikin.(jos oli silloin ok?)

        Comment

        • metamod
          Newbiemmer
          • Apr 2004
          • 16
          • Espoo

          #5
          Dodih. Kerkesin tässä välissä käydä kiertämässä raidetankoa muutaman kieroksen sisällepäin ja ratti oikeini täysin suoraksi

          Comment

          • jmn78
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 117
            • uusimaa

            #6
            Originally posted by Jonsku
            Kannattaa säädättää aurauskulmat..
            Voihan ne toki itsekin ruuvailla kutakuinkin kohilleen ja sitten pyörität renkaat suoraan, ruuvaat ratin irti, ja ratti suoraan + kiinni (ratti on keskeltä kiinni yhdellä (muistaakseni) 22mm mutterilla..
            Eihän näin voi keletanatu tehdä. Tämän jälkeensulla ei ole enää hammastanko keskellä elikkä auto kääntyy toiseen suuntaan enemmän kuin toiseen.

            Ohjauskulmia EI VOI SÄÄTÄÄ ITSE SILMÄMÄÄRÄISESTI, vaan ne on käytävä säädättämässä (nelipyöräsuuntaus) jos haluaa täyden varmuuden.

            Ottakaa vaikka yhteyttä ni sovitaan aika niin mä säädän ne kuntoon.
            Vain suunnaton tietämättömyys voi johtaa täydelliseen ymmärtämättömyyteen!!!!!!

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎